Geerling's BMW 320/6 1981

Post Reply
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Even voorstellen

Post by uwbuurman »

JA klopt, Peter.

@ Geerling, mooi werk!! Nog ff je topic titel aanpassen, want je bent inmiddels voorgesteld hahaha


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: Even voorstellen

Post by geerling »

Het schiet mooi op......

Gisteren ben ik naar Peter in Breda geweest om de weber op te halen. Tussen de koffie door heb ik tekst en uitleg gekregen hoe de carb gemonteerd moet worden.
Met de weber in een mooie plastic bak keerde ik tevreden huiswaarts, was gezellig!!!

Vandaag dus in alle rust de carb er maar eens opgezet en wat Peter al zei "het stelt niet zo veel voor hoor" klopt helemaal. Het meeste werk had ik met de chokekabel,
ben wel een uur aan het prutsen geweest voor ik de kabel er door had bij de kachelkraan, maar ook dat is weer gelukt. Na alle schema's en tekeningen tig keer bekeken te hebben
en heb gecontroleerd of alle slangetjes op de juiste plek zitten moet er maar eens een startpoging worden ondernomen. Nu ben ik nooit zo'n held met benzine e.d. dus de
tuinslang leg ik al vast klaar :oops:, de accupolen erop en starten... na enkele pogingen sloeg ie aan. toch weer mooi die welbekende zescilindersound. :P
Deze week ga ik een voorzichtig proefritje maken om te kijken of ik de auto wel goed in elkaar heb gezet en of b.v. de 5bak wel goed is, kortom allemaal spannende momenten voor mij
omdat ik dit nog nooit eerder zo uitgebreid heb gedaan. mocht alles goed zijn dan breng ik de auto naar de garage voor een APK.

Image
Klaar voor de weber.
Image
Prachtige plek voor de choke.
Image
Mooi doosje blingbling van Roelof.
Image
Een nieuw stuk schuim onder de kap.
Image
Tja, stabilisatorstang monteren uhhhhhhhh met een spanband lukt alles.
Image
Wat een zooitje, op en om de auto.
Image
Dit begint er op te lijken. :banana
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Even voorstellen

Post by Peter V. »

Mooi dat alles gelukt is om te plaatsen. Veel plezier ermee!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by Jeroen »

Top, duimen voor die APK dan maar. En dan mee naar de Eifel? :wink:
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Even voorstellen

Post by loentje »

Leuk Geerling!

ziet er goed uit.


groeten loentje
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Even voorstellen

Post by Wondermike »

:thumbsup

Toch nog maar een meeting in het Noorden dan maar?
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Even voorstellen

Post by uwbuurman »

Mooi wark kerel!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: BMW 320/6 1981

Post by geerling »

De testrit.

Eindelijk was het dan zover, ik heb een rondje gereden om te kijken of alles naar behoren functioneerde. Vanaf het moment dat ik de auto de garage uitdraaide was ik al vergeten dat ik er stuurbekrachtiging op had gezet. Het eerste dikke pluspunt, wat een genot!! Het tweede dikke pluspunt is de webercarb. die ik van Peter heb overgenomen. Eindelijk pakt ie nu fatsoenlijk op met accelereren en geen horten en stoten meer alhoewel ik denk dat het nog wel ietsie beter kan. Heb inmiddels met Gerwin contact gehad en gaan proberen de puntjes op de i te zetten,
want ik als ondeskundig persoon blijf daar lekker van af. De derde verbetering is de 5bak, gelukkig geen vreemde bijgeluiden o.i.d ook niet bij de cardan en diff. Je moet tenslotte altijd maar afwachten wat voor een kwaliteit je onder een sloper vandaan haalt. het is inmiddels bijna twee weken geleden dat ik de auto naar de APK heb gebracht en ze zouden mij bellen als er iets te melden zou zijn.
Voor de middag kreeg ik al telefoon en dacht "nee toch". Maar het enige wat ze zeiden was dat ie klaar is en dat ik 'm kan ophalen. Op het keuringsformulier stond wel dat de voorste remslangen droogtescheurtjes vertonen, mooi klusje straks voor in de winterperiode. Eerst maar eens wat stukjes rijden en het tempo wat opvoeren. Op de snelweg ben ik er achter gekomen dat je in de 5 volgens de toerenteller bijna 1000 toeren minder draait en dat cruised zeer prettig en is veel beter voor je gehoor. :driving
En nog wat pics.
Image
Geen BMW mini Maar een mini BMW.
Image
Lampje onder de kap, hoop het niet nodig te hebben.
Image
Tijdens het poetsen de strips er afgehaald, wat een troep erachter.
Image
Op de foto niet goed te zien maar het is flink opgeknapt.
Image
Heb op de oldtimerdag nog een splinternieuwe alarmlichtschakelaar en mooie verchroomde deurklinken gescoord voor de prijs van €12,50!!
Ik wilde die hele kraam wel kopen, wat leuk al die dozen en kratten met "rommel".
Image
Ik zag zelfs dat de alarmlichtschakelaar brandt als je het licht aan hebt.... wist ik niet,
en heb de tellerbak omgewisseld met eentje zonder barstjes in het venster en de lampjes (schoon)gemaakt,
ook het grootlichtcontrolelampje (3 x woordwaarde) is weer blauw, heb weer een heldere blik op de klokken.

Nog een paar foto's na flink gepoetst te hebben.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wat betreft mooie foto's maken moet ik misschien maar eens bij Jeroen in de leer. :mrgreen:

Zo, voorlopig even geen grote klussen meer, alhoewel er op de carrosserie nog genoeg aan te merken is ben ik er tot nu toe erg blij mee
en gaan we lekker rijden. :launch
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Even voorstellen

Post by uwbuurman »

Nou, zo op de foto is het een pracht, Geerling! Mooi gedaan en veel rijplezier!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
RickR
E21 Fanatic
Posts: 266
Joined: Mon May 21, 2012 4:39 pm
My E21(s): '83 315 Hennarot

Re: Even voorstellen

Post by RickR »

Ziet er super uit Geerling! Juist van die kleine dingetjes die weer zijn zoals ze horen kun je als eigenaar toch altijd heel blij worden. Hopelijk krijgen we wat minder regen komende tijd en kun je lekker toeren.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by Jeroen »

Evengoed mooi werk hoor Geerling! Kun je toch nog het staartje van het seizoen meepakken nu!
Regards/groeten, Jeroen
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Even voorstellen

Post by bremboap »

Mooie vorderingen Geerling en natuurlijk om mooie plaatjes.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Even voorstellen

Post by pattam2009 »

Goed bezig zo, wat hebben we toch een heerlijke hobby.
Staat trouwens een prachtig mooie rit gepland voor 4 oktober, de laatste van het seizoen :idea:
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: Even voorstellen

Post by geerling »

Dank voor de complimenten. Het zijn voor mij leerzame tijden geweest, errug leuk!!! :thumbsup
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: Geerling's 320/6 1981

Post by geerling »

Update, word wel weer tijd!!

Heb de afgelopen tijd weer wat klusjes gedaan. Ik heb een originele BMW radio ingebouwd en alle draden van de speakers vernieuwd en netjes door de auto heen gelegd en tweeters ingebouwd,
niet dat de sound nu fantastisch is maar ze doen het wel, en de elektrische antenne doet ook zoals het hoort. Ook heb ik nu rechts een elektrische spiegel en de linkerspiegel doet het ook weer
nadat ik dat de draadboom heb gerepareerd en kon zodoende de draad van de tweeters er zo bij in tapen, gelijk nieuw plastic tegen de binnenkant van de deur geplakt en op de deurpanelen allemaal nieuwe clipjes zodat het weer netjes aan de deur vastzit.

Image

Image

Image

Image

Image

De geur van benzine in de auto bij voltanken was ik ook wel zat en heb alle benzineslangen vervangen en beide tanks bekeken en schrok wel een beetje hoever die naden uit elkaar staan maar bij navraag bleek het toch wel een beetje "normaal" te zijn. Des te stommer van mijzelf dat een tijd terug twee slopers van mij met tanks en al zonder ze te bekijken zo naar het oud ijzer zijn gegaan. :hammer

Terwijl ik bezig was de tanks er onderuit te halen zag ik ook hoe verrot de stabilisatorrubbers waren, (zoveel verstand heb ik er nou van) dus ook die rubbers, busjes, bouten en moeren vervangen.

Image

Image

Image

Verder heb ik nog iets bijzonders wat denk ik niemand heeft, ik heb nl. maar één klapraam en kon niet wachten met deze erin te zetten, want ik had het halve interieur er toch uit liggen maar ben uiteraard nog wel op zoek naar een linker klapraam.

Image

Witte knippers vind ik ook wel mooi staan, wat vooral leuk is, is dat je het in twee minuten weer ongedaan kan maken. :)

Image

Al met al toch weer praktische en leuke verbeteringen.

Gr. Geerling.
Post Reply