323i Odo sleuteldagboek
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Whahahahahaha je maakt er letterlijk en figuurlijk een mooi verhaal van. Jammer dat het soms angstaanjagend bewerkelijk is!
En die gare Fiat, rijdt dat ding nou al een keer?
En die gare Fiat, rijdt dat ding nou al een keer?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Dat lassen in je blote kont is wel een geweldige bekentenis hoor
Top bezig!
Top bezig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Yup, afgelopen zondag maiden voayage. Een paar kleine puntje op te lossen.Jeroen wrote:Whahahahahaha je maakt er letterlijk en figuurlijk een mooi verhaal van. Jammer dat het soms angstaanjagend bewerkelijk is!
En die gare Fiat, rijdt dat ding nou al een keer?
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Tijd voor een update. Zeker niet stilgezeten.
Verder gegaan met rechter voorzijde. Voor de oplettende lezer. Linker zijpaneel nog vast lassen.
Verder met kaal maken. Wat kom ik tegen. Genoeg ellende. Op de volgende foto goed te zien hoe erg slecht deze kant is (was ).
Veel niet originele Ab Fabrik gaten in het plaatwerk. Nieuwe motorsteun op voorraad. Gek op voorraad. Had ik dat niet al eens geschreven, met name op NOS.
Ergens beginnen. Dit zijkantje dan maar. Laten zitten geen optie.
Nieuw stukje gemaakt en erin gezet. En in de 1K primer gezet. Stel je voor dat het gaat roesten voordat zijn nieuwe jasje erop zit.
Onderkant dan ook maar gelijk doen.
En weer netjes. Dat andere niet originele gaatje pak ik laten aan. Moment van binnen- buitendorpel en A-style.
Voor nu blij.
Tussendoor dan toch maar het zijpaneel erop gaan zetten. Mijn neefje supper assistentie verleent.
Voorbereiden met de kit aanbrengen. Aanbrengen en verder niet aankomen, zeker niet aan vingers en handen.
Dan gaat het eindelijk beginnen. Aanzet door mijn neef. 4 dikke proplassen, de rest zelf gedaan.
Tijd voor reclame. Alles op het van lassen en werkplaatsapparatuur.
WSN te Amersfoort. Theo Malestein.
https://www.werkplaatsservice.nl/
lekker op weg.
He daar staat die gele kanarie weer. Update daarvoor. Nieuw dak erop. Erg mooi. Maar lekt bij regen.............
Iets met afstellen van ramen versus deurrubbers.
en de boel netjes nabewerken. Daar gaat de meeste tijd in zitten.
Netjes gaatjes voorgeboord ter voorbereiding voor vastlassen kofferbakbodem.
Ik zeg prima.
Buitenpaneel vastgezet op wielbakrand. Was even passen en meten maar het zit erin. En vast ook.
Ook kofferbak gedeelte op orde. Wat een verschil zeg. Compleet plaatwerk, geen roest. Om blij en gelukkig van te worden.
En klaar dan maar. 1 kant van de auto.
Hier een heel gelukkig mens op dit punt. Paar vreugde piljes op genomen.
Verder gegaan met rechter voorzijde. Voor de oplettende lezer. Linker zijpaneel nog vast lassen.
Verder met kaal maken. Wat kom ik tegen. Genoeg ellende. Op de volgende foto goed te zien hoe erg slecht deze kant is (was ).
Veel niet originele Ab Fabrik gaten in het plaatwerk. Nieuwe motorsteun op voorraad. Gek op voorraad. Had ik dat niet al eens geschreven, met name op NOS.
Ergens beginnen. Dit zijkantje dan maar. Laten zitten geen optie.
Nieuw stukje gemaakt en erin gezet. En in de 1K primer gezet. Stel je voor dat het gaat roesten voordat zijn nieuwe jasje erop zit.
Onderkant dan ook maar gelijk doen.
En weer netjes. Dat andere niet originele gaatje pak ik laten aan. Moment van binnen- buitendorpel en A-style.
Voor nu blij.
Tussendoor dan toch maar het zijpaneel erop gaan zetten. Mijn neefje supper assistentie verleent.
Voorbereiden met de kit aanbrengen. Aanbrengen en verder niet aankomen, zeker niet aan vingers en handen.
Dan gaat het eindelijk beginnen. Aanzet door mijn neef. 4 dikke proplassen, de rest zelf gedaan.
Tijd voor reclame. Alles op het van lassen en werkplaatsapparatuur.
WSN te Amersfoort. Theo Malestein.
https://www.werkplaatsservice.nl/
lekker op weg.
He daar staat die gele kanarie weer. Update daarvoor. Nieuw dak erop. Erg mooi. Maar lekt bij regen.............
Iets met afstellen van ramen versus deurrubbers.
en de boel netjes nabewerken. Daar gaat de meeste tijd in zitten.
Netjes gaatjes voorgeboord ter voorbereiding voor vastlassen kofferbakbodem.
Ik zeg prima.
Buitenpaneel vastgezet op wielbakrand. Was even passen en meten maar het zit erin. En vast ook.
Ook kofferbak gedeelte op orde. Wat een verschil zeg. Compleet plaatwerk, geen roest. Om blij en gelukkig van te worden.
En klaar dan maar. 1 kant van de auto.
Hier een heel gelukkig mens op dit punt. Paar vreugde piljes op genomen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Nuchter geworden en doorpakken.
Deze hoek echt slecht. Binnenkant houder dashbord kastje verwijderd om er goed bij te kunnen.
Hier veel vervangen. Deel schutbord, zijde richting motorruimte. en later schokbrekerschotel. Of hoe dat ding ook heet.
We zijn op de goede weg. Begint weer ergens op te lijken.
Tussendoor maar weer eens niet plaatwerk passen. Gek op nieuw plaatwerk....
We zijn er nog lang niet maar gaan wel de goede kant op.
en ondertussen wat plaatwerk terug op zijn plaats en compleet gemaakt.
En op zijn plek. Er zijn meer hoekjes en gaatjes tussendoor strak gemaakt.\
Deze hoek echt slecht. Binnenkant houder dashbord kastje verwijderd om er goed bij te kunnen.
Hier veel vervangen. Deel schutbord, zijde richting motorruimte. en later schokbrekerschotel. Of hoe dat ding ook heet.
We zijn op de goede weg. Begint weer ergens op te lijken.
Tussendoor maar weer eens niet plaatwerk passen. Gek op nieuw plaatwerk....
We zijn er nog lang niet maar gaan wel de goede kant op.
en ondertussen wat plaatwerk terug op zijn plaats en compleet gemaakt.
En op zijn plek. Er zijn meer hoekjes en gaatjes tussendoor strak gemaakt.\
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Voor nu even zo laten. Auto op zijn kant en motorsteun eruit slopen.
Dat laatste erg leuk om te doen.
Toch maar eens de binnenzijde van een motorsteun bekijken. Vast geen APK afkeur. Gaat wel lekker strak door de bocht.....
Toch verrassend dat met zoveel roest het blijft rijden en dat deuren normaal op en en dicht gaan. Zal dat straks ook nog zo zijn.
Spannend.
Roest, Roest en nog eens roest. rustycogel gaat dit ook niet oplossen.
Missen vooral op de hoeken het nodige plaatwerk. Dit moet in orde zijn om de motorsteun er goed op te kunnen aansluiten.
en klaar...
Tsjaa dat is niet echt lekker. Veel tijd gekost dit allemaal op orde te krijgen. Maar gelukt.
En idd gelukt.
Steuntje remslang er vanaf, gat dichten en steuntje er weer op.
Oh nee. Zelf een nieuw steuntje gemaakt...... lekker lekker.
Vele uren, bier en lasdraad verder.Ik zeg prima. Alle lassen goed door en door. Randjes nadien bewerkt. TZT afwerken met nadenkit.
https://lh3.googleusercontent.com/eFL7Z ... 05-h978-no
en de andere kant. Ondertussen enkele lasnaden opnieuw gedaan en plaatwerk bewerkt om vlak te krijgen.
Vooral bij de motorsteun alles vooraf goed opgemeten en gedocumenteerd. Ook de nodige tijdelijke verstevigingen aangebracht.
Bij terugplaatsen alles goed gemeten. Carrosserie gaat de pijnbank voordat deze gespoten gaat worden.
Binnenkort meer.
Dat laatste erg leuk om te doen.
Toch maar eens de binnenzijde van een motorsteun bekijken. Vast geen APK afkeur. Gaat wel lekker strak door de bocht.....
Toch verrassend dat met zoveel roest het blijft rijden en dat deuren normaal op en en dicht gaan. Zal dat straks ook nog zo zijn.
Spannend.
Roest, Roest en nog eens roest. rustycogel gaat dit ook niet oplossen.
Missen vooral op de hoeken het nodige plaatwerk. Dit moet in orde zijn om de motorsteun er goed op te kunnen aansluiten.
en klaar...
Tsjaa dat is niet echt lekker. Veel tijd gekost dit allemaal op orde te krijgen. Maar gelukt.
En idd gelukt.
Steuntje remslang er vanaf, gat dichten en steuntje er weer op.
Oh nee. Zelf een nieuw steuntje gemaakt...... lekker lekker.
Vele uren, bier en lasdraad verder.Ik zeg prima. Alle lassen goed door en door. Randjes nadien bewerkt. TZT afwerken met nadenkit.
https://lh3.googleusercontent.com/eFL7Z ... 05-h978-no
en de andere kant. Ondertussen enkele lasnaden opnieuw gedaan en plaatwerk bewerkt om vlak te krijgen.
Vooral bij de motorsteun alles vooraf goed opgemeten en gedocumenteerd. Ook de nodige tijdelijke verstevigingen aangebracht.
Bij terugplaatsen alles goed gemeten. Carrosserie gaat de pijnbank voordat deze gespoten gaat worden.
Binnenkort meer.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Zo, daar is een partij werk verricht. Ziet er erg goed uit.
Maar inderdaad wat kan een E21 roesten zeg.
Maar inderdaad wat kan een E21 roesten zeg.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Damn! Inderdaad aardig wat roestige hoekjes zeg, daar zag je buitenom nog niet zo veel van. Petje af voor de moeste arbeid!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Wat blijft het bijlezen in deze topics leuk .. jaloers op de laskunde !!!
Dit gaat helemaal goed komen .. het voorjaar is nog even
Dit gaat helemaal goed komen .. het voorjaar is nog even
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- BuschBertl
- E21 Fanatic
- Posts: 252
- Joined: Sun Feb 22, 2015 5:43 pm
- My E21(s): 323i S-Edition E21, 325i E30, M3 E46
Re: 323i Odo sleuteldagboek
I follow your pics on google - i am always happy to see your great work. Thumbs up high
BB-Carworks
BMW E21 323i S-Edition 1982
BMW E30 325i Cabrio 1991
BMW E46 M3 Coupe 2001 ... sold 2019
BMW F87N M2 Competition 2018
BMW E21 323i S-Edition 1982
BMW E30 325i Cabrio 1991
BMW E46 M3 Coupe 2001 ... sold 2019
BMW F87N M2 Competition 2018
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Hi Herbert,
Nice to see you in this area. Thanks.
Nice to see you in this area. Thanks.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Lekker bezig! Nu weet je tenminste dat wat je hebt goed is
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Goed bezig.
Vooral de verhalen erbij
Vooral de verhalen erbij