Wat is wijs?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Wat is wijs?

Post by Wondermike »

Ik heb zo'n twee jaar terug een TomTom XL live gekocht en het apparaat doet eigenlijk prima wat het moet doen.
Na een jaartje stopte het recht op updates en moet je natuurlijk gaan betalen.
Eigenlijk te lang gewacht en nu vragen ze voor nieuwe kaarten wel even 80 euro. :screwy

Maar als ik bij Bol.com of zo kijk kost een nieuwe met 22 landen maar 99 euro. Is wel geen live versie maar dat gebruik ik toch niet.
hmmmzzz nieuwe kopen en de oude verpatsen of toch maar updaten?
Lang leve de weggooimaatschappij. :stupidme


So many cars, so little time
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Wat is wijs?

Post by Wilmo »

Updaten met gebruikersupdates... Is gratiesh, maar niet perfect. En op de een of andere manier stond ineens wel de nieuwe situatie rondom Groningen en Eindhoven erin.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat is wijs?

Post by Jeroen »

Sja mijn oude Garmin doet het niet heel best meer, en kaarten updaten gaat niet helemaal vlekkeloos. Inmiddels zo'n 6 jaar oud dus bij mij moet er ook wat anders komen. Maar die Live Services zijn wel geweldig als het verkeer een keer de mist in gaat dus voor mij zou dat wel een must zijn. Als ik 1 of 2 keer met mijn nieuwe navi in een dikke file zou staan zou ik allang spijt hebben.

Daarnaast heb ik de TomTom Live van een vriend eens mogen testen in de spits rond Parijs en dat was geweldig, weet exact waar het stil staat en je wordt er netjes omheen geleid zonder onnodig een km om te rijden, gewoon niet stilgestaan daar! Dus wat mij betreft is dat Live juist een must. TMC is gewoon achterhaald, niet gedetailleerd genoeg meer en te traag. Echter geen idee hoe de nieuwe variant van TMC (Pro) werkt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Wat is wijs?

Post by 323baur »

Eens! ik heb in mijn Ford M. een navi met TMC...wat een bagger systeem is dat zeg, altijd acherhaald!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat is wijs?

Post by Peter V. »

Bij ons in de ford F ook met TMC maar hetw erkt ook niet echt goed.

Onze tomtom stuurt ons wel de file in maar ik heb me er ook eigenlijk nooit in verdiept verder.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply