Mark's 318i -> 323i Engine / Motor Loopt!
Posted: Thu Apr 06, 2017 9:35 pm
Beste mede forumleden,
Via een ander draadje had ik mijn 318i al voorgesteld, echter leek het beter om het hier in te plaatsen!
Het betreft dus een 318i van het bouwjaar 1981.
Km stand staat nu zo rond de 168.000km en door de 2 jaar heen dat ik hem bezit heb ik hem hier en daar wat opgeknapt.
Na een paar nettere bumpers, gecoaten velgen, lederen interieur en een grondige poetsbeurt stond hij er zo bij:
Na lang twijfelen en omdat een 6 cilinder toch wel een must is in zo'n auto heb ik besloten een m20b23 te kopen.
De eerste motor wie ik kocht was een domper..
Verkoper beloofde een goed lopende motor maar bij het reviseren bleek dat deze onherstelbaar beschadigd was.
De krukas bij de 5e cilinder was ingelopen en de zuiger was gebarsten..
Flinke tegenvaller maar de show must go on dus een week later stond er een andere in deze staat: rusty en krusty
Deze ook helemaal gedemonteerd en geheel gereviseerd.
Weinig slijtage gelukkig dus kon met de originele maat gemonteerd worden.
Beetje uit de hand gelopen allemaal qua precizie maar het resultaat mag er wezen:
Volgende week komt de auto terug van de spuiter en dan kan ik beginnen met de montage.
Rechts achter komt er een nieuwe wielrand in en word de zijkant en achterkant strak gemaakt en gespoten
Tot zover, gr Mark
Via een ander draadje had ik mijn 318i al voorgesteld, echter leek het beter om het hier in te plaatsen!
Het betreft dus een 318i van het bouwjaar 1981.
Km stand staat nu zo rond de 168.000km en door de 2 jaar heen dat ik hem bezit heb ik hem hier en daar wat opgeknapt.
Na een paar nettere bumpers, gecoaten velgen, lederen interieur en een grondige poetsbeurt stond hij er zo bij:
Na lang twijfelen en omdat een 6 cilinder toch wel een must is in zo'n auto heb ik besloten een m20b23 te kopen.
De eerste motor wie ik kocht was een domper..
Verkoper beloofde een goed lopende motor maar bij het reviseren bleek dat deze onherstelbaar beschadigd was.
De krukas bij de 5e cilinder was ingelopen en de zuiger was gebarsten..
Flinke tegenvaller maar de show must go on dus een week later stond er een andere in deze staat: rusty en krusty
Deze ook helemaal gedemonteerd en geheel gereviseerd.
Weinig slijtage gelukkig dus kon met de originele maat gemonteerd worden.
Beetje uit de hand gelopen allemaal qua precizie maar het resultaat mag er wezen:
Volgende week komt de auto terug van de spuiter en dan kan ik beginnen met de montage.
Rechts achter komt er een nieuwe wielrand in en word de zijkant en achterkant strak gemaakt en gespoten
Tot zover, gr Mark