Het is zoals vaker aangegeven voor mij een strijd tussen verstand/liefde/gezin en jong zijn, de auto is een last, en een lust.. Ik heb een drukke baan, een vriendin met een drukke baan, een dochter.... ik wil graag voor mezelf beginnen, mijn vriendin is ZZP-er en ook geld dat we samen willen investeren (op dit moment) in de auto ontbreekt.
Ik heb ook een andere kostbare (2 wieler) hobby wat ook gewoon munten kost en onze woning mag ook wel in de verkoop omdat we hier echt uitgroeien, en mijn vriendin mag met 60 000 per jaar ook wel een andere auto.... het is allemaal zoveel!
Wat is dan verstandig? weg doen en een nieuwe (2 jaar?) bmw kopen... of het rustiger aan doen hoe moeilijk ik dit ook vind.
Stukje bij beetje komen we er wel
net als de Differentieel deksel waar je overal mee doodgegooid word op moment, ook die ga ik gewoon maken maar wanneer weet ik nog niet.
Wat is er in tussentijd gebeurd?
Ik heb een aantal keer stil gestaan met het vermoeden geen brandstof meer te krijgen, en ook met een defecte koppeling/bobine en telkens wanneer ik met een belangrijke afspraak zat, dit is me behoorlijk tegen gaan staan omdat ik compleet afhankelijk ben van de BMW, buiten dat duurt het vaak lang voor onderdelen binnen zijn.
Deze actie's heb ik ondernomen
-De Pierburg 2b4 is 'gereviseerd' met een revisieset die mijn inziens niet verkocht zou mogen worden, maar je hebt helaas geen (betaalbare) keuze.
Beide vlotternaaldzittingen waren uit het ALU getrild, dit heb ik opgelost door ze te verlijmen en met een centerpoint ze iets te blokkeren.
De Carburateur ook moeten plakken met 2k bison lijm dit gebruikte ik eerder ook op Bromfietscarters bij extra Cartergevoede spoelpoorten.
De brandstoflucht die ik de laatste tijd rook was dus afkomstig van een scheur in de vlotterbak.
Ondanks revisie blijft de vlotter soms nog hangen (1e trap vlotter)wat op te lossen is met een paar zachte tikken op de luchtfilterbak (Geleverde naalden in revisieset komen niet overeen) Ik vervloek de Carburateur iedere morgen maar vind het zonde om te investeren in Webers.
-Voor de koppeling heb ik hem achtergelaten bij een BMW specialist om de cilinders/leiding/koppeling/drukgroep en de hele mikmak te laten wisselen, uiteraard ook de bakolie
Schakelt/koppelt weer precies hoe het hoort, er bleek overigens ook nog een verkeerde koppeling in te zitten
-De auto heeft opnieuw naar de spuiter gemoeten door een deuk in de Koffer door boodschappen (onder de zwarte tussenplaat) ik vermoed de dop van een Colafles.
Verder heeft mijn dochter onder het toezien van moeders het gepresteerd door het raam naar binnen te klimmen, voetjes op de deur en je raad het al, alles beschadigd.
Verder heeft hij de Stofjes verwijderd en de B-stijl (kleine scheur in de lak door scheurtje in het metaal) gerepareerd (wss gemist met spuiten).
Gelukkig zat ik 2 weken op Kaapverdie, dus had hij alle tijd om het te Fixen na vakantie, uiteraard... geen auto
-Na een hele poos eindelijk mijn achterasdelen binnen die gestraald zijn, dit moet ik laten verzinken/spuiten/revisieren en dan hopen dat die achteras ook ooit eens terugkomt.
dan kan het onderstel stap voor stap gedaan worden om hem te prepareren voor een S50.
Ik wil heel graag e21 remklauwen blijven gebruiken achter, ondanks dat de E30 een betere/goedkopere optie is
Hier wat foto's
Foto van de Oldtimersite
En na het poetsen (eerste keer dat ik ooit een auto poets)