99-GGG-1 323i
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 189
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
99-GGG-1 323i
Vrijdag jl. gespot in centrum van Lisse.
Een 323i type 2 met originele stalen velgen. (werden 232i 's niet standaard op LM geleverd?)
Het regende dus geen uitgebreid 'onderzoek' verricht, maar auto leek in goede staat!
Een 323i type 2 met originele stalen velgen. (werden 232i 's niet standaard op LM geleverd?)
Het regende dus geen uitgebreid 'onderzoek' verricht, maar auto leek in goede staat!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 99-GGG-1 323i
Mooie spot in een niet al teveel voorkomende kleur. Volgens mij waren de 323i's ook gewoon leverbaar met stalen wielen hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 189
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: 99-GGG-1 323i
Ja, vond ik ook.Jeroen wrote:Nais!!! Grappig kenteken ook haha
Wel overduidelijk een import-auto!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 99-GGG-1 323i
Mooi! Love Brasil Braun! Enne, standaard lm? Bij BMW was (zeker toen) volgens mij niks standaard
Leuke spot!
Greetz,
Walter.
Leuke spot!
Greetz,
Walter.
Re: 99-GGG-1 323i
mooi brasil bruin
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 99-GGG-1 323i
Guido wrote:...232i '...
De 2serie is nog niet zo oud, maar een 232i?
Mooie spot hoor! En voor wat betreft de velgen, gewoon 13" staal, alleen iets breder dan de 4 cillinders.
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 189
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: 99-GGG-1 323i
uwbuurman wrote:Guido wrote:...232i '...
De 2serie is nog niet zo oud, maar een 232i?
quote]
Ken je die nog niet?
Met een 3,2 M30 motor, zoals ze die in de 7er gebruikte.
En natuurlijk voorwielaandrijving
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
Re: 99-GGG-1 323i
Poeh geweldige kleur, ik denk dat mijn baur deze kleur gaat worden. Polaris zijn er al zoveel.
groeten loentje
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 99-GGG-1 323i
Over die baur van je hoor ik al heel lang veel verhalen maar ik zie niets van foto´s. Ben je al wel begonnen dan?loentje wrote:Poeh geweldige kleur, ik denk dat mijn baur deze kleur gaat worden. Polaris zijn er al zoveel.
groeten loentje
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 99-GGG-1 323i
Peter,
nog niet, als mijn huidige project af is komt de baur. Voordeel is dat ik wel alle onderdelen ongeveer bij elkaar heb gesprokkeld
Maar ik kan je er wel iets over vertellen, polaris 323i baur uit 1980 (mijn bouwjaar, daarom wilde ik deze zo graag), cas is momenteel kaler dan kaal en goed weggeborgen.
Van origine een belgische auto maar in het verre verleden eens geïmporteerd, toen in handen gevallen van een politieman die hem tot het laatste schroefje uit elkaar heeft gehaald (en ook alles uit elkaar heeft gehaald, bijv ook de complete kachel, etc)
en toen.. gestopt... in handen gekomen van ex voorzitter van 02 club.. ook weer jaren stil gestaan.. en toen heb ik hem gekocht, huidige status... ook weer jaren stil.
Ik zoek wel nog een echt goede lasser voor de paar plekjes die hij heeft.
Groeten loentje
nog niet, als mijn huidige project af is komt de baur. Voordeel is dat ik wel alle onderdelen ongeveer bij elkaar heb gesprokkeld
Maar ik kan je er wel iets over vertellen, polaris 323i baur uit 1980 (mijn bouwjaar, daarom wilde ik deze zo graag), cas is momenteel kaler dan kaal en goed weggeborgen.
Van origine een belgische auto maar in het verre verleden eens geïmporteerd, toen in handen gevallen van een politieman die hem tot het laatste schroefje uit elkaar heeft gehaald (en ook alles uit elkaar heeft gehaald, bijv ook de complete kachel, etc)
en toen.. gestopt... in handen gekomen van ex voorzitter van 02 club.. ook weer jaren stil gestaan.. en toen heb ik hem gekocht, huidige status... ook weer jaren stil.
Ik zoek wel nog een echt goede lasser voor de paar plekjes die hij heeft.
Groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 99-GGG-1 323i
OK, ik ken de baur wel. Ten tijde van mijn 323 baur zijn we nog eens bezig geweest of ik die zou kopen. Jij ben toen aan het rondvragen geweest hiervoor.
Toen ik besloot geen actie te nemen heb jij haar gekocht.
Toen ik besloot geen actie te nemen heb jij haar gekocht.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11757
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 99-GGG-1 323i
Zoals de meesten wel weten staat dit autootje bij mij voor de deur.
Ik ben bezig met een goede ronde onderhoud, want deze gaat mee naar de eifel.
Hoewel ze goed trekt en rijdt blijft de loop maar rommelig. Een simpele test wijst uit dat cilinder 6 maar zeer matig tot niet meedoet. (Bougiekabel stuk voor stuk lostrekken).
Ik heb nieuw gekocht: rotor, verdeler, kabels, bougies. De bougies zijn mooi koffiebruin, behalve nummer 6 die is zwart vettig.
Compressietest gedaan: bijna 12bar.
Vonkjes komen keurig aan.
Injector gewisseld, en getest, ok.
En nu weet ik het even niet meer..
Morgen trek ik de hele koeling uit elkaar en bouw hem daarna zorgvukdig op nieuw op.
Enige tips?
Ik ben bezig met een goede ronde onderhoud, want deze gaat mee naar de eifel.
Hoewel ze goed trekt en rijdt blijft de loop maar rommelig. Een simpele test wijst uit dat cilinder 6 maar zeer matig tot niet meedoet. (Bougiekabel stuk voor stuk lostrekken).
Ik heb nieuw gekocht: rotor, verdeler, kabels, bougies. De bougies zijn mooi koffiebruin, behalve nummer 6 die is zwart vettig.
Compressietest gedaan: bijna 12bar.
Vonkjes komen keurig aan.
Injector gewisseld, en getest, ok.
En nu weet ik het even niet meer..
Morgen trek ik de hele koeling uit elkaar en bouw hem daarna zorgvukdig op nieuw op.
Enige tips?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.