BMW 316 1976
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Vreemd! Je heeft aan dat de veerpoot is vervangen, niet alleen schokdemper oid? Volgens mij loopt er 'gewoon' iets aan, bijv de band die iets raakt. Ik zet mijn geld even op een remslang, waarmee het wel belangrijk is dat je de oorzaak opspoort alvorens er verder mee te rijden.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Of de wang vd band die belast net langs de onderschotel loopt?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11987
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 1976
Je kan eens kijken inderdaad naar de remslang en de ankerplaat (alhoewel het dan altijd geluid moet maken en niet alleen tijdens optrekken)
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: BMW 316 1976
Van Ite overgenomen maar nog niet aangesloten, staat op de planning voor aankomend voorjaar.Wat scheelt er met de toerenteller trouwens?
Nee, ik schrijf veerpoot maar ik bedoel het bovenste gedeelte alleen, de veerpootlager(?), Dat ding op de foto in ieder gevalJe heeft aan dat de veerpoot is vervangen, niet alleen schokdemper oid?
Crap, dat klinkt heel onveilig zo!Ik zet mijn geld even op een remslang
Ik geef het mee. Het geluid was minimaal aanwezig bij drempels, en vooral aanwezig bij het optrekken (als het neusje wat omhoog komt).je kan eens kijken inderdaad naar de remslang en de ankerplaat, (alhoewel het dan altijd geluid moet maken en niet alleen tijdens optrekken)
Ik heb de montage door een garage laten uitvoeren. Ik ga vrijdag terug om de klacht te melden en op te laten lossen.
Wil eigenlijk meteen de andere 'veerpootlager' ook monteren. Ik heb niet heel aandachtig gekeken maar als de wagen inderdaad wat hoger staat zoals Remy zegt moet daar natuurlijk werk van gemaakt worden.
Thanks voor de input! Ik laat vrijdag weten hoe het is afgelopen
Last edited by Caspar on Wed Jan 30, 2019 9:19 pm, edited 1 time in total.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW 316 1976
Dat ietje hoger staan door het nieuwe veerpootlager is volkomen normaal hoor. Daar je een nieuwe gezet hebt.
Dat had mijn e12 ook.
Scheelt niet veel.
Dat had mijn e12 ook.
Scheelt niet veel.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW 316 1976
Het was mij nog niet eens opgevallen, maar streef naar perfectie
Re: BMW 316 1976
Vandaag naar de garage geweest, de boel geïnspecteerd en alles lijkt in orde te zijn. De monteur heeft een stukje gereden en geeft aan dat het de uitlaat is. Zou heel toevallig zijn als die tegelijkertijd wat los gekomen is maar wie weet.
Volgende week verdere inspectie
Volgende week verdere inspectie
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW 316 1976
Ok, gelukkig een kleinigheidje dan.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW 316 1976
Hopelijk wel ja
Ik leer de auto wel goed kennen zo. Op de draagarmen na zijn er niet echt grote mankementen, maar toch sta ik vrijwel wekelijks bij de garage voor een klein mankementje.
Dat tezamen met de tips hier op het forum heeft mij dat toch iets anders naar de auto doen kijken. Ik was van plan om er een 'vakantiemobiel' van te maken die extreem betrouwbaar is. Vandaar de constante drang naar het vervangen van alles wat niet in orde lijkt.
De plannen ware oa. een dubbele Weber plaatsen; 123-ignition erop; remmen upgraden naar WIlwoods, RVS uilaat; Recaro's erin; onderstel voorzien van strongflex en Bilsteins/Eibachs rondom; misschien toch eens een 5-bak... En dan alles waar je gaandeweg tegenaan loopt. Een gaaf project maar erg prijzig.
Ik neig nu toch naar een andere aanpak. Omdat er voor woon-werk een auto moet komen kan deze ook gelijk als vakantiemobiel dienen. De 316 is dan alleen nodig voor de plezierritjes en daarvoor is ie nu al goed genoeg. Liefde blijft ie wel krijgen hoor, geen zorgen! Maar het constante verbeteren is dan niet nodig. Bijkomend voordeel is dat de wagen wat origineler blijft.
Omdat de DGV Weber toch wat langer dienst gaat doen wil ik hier nog eens goed naar kijken. Hij bokt nog wat rond de 80 en dat wil ik weg hebben. Ook vind ik het stuur niet echt lekker vasthouden dus er komt een Nardi classic in. Daarna is ie 'klaar', klaar voor de zomer, de sharknose meeting en de toerritjes.
Ik leer de auto wel goed kennen zo. Op de draagarmen na zijn er niet echt grote mankementen, maar toch sta ik vrijwel wekelijks bij de garage voor een klein mankementje.
Dat tezamen met de tips hier op het forum heeft mij dat toch iets anders naar de auto doen kijken. Ik was van plan om er een 'vakantiemobiel' van te maken die extreem betrouwbaar is. Vandaar de constante drang naar het vervangen van alles wat niet in orde lijkt.
De plannen ware oa. een dubbele Weber plaatsen; 123-ignition erop; remmen upgraden naar WIlwoods, RVS uilaat; Recaro's erin; onderstel voorzien van strongflex en Bilsteins/Eibachs rondom; misschien toch eens een 5-bak... En dan alles waar je gaandeweg tegenaan loopt. Een gaaf project maar erg prijzig.
Ik neig nu toch naar een andere aanpak. Omdat er voor woon-werk een auto moet komen kan deze ook gelijk als vakantiemobiel dienen. De 316 is dan alleen nodig voor de plezierritjes en daarvoor is ie nu al goed genoeg. Liefde blijft ie wel krijgen hoor, geen zorgen! Maar het constante verbeteren is dan niet nodig. Bijkomend voordeel is dat de wagen wat origineler blijft.
Omdat de DGV Weber toch wat langer dienst gaat doen wil ik hier nog eens goed naar kijken. Hij bokt nog wat rond de 80 en dat wil ik weg hebben. Ook vind ik het stuur niet echt lekker vasthouden dus er komt een Nardi classic in. Daarna is ie 'klaar', klaar voor de zomer, de sharknose meeting en de toerritjes.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 1976
Zeker wel!! Lekker er bovenop zitten, anders gaan ze van je af. Daarbij beseffen dat het geen hyundai i10 ofzo is en dan gaat alles goed. Ook een hobbyauto moet lekker vers, fris en goed onderhouden zijn, in mijn beleving. Betekent dat dat ze allemaal zo moeten zijn als mijn 323i? Welnee. Als ze maar veilig en technisch goed zijn.
Re: BMW 316 1976
In mijn beleving ook!! Dat is én blijft ie ook zeker. Op onderhoud beknibbelen is het domste wat je kunt doen, en ik ben niet van plan in die die valkuil vallen.Ook een hobbyauto moet lekker vers, fris en goed onderhouden zijn, in mijn beleving.
Het zijn enkel de upgrades die niet per se nodig zijn die de ijskast in gaan. Ik wilde er dus een soort super-lange-afstand-bolide van maken en daar ben ik wat op terug gekomen. Dat mag de daily driver gaan doen. De 316 gaat lekker voor ritjes bij mooi weer, een meeting hier en daar en zo nu en dan een weekendje weg gebruikt worden.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Ik ben het helemaal met Koos eens, maar bedenk wel dat niet iedereen zo handig is en het (bijna) allemaal zelf kan overzien, beoordelen en oplossen.uwbuurman wrote: ↑Sat Feb 02, 2019 4:24 pmZeker wel!! Lekker er bovenop zitten, anders gaan ze van je af. Daarbij beseffen dat het geen hyundai i10 ofzo is en dan gaat alles goed. Ook een hobbyauto moet lekker vers, fris en goed onderhouden zijn, in mijn beleving. Betekent dat dat ze allemaal zo moeten zijn als mijn 323i? Welnee. Als ze maar veilig en technisch goed zijn.
Als je afhankelijk bent van de "professional", dan wordt het toch een stuk lastiger. En ik durf rustig te stellen dat de meeste "professionals" helemaal niet zo professioneel zijn. Tsja en dan wordt je geld al snel in de verkeerde richting uitgegeven, en kan je hobbyauto in een moneypit veranderen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW 316 1976
Daar zeg je wat! Als ik de helft van het werk zelf had kunnen doen wat het een iets ander verhaal geworden. Lees regelmatig met enige jaloezie de andere topics door en dan wordt het wel duidelijk dat ik van sleutelen niet echt verstand heb . meer een rijder i guess..Als je afhankelijk bent van de "professional", dan wordt het toch een stuk lastiger. En ik durf rustig te stellen dat de meeste "professionals" helemaal niet zo professioneel zijn.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 1976
Maar, Caspar, ik kon ook niet veel toen ik begon. En het leuke is, als het niet je dagelijks vervoer is, heb je tijd om te beginnen en rustig te sleutelen. Als het dan even niet wil, neem je afstand en zoek je hulp op het forum, YouTube of in de haynes manual. En dan duurt een simpele klus 2 week, nou en? En zo leer je steeds meer. Niet te bang, goed voorbereiden, veel vragen stellen en klaar.
Re: BMW 316 1976
Hmmm. Daar zit wel wat in. Was van plan het reguliere onderhoud wel zo veel mogelijk zelf te doen, en een uitlaatje of de remschijven etc durf ik nog wel aan. Zie mijzelf nog alleen nog subframe onder auto vandaar of dat soort werk. Maar goed, misschien maar eens wat ervaringen opdoen met kleine klusjes