323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Mooi dak weer. Lekker strak.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ziet er goed uit!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Prachtig!!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Zeer proper! Geeft echt een meerwaarde aan een Baur!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ein-de-lijk zit m'n gereviseerde 3.64 sper onder de Baur
Het ene moment zit ik te genieten van hoe stil het diff nu eindelijk is, maar even later een trekkend stuur en sta ik toch langs de A28... met een lekke voorband
Maar we zijn weer wat opgeschoten! Dinsdag nog ff APK.
Het ene moment zit ik te genieten van hoe stil het diff nu eindelijk is, maar even later een trekkend stuur en sta ik toch langs de A28... met een lekke voorband
Maar we zijn weer wat opgeschoten! Dinsdag nog ff APK.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Dus hij is wel lekker stil! Mooi man!
Dinsdag apk maar ga je over 500km de diffolie nog wisselen?
Dinsdag apk maar ga je over 500km de diffolie nog wisselen?
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Neem het van mij aan .. er had af fabriek een 3.64 onder de 323i moeten hangen .. rijd zoveel fijner
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Mooi! Heb je je 3,45 LSD ingegeven en ze hebben er een 3,64 LSD van gemaakt?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Nee de 3.45 houd ik achter de hand. Het is alles bij elkaar een heel verhaal geworden. Vanuit Hongarije een 3.64 sper gekocht van een meneer die veel van die dingen bouwt en reviseert. Geplaatst en was niet goed, flinke ratel onder last. Teruggestuurd, afstelling aangepast en andere lagers, terug ontvangen, weer niet goed.
Toen heb ik aangegeven dat ik het gesleutel en gesleep wel een beetje zat begon te worden (elke keer diff eronder, proefrijden, en dan het oude diff maar weer terug wisselen omdat het niet goed was). Hij was het ermee eens dat dit niet goed was en dat ik een specialist ging raadplegen die dichterbij huis zat. Was oorspronkelijk van plan onze forumsponsor en diffspecialist Hardeman hiervoor in te schakelen, maar de garage waar ik in het verleden bijbeunde en nog steeds veel hulp van krijg was het zat. Hij gaf aan dat ik steeds een brug kwam claimen voor diffwissels en dattie dat wel een keer zat was. Fair enough, dus naar een diffspecialist gebracht waarmee hij in het verleden heeft samengewerkt toen hij nog NK rally reed, Brunekreef Performance.
Henk Brunekreef heeft het diff geanalyseerd en gevonden dat pignon en kroonwiel verkeerd op elkaar waren ingesleten door een verkeerde afstelling, en dat deze iig vervangen moesten worden. De rest was idd vernieuwd maar hij wilde ook ivm ijzerslijpsel alles vernieuwen. Dat doorgegeven naar Hongarije en eerlijk is eerlijk, die hebben dat heel netjes opgelost en zo goed als alle kosten vergoed, inclusief aanschaf, zodat ik na de revisie door Brunekreef niet duurder uit zou zijn dan oorspronkelijk het plan was. Supernetjes.
Vervolgens via Gerrit een 3.64 open diff gescoord dat als donor kon dienen, en dat is onderzocht en prima bevonden. Daarna waren Brunekreef en ikzelf dat diff wel een keer of wat uit het oog verloren dus ik denk dat het daar zomaar 8-9 maanden heeft gelegen voordat ik het kon ophalen, en eh dat was ergens oktober vorig jaar ofzo haha. Nu kwam ik 'm weer tegen en er nu ook maar gelijk onder gezet. Eerste 50 kilometer zijn superstil verlopen, stiller dan mijn Baur ooit is geweest, laten we hopen dat dat voorlopig even zo blijft. Maar idd Koos, zodra zich een gelegenheid voordoet ga ik na wat km's nog wel even de olie verversen!
Toen heb ik aangegeven dat ik het gesleutel en gesleep wel een beetje zat begon te worden (elke keer diff eronder, proefrijden, en dan het oude diff maar weer terug wisselen omdat het niet goed was). Hij was het ermee eens dat dit niet goed was en dat ik een specialist ging raadplegen die dichterbij huis zat. Was oorspronkelijk van plan onze forumsponsor en diffspecialist Hardeman hiervoor in te schakelen, maar de garage waar ik in het verleden bijbeunde en nog steeds veel hulp van krijg was het zat. Hij gaf aan dat ik steeds een brug kwam claimen voor diffwissels en dattie dat wel een keer zat was. Fair enough, dus naar een diffspecialist gebracht waarmee hij in het verleden heeft samengewerkt toen hij nog NK rally reed, Brunekreef Performance.
Henk Brunekreef heeft het diff geanalyseerd en gevonden dat pignon en kroonwiel verkeerd op elkaar waren ingesleten door een verkeerde afstelling, en dat deze iig vervangen moesten worden. De rest was idd vernieuwd maar hij wilde ook ivm ijzerslijpsel alles vernieuwen. Dat doorgegeven naar Hongarije en eerlijk is eerlijk, die hebben dat heel netjes opgelost en zo goed als alle kosten vergoed, inclusief aanschaf, zodat ik na de revisie door Brunekreef niet duurder uit zou zijn dan oorspronkelijk het plan was. Supernetjes.
Vervolgens via Gerrit een 3.64 open diff gescoord dat als donor kon dienen, en dat is onderzocht en prima bevonden. Daarna waren Brunekreef en ikzelf dat diff wel een keer of wat uit het oog verloren dus ik denk dat het daar zomaar 8-9 maanden heeft gelegen voordat ik het kon ophalen, en eh dat was ergens oktober vorig jaar ofzo haha. Nu kwam ik 'm weer tegen en er nu ook maar gelijk onder gezet. Eerste 50 kilometer zijn superstil verlopen, stiller dan mijn Baur ooit is geweest, laten we hopen dat dat voorlopig even zo blijft. Maar idd Koos, zodra zich een gelegenheid voordoet ga ik na wat km's nog wel even de olie verversen!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Goed verhaal, lekker kort . Wel fijn dat het nu goed is!! Ik raad je aan om de eerste oliewissel te doen, inclusief hwt afnemen van hwt deksel en hwt uitvegen van het huis. De gewone aftapplug laat mogelijkheid voor residu en slijpsel om achter te blijven.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Dank voor de tip Koos, goed plan, ondanks dat hij 'm al kort had laten inlopen in een testopstelling en 'm daarna gespoeld heeft, als je 'm echt gaat gebruiken gaat 't toch wel inslijten lijkt me.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Hardeman adviseert een eerste oliewissel na 1000 km, daarna zeker elke 15.000 km
Goed dat hij nu in orde is
Goed dat hij nu in orde is
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Het zou lekker zijn als ik voor de Eifel wat km's kan maken en nog even olie kan verversen. Morgen de km stand van het diff op ca 200 brengen dan is 't begin er alvast.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Mooie upgrade Jeroen! mijn 323i trekt en rijd goed maar voelt idd. wat ´´overdrive´´ aan.
Maar het is me wat te kostelijk om er zo maar 1tje te laten maken.
Heb je ook de km teller van een 320/6 nu Jeroen?
Maar het is me wat te kostelijk om er zo maar 1tje te laten maken.
Heb je ook de km teller van een 320/6 nu Jeroen?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Precies, met een 3.64 liggen de versnellingen iets dichter bij elkaar en is het gat dus minder groot, denk dat in heuvels of bergen het verschil nog prettiger gaat aanvoelen.
En idd 320/6 teller 808 nog wat geplaatst. Die had er ook maar 40k opstaan da's goed voor de taxatiewaarde hahaha
En idd 320/6 teller 808 nog wat geplaatst. Die had er ook maar 40k opstaan da's goed voor de taxatiewaarde hahaha
Regards/groeten, Jeroen