323i van Walter
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Welkom!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
De afgesproken datum is zaterdag 3 september, dus....
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Niet mogelijk voor een hele dag maar ik kom wel even langsgereden.Manitoba wrote:De afgesproken datum is zaterdag 3 september, dus....
Greetz,
Walter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Sleutel ligt onder de kliko...
Ik heb de 3e naar het nu blijkt nog een afspraak staan.
We moeten even opnieuw plannen. Sorry.
Ik heb de 3e naar het nu blijkt nog een afspraak staan.
We moeten even opnieuw plannen. Sorry.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Hmmm, ik ben benieuwd of hier de komende tijd nog updates gaan volgen...
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Met de nadruk op hier? Als in daar?
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Nu is hier voor mij daar, zaterdag was daar voor mij ook hier.... Huh? Hoe dan ook is de kans aanwezig dat delen van mijn 323i over een tijdje de Friese taal machtig zijn...
To be continued!
Greetz,
Walter.
To be continued!
Greetz,
Walter.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Zo, dan is het nu tijd voor een stukje verhaal rondom de Kastanienrot e21 323i van Walter. Een auto die hij een tijdje geleden heeft gekocht in de gedachte dat het een harde auto was. Wel enig kleurverschil op de panelen, maar vooruit, toch een hele mooie en nette auto.
Sinds de auto is bezit is, zijn er een paar roestplekken, bekend bij aanschaf, die niet echt slechter worden, maar voor het goede toch eens aangepakt moeten worden. Daarvan zijn de meeste om en aan de wielbakken aan de achterzijde gesitueerd, zowel in de kofferbak als achter de achterbank. Na een rit in de regen was de kofferbak erg nat van binnen. Daarnaast is er een lelijke plek aan de dorpel, ter hoogte van de kriksteun linksvoor.
Afgelopen zomer hebben Walter en ik besproken dat ik Walter zou helpen met wat klein herstelwerk aan zijn auto, om zo de onvermijdelijke grote klapper, een volle restauratie, nog een jaar of 5, 6 uit te stellen. De auto staat in de wintermaanden toch stil, dus waarom niet in mijn loods? Voorwaarde is dat mijn cabrio bij Walter in de garage staat om voldoende werkruimte rond Walters en mijn eigen 323i te houden en zo het geschiedde. Eind november heeft Walter de E21 gebracht en mijn e30 weer mee teruggenomen. We hebben de auto gelijk op blokken gezet, zodat ik wat eerste werkzaamheden kan doen, zolang Walter te druk is om te helpen.
Inmiddels de is de eerste maand van de ophokplicht voorbij dus is er uiteraard wel eea gedaan door mij, anders is de auto niet tijdig klaar voor het nieuwe seizoen. Waarom post ik dit dan pas na een maand? Zie de foto’s. Walter is niet in de buurt, hij moet 5 uren vliegen en 2 uren rijden voor hij bij me kan komen op mijn voortanden in te slaan , dus ik durf nu wel
Zoals bekend van mij: veel woorden, maar veel meer plaatjes. Dus ook hier!!
Eerste verkenningen, beetje prikken, beetje kijken.
De wielbak links had wat gekke plekken, die met een soort witte plamuur/kitrommel waren gestopt
Dan aan de onderzijde van de wielbak en de vloer.
Rechts op de foto kun je zien dat de wielbak gedeukt is door een uitzettende roestellende. Onder de auto zit daar het oog gelast, van de transportband in de fabriek. Links kun je zien dat er al eerder aan geprutst is.
Een beetje krabben en prikken en schrapen met een beiteltje en in eens is de auto erg doorzichtig… Ai ai..
Vanuit de wielbak bekeken.
Losse delen
Van dichtbij, Noorse inventiviteit? Of Deense? Of was het een Duitser? Geen idee. Gepruts, dat was het!
Hier is dus ook wat gelast door een hobbyist.
De plakplaat maar wat verder verwijderd.
En ook daar is er voldoende ventilatie.
Dus de achterlamp er ook maar uit.
En het scheidingswandje eruit…
En nog meer ventilatie.
Al met al een redelijk krokant gebeuren, dit is echter alleen de ene wielbak nog maar. En dan alleen het deel in de kofferbak. Ga ik meer vinden? Wat is de staat van die auto nu echt en is het aan te pakken zonder dat het nu een project wordt?
