323i Odo sleuteldagboek
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Nieuwe bussen. Standaard ok genoeg voor mij. Meeste andere bussen icm bilstein b6/b8 en korte veren maken de ritten niet plezierig. Beetje comfort mag best wel.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Nee, een een of andere Nissan
Ik kon zo snel geen goed plaatje vinden en dit leek er nog het meest op.
Ik kon zo snel geen goed plaatje vinden en dit leek er nog het meest op.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Dit komt er idd heel dichtbij. Wat ik niet begrijp is dat zowel de draagarm als het uiteinde van de stabi in de rubbers zitten, één van die twee is al meer dan zat, maar eigenlijk is het zelfs helemaal niet nodig. Maakt geen verschil in het comfort, wel in het overhellen. Kijk maar hoe het bij mij zit, niks rubber. Dempen van geluiden doe je via je ophanging (toplager en draagarmrubber).
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Odo sleuteldagboek
En zo kun je de strakheid dus ook nog instellen. Merk je ook verschil tussen maximaal en minimaal en overstuur en onderstuur?
Wat voor stabi is dat trouwens? 'Wij' hebben er een met dat malle oog...
Wat voor stabi is dat trouwens? 'Wij' hebben er een met dat malle oog...
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Tijd voor een korte update.
Raamsponning achterzijde gereed. De gaten dicht gemaakt met een stukje donor. Kleine gaatjes opgelast en vlak gemaakt. Daarna met tin afgewerkt.
Tevens de hoedenplank kaal gemaakt en de opstaande rand voor de kofferbakrubber recht gemaakt.Wel apart dat de opstaande rand in tact is. De meeste zijn allang weggerot.
Na dit verhaal verder gegaan met het terygplaatsen van de buitendorpel.
Passen en meten een keer of wat gedaan. De deur ook teruggeplaatst.
Al met al niet geheel ontevreden. Deur "hangt" erin en op het oog "recht"gehangen.
Deur klemt in ieder geval niet en rondom meer dan voldoende ruimte. ook bij het openen van de deur zelf.
Enfin, tijd om gaatjes te boren.
Gekozen voor de optie om vanuit binnen te lassen. Waarom? omdat ik van mening ben dat de afwerking van lassen zo min mogelijk vanaf buiten zichtbaar moet zijn. Met name onderkant van de buitendorpel. Tsjaa, koekoek. Is dat handig. MMMMMMMM zonder brug onderkant lastig te doen. Gelukkig paste mijn ranke postuur prima onder de auto. Zelfs limbo gedaan.Ik pas er echt onderdoor. Mijn klusmaat Geert lukt dit niet.......
Na nog een keer of wat passen en meten lassen maar.
De foto`s van onderzijde volgen wel een keer.
Bij de verschillende sessies passen en meten moet vaststellen dat de kriksteun ondersteuning in de dorpel Ab Farbik de vorm heeft doen veranderen. Door de puntlassen is het voorste gedeelte in elkaar "gezak". De boel loshalen was voor mij geen optie. Met gepaste duwkracht de boel op zijn plaatst gezet.
Na een rondje slijpen en schuren de deur en het spatbord teruggehangen.
Pas allemaal nog steeds mooi en loopt nergens tegenaan.
Ik ben er blij mee.
Raamsponning achterzijde gereed. De gaten dicht gemaakt met een stukje donor. Kleine gaatjes opgelast en vlak gemaakt. Daarna met tin afgewerkt.
Tevens de hoedenplank kaal gemaakt en de opstaande rand voor de kofferbakrubber recht gemaakt.Wel apart dat de opstaande rand in tact is. De meeste zijn allang weggerot.
Na dit verhaal verder gegaan met het terygplaatsen van de buitendorpel.
Passen en meten een keer of wat gedaan. De deur ook teruggeplaatst.
Al met al niet geheel ontevreden. Deur "hangt" erin en op het oog "recht"gehangen.
Deur klemt in ieder geval niet en rondom meer dan voldoende ruimte. ook bij het openen van de deur zelf.
Enfin, tijd om gaatjes te boren.
Gekozen voor de optie om vanuit binnen te lassen. Waarom? omdat ik van mening ben dat de afwerking van lassen zo min mogelijk vanaf buiten zichtbaar moet zijn. Met name onderkant van de buitendorpel. Tsjaa, koekoek. Is dat handig. MMMMMMMM zonder brug onderkant lastig te doen. Gelukkig paste mijn ranke postuur prima onder de auto. Zelfs limbo gedaan.Ik pas er echt onderdoor. Mijn klusmaat Geert lukt dit niet.......
Na nog een keer of wat passen en meten lassen maar.
De foto`s van onderzijde volgen wel een keer.
Bij de verschillende sessies passen en meten moet vaststellen dat de kriksteun ondersteuning in de dorpel Ab Farbik de vorm heeft doen veranderen. Door de puntlassen is het voorste gedeelte in elkaar "gezak". De boel loshalen was voor mij geen optie. Met gepaste duwkracht de boel op zijn plaatst gezet.
Na een rondje slijpen en schuren de deur en het spatbord teruggehangen.
Pas allemaal nog steeds mooi en loopt nergens tegenaan.
Ik ben er blij mee.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
super net werk!
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijdsintensiviteit. Bijvoorbeeld zo'n hoedenplankje hoe lang ben je daar nu mee bezig?
groeten leon
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijdsintensiviteit. Bijvoorbeeld zo'n hoedenplankje hoe lang ben je daar nu mee bezig?
groeten leon
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Ha Leon,
Hoedenplank. Kleine 2 uur met alleen kaalmaken. Beetje primer erop is het werk niet. CAS klaar dan alles laten nastralen. Primer nu enkel ter bescherming
Hoedenplank. Kleine 2 uur met alleen kaalmaken. Beetje primer erop is het werk niet. CAS klaar dan alles laten nastralen. Primer nu enkel ter bescherming
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Vastlassen van de dorpel zelf dagje werk. Voor elke puntlas de boel enorm goed klemmen. Elk voorgeboord gat bewerk ik voor het lassen met een afgestompte schroevendraaier en hamer. De boel vastklemmen en dan op het gat een paar klappen geven zodat er maximaal contact is tussen de 2 plaatwerkdelen. Dorpel zijn aardig wat gaatjes. Vandaar de lange duur voor het vastlassen.
Alles proplassen netjes maken is ook een halve dag werk.
Ach, het is een hobby.
Alles proplassen netjes maken is ook een halve dag werk.
Ach, het is een hobby.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Erug netjes weer hoor!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Ziet er weer heel erg goed uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Thanks allemaal voor de leuke en vooral positieve reacties.
Erg goed voor de motivatie om door te gaan.
Volgas
Erg goed voor de motivatie om door te gaan.
Volgas
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
dat is echt zo Odo, inderdaad. heb ik ook ervaren. Als het taai gaat, dan helpen de positieve reacties je verder! Dus doorgaan, ouwe! Ik kom binnenkort weer even kijken!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Dikke respect jonguh!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.