323i Odo sleuteldagboek
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Yep, petje af. Enorme klus maar lekker gestaag door. Tuurlijk, snel klaar is leuk maar er is geen tijdsdruk en het moet vooral goed... da's duidelijk in goede handen!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Echt prachtig Odo!
In 2019 de baan op'?
In 2019 de baan op'?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Mmm 2030 kan het alleen maar meevallen.
Dit jaar moet de cas gereedzijn.
Dit jaar moet de cas gereedzijn.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
en ondertussen weer wat verder. Niet heel veel maar toch.
Zakelijk enorm druk, behoorlijk grieperig geweest dus niet alles zat mee de afgelopen 3 weken.
Any way.
Ondertussen stielsteun voor de slede weer terug op zijn plaats. Ziet er toch een stuk lekkerer uit.
Beetje rode blubber er tegenaan.
Daarna begonnen met de voorbereiding voor het terugplaatsen van het complete zijpaneel. Langzaam afscheid nemen van oud plaatwerk.
En ook van dit gedeelte afscheid genomen. Rustig aan boren maar.
Van klein gat naar erg groot gat. Pffffff moed houden....
Er zit een hoop freubel werk aan te komen.......... ja ja moed houden.
Zo lijkt het nog wat.
Verder met kaalmaken dan maar. In deze hoe gelukkig geen al te gekke fratsen. Netjes kaal kunnen maken.
Rode blubber aanbrengen.
En omdat het gewoon kan. In kleur zetten. Tijdens drogen van de verf op afstand genoten van het aanzicht met een bak koffie. Dat bier viel erg slecht de laatste weken......
Randje kofferbak was er slecht. Niet zo raar eigenlijk naar al die jaren. Voor de rest is het achterpaneel wel ok. Kan een nieuwe krijgen maar een stukje originaliteit is ook wel wat. Kan later alsnog erin.
Uitboren en netjes maken voor het nieuw te plaatsen stukje plaatwerk. Wel gebruik gemaakt van de donor en vers plaatwerk.
Beginner en nu wel handigheid in te krijgen met dat plaatwerk
Linkse hoekje later eruit geslepen en ander stuk in gezet.
Linkse hoek onderaan was natuurlijk ook kansloos. Ook dat weer netjes gemaakt met een stukje versplaatwerk en aandacht gegeven aan het randje.
Kiek es oan.
Net echt.
Toch echt slecht.
Na wat gefreubel verder.
Andere kant ook stukje erin gezet.
Thv slotgat de boel ook onderhande moeten nemen. Miste diverse stukjes. Niet overal een foto van gemaakt maar ook dat gedeelte is weer compleet.
Ziet er lekker toch zo`n kofferbak randje. Jammer van dat gat in de wielbak......
Tijdens uitboren van wat plaatwerk achterpaneel voorzien van een extra gat. Dan maar dicht maken.
En ook hier even lekker in de rode blubber. Waarom rood??? om dat de grijze blubber op is...
Soms moet je je zelf even verwennen. Wat ziet dit er gaaf uit. As woensdag komen de hulptroepen de situatie opnemen voor het terugplaatsen van het zijpaneel.
Ach en omdat het kan. Ja ja ja paneel zit niet goed. Klopt, zit ook nog niet vast.
Dussssssss. Man wat ben ik straks blij wanneer zijpaneel erin zit. Achterpanneel is klaar. Onderkant beetje kaal maken maar verder niets. Zijpaneel erin dat is 1 kant helemaal klaar + Achterpaneel + Wielbak + Kofferbak gedeelte 1 kant + bodemplaat voor en achter bestuurderszijde + links voor compleet + complete motorsteun.....
En dan de andere kant.... Maar begin eerst met frontpaneel.
Zakelijk enorm druk, behoorlijk grieperig geweest dus niet alles zat mee de afgelopen 3 weken.
Any way.
