Page 23 of 27

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Sep 23, 2019 7:48 pm
by gerrit323
Succes met de zoektocht .. rijd niet fijn een wagen met trillingen

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Sep 23, 2019 8:55 pm
by Nick1984
Altijd iets met die oude krengen, succes! ;)

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Wed Oct 02, 2019 1:50 pm
by Jeroen
Voorwielen eraf gehad maar geen speling gevonden, alles netjes vast en op z'n plek. De wielen moeten maar even op het balanceerapparaat.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Thu Oct 03, 2019 11:41 pm
by Nick1984
Ik denk niet dat het de wielen gaan zijn, dan zou het constant moeten zijn, en niet enkel na het afremmen.
Zijn jou stuurhuisrubbers al eens vervangen geweest?

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Fri Oct 04, 2019 11:06 am
by Jeroen
Nick,

Het remmen heeft er eigenlijk niets mee te maken maar het probleem leek te zijn ontstaan na een keer afremmen. De trilling treedt structureel en progressief op zodra je de 120 passeert. Na wat spielerei in de Eifel zou het mij ook niet verbazen dat er gewoon een band verschoven is op de velg dus dat gaan we eerst testen op het balanceerapparaat, tot op heden is de auto altijd trillingsvrij geweest.

Stuurhuisrubbers moet ik eens induiken, weet niet eens of het bekrachtigde stuurhuis dat heeft. Maar zo ja dan gaan we dat sowieso op de lijst zetten voor preventief onderhoud.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Sun Oct 06, 2019 11:32 pm
by Jeroen
Dat hebben we ook weer uitgesloten, bekrachtigd stuurhuis heeft geen rubbers. De voorwielen ook op het balanceerapparaat gehad, en gelukkig geen karkesbreuk oid. Linksvoor gaf direct nullen op het scherm dus die was prima, rechtsvoor toonde een heel licht slagje en een flinke onbalans, dat slagje zou best weleens oud kunnen zijn, die onbalans waarschijnlijk veroorzaakt door verschuiven van de band op de velg. Misschien moet ik me gewoon eens gedragen. Nog niet testgereden maar waarschijnlijk kunnen we wel weer even voort zo.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Oct 07, 2019 5:24 am
by uwbuurman
Of een plakloodje dat zich had afgemeld? Maar mooi dat het gevonden is.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Oct 07, 2019 6:52 am
by Jeroen
Dat was het eerste wat ik had gecontroleerd, of een geinponem die er juist wat bij had geplakt haha want in de Eifel gebeuren soms rare dingen, maar van beide kon ik geen sporen zien iig.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Mon Oct 07, 2019 11:24 pm
by Nick1984
Goed nieuws dat het enkel maar onbalans was :thumbsup

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 18, 2020 4:12 pm
by Jeroen
Zow, dit kindje heeft ook weer 2 jaar APK.

Remmenbank:
Verschil L/R vooras: 2%
Verschil L/R achteras: 6%
Verschil L/R handrem: lekker belangrijk maar 0,6%
Verhouding remdruk V/A: 70/30

Op termijn zit er echter ook wel wat werk aan te komen. De voorste krukaskeerring lekt lichtjes, en achter tussen blok en bak ook (van welke kant komt dat? nader onderzoeken). Het stuurhuis heeft op de uitgaande as aan de bestuurderskant ook wat speling, tijd om het reserve stuurhuis eens weg te brengen, gingen we dat nog een keer als groep doen?

Niks spoedeisends of raars, maar er moet tzt wel weer eens wat gaan gebeuren.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 18, 2020 6:09 pm
by uwbuurman
Lekker in ieder geval van de APK. Jan en Martin zijn momenteel bezig met een stuurhuis richting Rini, geloof ik. Ik heb nog een e12 huis, zonder haast.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 18, 2020 10:40 pm
by Peter V.
Mooi dat je weer twee jaar door kunt.

Van die "kleine" dingetjes die er op termijn aankomen herken ik wel.
Carterpakking zweet wat, schakelstang versnellingsbak lekt iets.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 18, 2020 10:49 pm
by bmw e12 e21
Mooi Jeroen!
De mijne heeft vorige week 2j ´´APK´´ gekregen. aandachtspuntje is zweten aan schakelstang rubbertje. Zoals velen.

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Tue Aug 18, 2020 11:24 pm
by Jeroen
Ja dat heeft de mijne ook. Ontstaan nadat een Meyle :hammer :spam :protest :sealed :wtf :wtf :wtf hardyschijf (via WN) dusdanig vervormde dat hij er tegenaan liep. Verwijderd, stang netjes licht opgeschuurd, nieuwe keerring (tot 2x toe), maar dank zij WN en Meyle heb ik ook die lekkage. Als de bak er weer eens onderuit gaat (dan pak ik gelijk alles in 1x aan) dan waag ik nog wel weer een keer een poging.

Verder zou het mij niets verbazen als de keerringen de originele zijn dus als die een keer gaan is dat niet meer dan logisch. En het stuurhuis heb ik zelf gebruikt gekocht en gelijk geplaatst, net als de pomp. Verbaast me allang dat het lekdicht is *klopt af*. Dus ach, niks te mekkeren, maar er moet wel weer een keer wat gebeuren!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Posted: Wed Aug 19, 2020 8:06 am
by BertjeConti
Fijn dat je Baur weer probleemloos door de apk ging, altijd lekker.

Vervang ook meteen de achteruit rij schakelaar als je de bak eronder uit hebt :wink: