Henna M10B20 EFIgnition
Posted: Sun Mar 29, 2015 7:31 pm
Het werd hoog tijd dat ik hier nog eens een toppic ging openen, deze keer over de henna rode 316 waar ik momenteel aan bezig ben.
Omdat de 323i JPS een totaalrestauratie is, en ik 2 jaar geleden terug echt de kriebels kreeg om e21 te rijden heb ik deze 316 van Leon gekocht/geruild.
Eerst was het de bedoeling om hem zo rap mogelijk op de baan te krijgen zodat ik een oldie kon blijven rijden terwijl ik bezig was met de 323i, maar die plannen zijn ondertussen gewijzigd.
Optisch wa de 316 niet verkeerd, maar hier en daar was er te fel aan gepolierd geweest zodat de witte grondlak er op sommige plaatsen doorkwam.
In eerste instantie ging dit zo blijven, en zou ik hem enkel mechanisch in orde zetten, tot ik ermee bezig was, voor ik het wist was hij bijna compleet gedemonteerd
Toen dacht ik, die moet gespoten worden, en omdat de cas zo weinig roest had moest dit ook ineens maar goed gebeuren, scheelt achteraf toch een pak bij de verkoop.
Toen ik bezig was met de spuitwerken dacht ik, waarom geen 6-cilinder van maken ??
En ik was vertrokken...
Dit zijn nu de plannen:
Qua motorisatie heb ik nog 2 keuze's, ik heb de 2.7 van e-einundzwanzig over gekocht (ongevalwagen) en de 2.7 van Verdi heb ik ook nog liggen. Voor de JPS ligt er een 2.8 te wachten
Voor de ophanging: schroefset van de ex van bart Gouda.
Remmen: 323i remmerij.
Interieur: cobra zeteltjes, dashboard flokken, tapijten opnieuw verven met dylon en sportstuurtje.
Velgen: Ik heb een setje gerestaureerde Mims, nog nooit gezien in deze uitvoering, echt bling bling
Aandrijflijn: eco 5 bak, differentieel 3,64 LSD
Body: enkel voorspoiler alpina momenteel, en de zwarte sierlijsten vervangen door chromé sierlijsten.
Verder heb ik nog een heleboel nieuw spul verzameld om hem echt af te krijgen.
Voor de hele M20 ombouw begint ga ik er eerst nog mee naar de keuring om hem als 316 te laten keuren, daarna moet de wagen nooit meer gekeurd worden.
Spijtig genoeg ben ik de foto's van hoe hij er uit zag toen ik hem kocht kijtgeraakt :s
En de foto's die ik wel heb zijn van slechte GSM-kwaliteit, maar iets is beter dan niets, hier de foto's
View My Video
Dan begonnen met enkele kleine mechanische problemen:
Ventilator en ruitenwissermechaniek werkend gemaakt...
Cobra zeteltjes
Motortje
En de roest op de gebruikelijke plaatsen...
En het repareren van deze plekken...
Grondverf...
en grondverf slissen met water
Klaar voor naar de spuitcabine.
En gespoten
Meerdere foto's volgen nog, deze zijn nog van vorig jaar...
Grtz Nick
Omdat de 323i JPS een totaalrestauratie is, en ik 2 jaar geleden terug echt de kriebels kreeg om e21 te rijden heb ik deze 316 van Leon gekocht/geruild.
Eerst was het de bedoeling om hem zo rap mogelijk op de baan te krijgen zodat ik een oldie kon blijven rijden terwijl ik bezig was met de 323i, maar die plannen zijn ondertussen gewijzigd.
Optisch wa de 316 niet verkeerd, maar hier en daar was er te fel aan gepolierd geweest zodat de witte grondlak er op sommige plaatsen doorkwam.
In eerste instantie ging dit zo blijven, en zou ik hem enkel mechanisch in orde zetten, tot ik ermee bezig was, voor ik het wist was hij bijna compleet gedemonteerd
Toen dacht ik, die moet gespoten worden, en omdat de cas zo weinig roest had moest dit ook ineens maar goed gebeuren, scheelt achteraf toch een pak bij de verkoop.
Toen ik bezig was met de spuitwerken dacht ik, waarom geen 6-cilinder van maken ??
En ik was vertrokken...
Dit zijn nu de plannen:
Qua motorisatie heb ik nog 2 keuze's, ik heb de 2.7 van e-einundzwanzig over gekocht (ongevalwagen) en de 2.7 van Verdi heb ik ook nog liggen. Voor de JPS ligt er een 2.8 te wachten
Voor de ophanging: schroefset van de ex van bart Gouda.
Remmen: 323i remmerij.
Interieur: cobra zeteltjes, dashboard flokken, tapijten opnieuw verven met dylon en sportstuurtje.
Velgen: Ik heb een setje gerestaureerde Mims, nog nooit gezien in deze uitvoering, echt bling bling
Aandrijflijn: eco 5 bak, differentieel 3,64 LSD
Body: enkel voorspoiler alpina momenteel, en de zwarte sierlijsten vervangen door chromé sierlijsten.
Verder heb ik nog een heleboel nieuw spul verzameld om hem echt af te krijgen.
Voor de hele M20 ombouw begint ga ik er eerst nog mee naar de keuring om hem als 316 te laten keuren, daarna moet de wagen nooit meer gekeurd worden.
Spijtig genoeg ben ik de foto's van hoe hij er uit zag toen ik hem kocht kijtgeraakt :s
En de foto's die ik wel heb zijn van slechte GSM-kwaliteit, maar iets is beter dan niets, hier de foto's
View My Video
Dan begonnen met enkele kleine mechanische problemen:
Ventilator en ruitenwissermechaniek werkend gemaakt...
Cobra zeteltjes
Motortje
En de roest op de gebruikelijke plaatsen...
En het repareren van deze plekken...
Grondverf...
en grondverf slissen met water
Klaar voor naar de spuitcabine.
En gespoten
Meerdere foto's volgen nog, deze zijn nog van vorig jaar...
Grtz Nick