Ondertussen stielsteun voor de slede weer terug op zijn plaats. Ziet er toch een stuk lekkerer uit.
Beetje rode blubber er tegenaan.
Daarna begonnen met de voorbereiding voor het terugplaatsen van het complete zijpaneel. Langzaam afscheid nemen van oud plaatwerk.
En ook van dit gedeelte afscheid genomen. Rustig aan boren maar.
Van klein gat naar erg groot gat. Pffffff moed houden....
Er zit een hoop freubel werk aan te komen.......... ja ja moed houden.
Zo lijkt het nog wat.
Verder met kaalmaken dan maar. In deze hoe gelukkig geen al te gekke fratsen. Netjes kaal kunnen maken.
Rode blubber aanbrengen.
En omdat het gewoon kan. In kleur zetten. Tijdens drogen van de verf op afstand genoten van het aanzicht met een bak koffie. Dat bier viel erg slecht de laatste weken......
Randje kofferbak was er slecht. Niet zo raar eigenlijk naar al die jaren. Voor de rest is het achterpaneel wel ok. Kan een nieuwe krijgen maar een stukje originaliteit is ook wel wat. Kan later alsnog erin.
Uitboren en netjes maken voor het nieuw te plaatsen stukje plaatwerk. Wel gebruik gemaakt van de donor en vers plaatwerk.
Beginner en nu wel handigheid in te krijgen met dat plaatwerk
Linkse hoekje later eruit geslepen en ander stuk in gezet.
Linkse hoek onderaan was natuurlijk ook kansloos. Ook dat weer netjes gemaakt met een stukje versplaatwerk en aandacht gegeven aan het randje.
Kiek es oan.
Net echt.
Toch echt slecht.
Na wat gefreubel verder.
Andere kant ook stukje erin gezet.
Thv slotgat de boel ook onderhande moeten nemen. Miste diverse stukjes. Niet overal een foto van gemaakt maar ook dat gedeelte is weer compleet.
Ziet er lekker toch zo`n kofferbak randje. Jammer van dat gat in de wielbak......
Tijdens uitboren van wat plaatwerk achterpaneel voorzien van een extra gat. Dan maar dicht maken.
En ook hier even lekker in de rode blubber. Waarom rood??? om dat de grijze blubber op is...
Soms moet je je zelf even verwennen. Wat ziet dit er gaaf uit. As woensdag komen de hulptroepen de situatie opnemen voor het terugplaatsen van het zijpaneel.
Ach en omdat het kan. Ja ja ja paneel zit niet goed. Klopt, zit ook nog niet vast.
Dussssssss. Man wat ben ik straks blij wanneer zijpaneel erin zit. Achterpanneel is klaar. Onderkant beetje kaal maken maar verder niets. Zijpaneel erin dat is 1 kant helemaal klaar + Achterpaneel + Wielbak + Kofferbak gedeelte 1 kant + bodemplaat voor en achter bestuurderszijde + links voor compleet + complete motorsteun.....
En dan de andere kant.... Maar begin eerst met frontpaneel.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Mooi, moet een goed gevoel zijn als zo'n kant dan zo goed als af is. Dikke respect!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Thx Jeroen. Blijft een leuk ding om te doen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Wanneer kan ik mijn baur brengen?
Re: 323i Odo sleuteldagboek
2021 Leon Moet ergens mij project gaan terugverdienen......
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Zeer knap gedaan.. respect voor jouw kunde .. had dat niet in jou gezien
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Thanks Gerrit. In de basis ben ik automonteur. Maar plaatwerker is toch echt iets anders. Week ervaring opdoen met cursus bij ervaren restaurateur is echt top geweest. Daarna is het hobby en een zeer goede ontspanning naast een uiterst drukke job.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Knap knap knap!!!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Knap en mooi werk Odo, keep going!!
Re: 323i Odo sleuteldagboek
en ja wederom niet stil gezet. Het zijpaneel zal as woensdag definitief worden vast gezet. Even de tijd genomen voor het laatste pas- en meetwerk.
Mijn neef zal komen assisteren en de benodigde plak/lijmspullen meenemen.
Paneel is aan de maat. Helaas randje in de machinale koperlas, geeft niet. Is op een later moment netjes te maken.
Slim fit.... Iets voor Geert
Wat een routing dit paneel heeft gemaakt. Bestellen in Hilversum. Vanuit DLD terugsturen naar NL, Hilversum. Ophalen in Hilversum om vervolgens in Amersfoort in de opslag te zetten.
Made in Holland, ik zeg Bunschoten, al oude Polynorm. Letterlijk mijn achtertuin.
Gaatjes boren, weet het. Paar vergeten. En voor nu in de bescherming.
Hoekje maken. Ook dit is goed om tot rust te komen. Je komt en bent 200% zen tijdens het maken. Biertje erbij, Rammstein lekker rustig op de achtergrond en een pizzabakker die een Fiat Punto cabrio, Bertone wel te verstaan, een 2e leven schenkt.' Zich zelf enorm in de weg zit, 150kg schoon aan de haak, en met alle geweld in een Fiat Punto zitten. Ik snap de keuze cabrio.
1 hoekje klaar. en de middag van mijn leven.
Ondertussen is Sven ook nog even langs geweest. Stukje donor scoren voor het Alpina diff. Extra steun. Lekker met een bak koffie erbij en slap lullen.
Dan dit akelige hoekje. Vanaf dag 1 start project mijn pijnpunt. Heel irritant.
Eruit, boren, haken en zagen.
Wat een dikte verschil. Autootje altijd dik ik de was gestaan......
Tsjaa, moet je ermee. Mooi maken...
Kiek die PUntooooooooooo ( ja ja lieve oplettende kijkbuis kindertjes. Het is inderdaad een nieuw zwart dakje). en een gat in de a-style van een BMW.
PS, Punto is voorzien van BMW blik, Eifel waardig gemaakt..........
Ik zeg prima. Niets meer aandoen. Alle roest weg en niet stuk erin gezet.
Kiek de Fiaaaaaaat
Stukje scoren van de donor. Les 1 van chirgurie op plaatwerk.
Deel 1
Deel 2
Ontdoen van afval delen.
Deel 3
Gaat nu lastig worden. Netjes open maken (boren) alle randjes "omklappen" en roest verbannen dmv stralen.
Daarna met een doekje de "wond" schoonmaken en verband aanbrengen.
blij blij blij
En nee, heb geen bier op.
En loshalen van dit hoekje is not fun. Uiteindelijk goed gekomen. Lezen jullie weer mee.
Deel 4
Beoordelen de "wond" en maak deze schoon.
Deel 5
Zorg voor een schone plek zodat de aanhechting van niet plaatwerk goed kan genezen.
Mis een paar foto`s.
Deel 6
De 2 delen zijn nu bij elkaar gekomen. De laatste hechtingen gaan en feit worden. Althans voor dit gedeelte.
Deel 7
En trots zijn.
Porno in de schuur.
Grappig....... not. De andere zijde, passagierszijde. Heb even last van een déjà vu..... kan toch niet waar zijn.
Anyway. trucje aan de andere zijde al een keer mogen doen. Nu met 2 ogen dicht en handen op de rug vast...
Oh nee dat laatste was Geert op mijn rug en al drukkend 2 flessen bier door mijn brilglazen aan de drukken is.
tot zover.
Klussen is leuk maar met Geert helemaal. Maar het is ook onwijs lekker wanner ik, Remy, lekker alleen ben.
Ik je blote kont lassen. Een echte aanrader. Op de grond zitten, opletten overal scherpe dingen, geen fun. Las spat, tsjaa waar naar toe. Ik zeg lekker in je blote reet lassen. Je gaat uiterst cesuur te werk....... je bent op alle voorbereid.
Mijn neef zal komen assisteren en de benodigde plak/lijmspullen meenemen.
Paneel is aan de maat. Helaas randje in de machinale koperlas, geeft niet. Is op een later moment netjes te maken.
Slim fit.... Iets voor Geert
Wat een routing dit paneel heeft gemaakt. Bestellen in Hilversum. Vanuit DLD terugsturen naar NL, Hilversum. Ophalen in Hilversum om vervolgens in Amersfoort in de opslag te zetten.
Made in Holland, ik zeg Bunschoten, al oude Polynorm. Letterlijk mijn achtertuin.
Gaatjes boren, weet het. Paar vergeten. En voor nu in de bescherming.
Hoekje maken. Ook dit is goed om tot rust te komen. Je komt en bent 200% zen tijdens het maken. Biertje erbij, Rammstein lekker rustig op de achtergrond en een pizzabakker die een Fiat Punto cabrio, Bertone wel te verstaan, een 2e leven schenkt.' Zich zelf enorm in de weg zit, 150kg schoon aan de haak, en met alle geweld in een Fiat Punto zitten. Ik snap de keuze cabrio.
1 hoekje klaar. en de middag van mijn leven.
Ondertussen is Sven ook nog even langs geweest. Stukje donor scoren voor het Alpina diff. Extra steun. Lekker met een bak koffie erbij en slap lullen.
Dan dit akelige hoekje. Vanaf dag 1 start project mijn pijnpunt. Heel irritant.
Eruit, boren, haken en zagen.
Wat een dikte verschil. Autootje altijd dik ik de was gestaan......
Tsjaa, moet je ermee. Mooi maken...
Kiek die PUntooooooooooo ( ja ja lieve oplettende kijkbuis kindertjes. Het is inderdaad een nieuw zwart dakje). en een gat in de a-style van een BMW.
PS, Punto is voorzien van BMW blik, Eifel waardig gemaakt..........
Ik zeg prima. Niets meer aandoen. Alle roest weg en niet stuk erin gezet.
Kiek de Fiaaaaaaat
Stukje scoren van de donor. Les 1 van chirgurie op plaatwerk.
Deel 1
Deel 2
Ontdoen van afval delen.
Deel 3
Gaat nu lastig worden. Netjes open maken (boren) alle randjes "omklappen" en roest verbannen dmv stralen.
Daarna met een doekje de "wond" schoonmaken en verband aanbrengen.
blij blij blij
En nee, heb geen bier op.
En loshalen van dit hoekje is not fun. Uiteindelijk goed gekomen. Lezen jullie weer mee.
Deel 4
Beoordelen de "wond" en maak deze schoon.
Deel 5
Zorg voor een schone plek zodat de aanhechting van niet plaatwerk goed kan genezen.
Mis een paar foto`s.
Deel 6
De 2 delen zijn nu bij elkaar gekomen. De laatste hechtingen gaan en feit worden. Althans voor dit gedeelte.
Deel 7
En trots zijn.
Porno in de schuur.
Grappig....... not. De andere zijde, passagierszijde. Heb even last van een déjà vu..... kan toch niet waar zijn.
Anyway. trucje aan de andere zijde al een keer mogen doen. Nu met 2 ogen dicht en handen op de rug vast...
Oh nee dat laatste was Geert op mijn rug en al drukkend 2 flessen bier door mijn brilglazen aan de drukken is.
tot zover.
Klussen is leuk maar met Geert helemaal. Maar het is ook onwijs lekker wanner ik, Remy, lekker alleen ben.
Ik je blote kont lassen. Een echte aanrader. Op de grond zitten, opletten overal scherpe dingen, geen fun. Las spat, tsjaa waar naar toe. Ik zeg lekker in je blote reet lassen. Je gaat uiterst cesuur te werk....... je bent op alle voorbereid.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Nice
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.