Stay tuned en volg de ontdekkingsreis door corrosieland en prutstown.
Sinds de auto is bezit is, zijn er een paar roestplekken, bekend bij aanschaf, die niet echt slechter worden, maar voor het goede toch eens aangepakt moeten worden. Daarvan zijn de meeste om en aan de wielbakken aan de achterzijde gesitueerd, zowel in de kofferbak als achter de achterbank. Na een rit in de regen was de kofferbak erg nat van binnen. Daarnaast is er een lelijke plek aan de dorpel, ter hoogte van de kriksteun linksvoor.
Afgelopen zomer hebben Walter en ik besproken dat ik Walter zou helpen met wat klein herstelwerk aan zijn auto, om zo de onvermijdelijke grote klapper, een volle restauratie, nog een jaar of 5, 6 uit te stellen. De auto staat in de wintermaanden toch stil, dus waarom niet in mijn loods? Voorwaarde is dat mijn cabrio bij Walter in de garage staat om voldoende werkruimte rond Walters en mijn eigen 323i te houden en zo het geschiedde. Eind november heeft Walter de E21 gebracht en mijn e30 weer mee teruggenomen. We hebben de auto gelijk op blokken gezet, zodat ik wat eerste werkzaamheden kan doen, zolang Walter te druk is om te helpen.
Inmiddels de is de eerste maand van de ophokplicht voorbij dus is er uiteraard wel eea gedaan door mij, anders is de auto niet tijdig klaar voor het nieuwe seizoen. Waarom post ik dit dan pas na een maand? Zie de foto’s. Walter is niet in de buurt, hij moet 5 uren vliegen en 2 uren rijden voor hij bij me kan komen op mijn voortanden in te slaan , dus ik durf nu wel
Zoals bekend van mij: veel woorden, maar veel meer plaatjes. Dus ook hier!!
Eerste verkenningen, beetje prikken, beetje kijken.
De wielbak links had wat gekke plekken, die met een soort witte plamuur/kitrommel waren gestopt
Dan aan de onderzijde van de wielbak en de vloer.
Rechts op de foto kun je zien dat de wielbak gedeukt is door een uitzettende roestellende. Onder de auto zit daar het oog gelast, van de transportband in de fabriek. Links kun je zien dat er al eerder aan geprutst is.
Een beetje krabben en prikken en schrapen met een beiteltje en in eens is de auto erg doorzichtig… Ai ai..
Vanuit de wielbak bekeken.
Losse delen
Van dichtbij, Noorse inventiviteit? Of Deense? Of was het een Duitser? Geen idee. Gepruts, dat was het!
Hier is dus ook wat gelast door een hobbyist.
De plakplaat maar wat verder verwijderd.
En ook daar is er voldoende ventilatie.
Dus de achterlamp er ook maar uit.
En het scheidingswandje eruit…
En nog meer ventilatie.
Al met al een redelijk krokant gebeuren, dit is echter alleen de ene wielbak nog maar. En dan alleen het deel in de kofferbak. Ga ik meer vinden? Wat is de staat van die auto nu echt en is het aan te pakken zonder dat het nu een project wordt?
Stay tuned en volg de ontdekkingsreis door corrosieland en prutstown.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Oei! Helaas kom je dit soort werk maar al te vaak tegen, en helemáál als je Koos heet! Dan blijf je toch wel met het vermoeden zitten dat er meer is. Ben benieuwd... ook hoe blij Walter nu is
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Een beetje vrees is er altijd .. wel deels te verwachten .. mooi die hulp onder mekaar TOP Koos
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Ehmm, die ziet dit voor het eerst op dit forum hahaha, zal wel dronken zijn, tussen de Duitsers nu....Jeroen wrote:Ben benieuwd... ook hoe blij Walter nu is
@Gerrit, we houden moed!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Nou ja, moed? Die zonk me wel even in de schoenen. En project erbij... pfff... Maar goed, na het constateren van een en andere ellende, niet lang getreurd, maar snel de flex erin. Eerst aftekenen.
En huup huup barbatruuk
Maar ik zocht even in de grote toverkist en wat dacht je wat? Heb ik niet precies die onderdelen liggen, roestvrij??
En huup huup barbatruuk
Maar ik zocht even in de grote toverkist en wat dacht je wat? Heb ik niet precies die onderdelen liggen, roestvrij??
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Amai Koos, je bent een echte vakman!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm