Page 18 of 27

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sun Jun 10, 2018 10:25 pm
by Arnold D
Mooi dak weer. Lekker strak. :thumbsup

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Jun 11, 2018 7:14 am
by bmw e12 e21
Ziet er goed uit!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Jun 11, 2018 9:07 am
by gerrit323
Prachtig!!!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Jun 12, 2018 1:01 am
by Nick1984
Zeer proper! Geeft echt een meerwaarde aan een Baur!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sat Aug 04, 2018 1:54 pm
by Jeroen
Ein-de-lijk zit m'n gereviseerde 3.64 sper onder de Baur :whistle

Het ene moment zit ik te genieten van hoe stil het diff nu eindelijk is, maar even later een trekkend stuur en sta ik toch langs de A28... met een lekke voorband :P

Maar we zijn weer wat opgeschoten! Dinsdag nog ff APK.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sat Aug 04, 2018 3:10 pm
by uwbuurman
Dus hij is wel lekker stil! Mooi man!

Dinsdag apk maar ga je over 500km de diffolie nog wisselen?

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sat Aug 04, 2018 9:34 pm
by gerrit323
Neem het van mij aan .. er had af fabriek een 3.64 onder de 323i moeten hangen .. rijd zoveel fijner

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sat Aug 04, 2018 10:39 pm
by bmw e12 e21
Mooi! Heb je je 3,45 LSD ingegeven en ze hebben er een 3,64 LSD van gemaakt?

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Aug 06, 2018 10:16 pm
by Jeroen
Nee de 3.45 houd ik achter de hand. Het is alles bij elkaar een heel verhaal geworden. Vanuit Hongarije een 3.64 sper gekocht van een meneer die veel van die dingen bouwt en reviseert. Geplaatst en was niet goed, flinke ratel onder last. Teruggestuurd, afstelling aangepast en andere lagers, terug ontvangen, weer niet goed.

Toen heb ik aangegeven dat ik het gesleutel en gesleep wel een beetje zat begon te worden (elke keer diff eronder, proefrijden, en dan het oude diff maar weer terug wisselen omdat het niet goed was). Hij was het ermee eens dat dit niet goed was en dat ik een specialist ging raadplegen die dichterbij huis zat. Was oorspronkelijk van plan onze forumsponsor en diffspecialist Hardeman hiervoor in te schakelen, maar de garage waar ik in het verleden bijbeunde en nog steeds veel hulp van krijg was het zat. Hij gaf aan dat ik steeds een brug kwam claimen voor diffwissels en dattie dat wel een keer zat was. Fair enough, dus naar een diffspecialist gebracht waarmee hij in het verleden heeft samengewerkt toen hij nog NK rally reed, Brunekreef Performance.

Henk Brunekreef heeft het diff geanalyseerd en gevonden dat pignon en kroonwiel verkeerd op elkaar waren ingesleten door een verkeerde afstelling, en dat deze iig vervangen moesten worden. De rest was idd vernieuwd maar hij wilde ook ivm ijzerslijpsel alles vernieuwen. Dat doorgegeven naar Hongarije en eerlijk is eerlijk, die hebben dat heel netjes opgelost en zo goed als alle kosten vergoed, inclusief aanschaf, zodat ik na de revisie door Brunekreef niet duurder uit zou zijn dan oorspronkelijk het plan was. Supernetjes.

Vervolgens via Gerrit een 3.64 open diff gescoord dat als donor kon dienen, en dat is onderzocht en prima bevonden. Daarna waren Brunekreef en ikzelf dat diff wel een keer of wat uit het oog verloren dus ik denk dat het daar zomaar 8-9 maanden heeft gelegen voordat ik het kon ophalen, en eh dat was ergens oktober vorig jaar ofzo haha. Nu kwam ik 'm weer tegen en er nu ook maar gelijk onder gezet. Eerste 50 kilometer zijn superstil verlopen, stiller dan mijn Baur ooit is geweest, laten we hopen dat dat voorlopig even zo blijft. Maar idd Koos, zodra zich een gelegenheid voordoet ga ik na wat km's nog wel even de olie verversen!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Aug 06, 2018 10:20 pm
by uwbuurman
Goed verhaal, lekker kort :bag. Wel fijn dat het nu goed is!! Ik raad je aan om de eerste oliewissel te doen, inclusief hwt afnemen van hwt deksel en hwt uitvegen van het huis. De gewone aftapplug laat mogelijkheid voor residu en slijpsel om achter te blijven.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Aug 06, 2018 10:45 pm
by Jeroen
:lol:

Dank voor de tip Koos, goed plan, ondanks dat hij 'm al kort had laten inlopen in een testopstelling en 'm daarna gespoeld heeft, als je 'm echt gaat gebruiken gaat 't toch wel inslijten lijkt me.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Aug 06, 2018 10:51 pm
by Nick1984
Hardeman adviseert een eerste oliewissel na 1000 km, daarna zeker elke 15.000 km
Goed dat hij nu in orde is :thumbsup

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Aug 06, 2018 11:27 pm
by Jeroen
Het zou lekker zijn als ik voor de Eifel wat km's kan maken en nog even olie kan verversen. Morgen de km stand van het diff op ca 200 brengen dan is 't begin er alvast.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 07, 2018 7:27 pm
by bmw e12 e21
Mooie upgrade Jeroen! mijn 323i trekt en rijd goed maar voelt idd. wat ´´overdrive´´ aan.
Maar het is me wat te kostelijk om er zo maar 1tje te laten maken.
Heb je ook de km teller van een 320/6 nu Jeroen?

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 07, 2018 9:07 pm
by Jeroen
Precies, met een 3.64 liggen de versnellingen iets dichter bij elkaar en is het gat dus minder groot, denk dat in heuvels of bergen het verschil nog prettiger gaat aanvoelen.

En idd 320/6 teller 808 nog wat geplaatst. Die had er ook maar 40k opstaan da's goed voor de taxatiewaarde hahaha