Page 8 of 11

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Fri Apr 13, 2018 8:15 pm
by uwbuurman
Staat fris!!!

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Fri Apr 13, 2018 9:06 pm
by 323baur
Doet een auto altijd iets extras zon setje verse ogen! Fraai hoor.

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Sat Apr 14, 2018 10:03 am
by Rst
Dankjewel.

1 was kapotgevroren, vocht was tussen de (lekke) kitrand van het glas gekomen.

Ben er blij mee, en had ze met gutschein haha

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Sun Apr 15, 2018 7:34 pm
by Daniel
Mooie E21 :thumbsup

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Wed Jul 18, 2018 10:35 pm
by Rst
Vandaag na 2 weken op vakantie geweest de auto weer opgehaald bij de spuiter, intussen is er ook nog een nieuwe koppelingset ingekomen :mrgreen:

Zaterdag wat plaatjes schieten bij de lokale oldtimerdag :mrgreen:

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Wed Jul 18, 2018 11:07 pm
by uwbuurman
Niet verkocht dus? Leuk dat je nog lekker rijdt!!

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Mon Jul 23, 2018 12:45 pm
by Rst
Op een gegeven moment ben ik zover gezakt dat ik gek werd, en opeens gingen er echt van allerlei dingen stuk.

Zal vanavond even de fotos plaatsen

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Mon Jul 23, 2018 12:55 pm
by uwbuurman
Dus eigenlijk heb je nu een goed werkende e21 met een dikke motor. Ik zeg: mooi houden.

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Mon Jul 23, 2018 10:01 pm
by Jeroen
+1!

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.

Posted: Tue Jul 24, 2018 8:35 pm
by Rst
Het is zoals vaker aangegeven voor mij een strijd tussen verstand/liefde/gezin en jong zijn, de auto is een last, en een lust.. Ik heb een drukke baan, een vriendin met een drukke baan, een dochter.... ik wil graag voor mezelf beginnen, mijn vriendin is ZZP-er en ook geld dat we samen willen investeren (op dit moment) in de auto ontbreekt.
Ik heb ook een andere kostbare (2 wieler) hobby wat ook gewoon munten kost en onze woning mag ook wel in de verkoop omdat we hier echt uitgroeien, en mijn vriendin mag met 60 000 per jaar ook wel een andere auto.... het is allemaal zoveel! e_geek

Wat is dan verstandig? weg doen en een nieuwe (2 jaar?) bmw kopen... of het rustiger aan doen hoe moeilijk ik dit ook vind.
Stukje bij beetje komen we er wel ;) net als de Differentieel deksel waar je overal mee doodgegooid word op moment, ook die ga ik gewoon maken maar wanneer weet ik nog niet. :mrgreen:





Wat is er in tussentijd gebeurd?

Ik heb een aantal keer stil gestaan met het vermoeden geen brandstof meer te krijgen, en ook met een defecte koppeling/bobine en telkens wanneer ik met een belangrijke afspraak zat, dit is me behoorlijk tegen gaan staan omdat ik compleet afhankelijk ben van de BMW, buiten dat duurt het vaak lang voor onderdelen binnen zijn.


Deze actie's heb ik ondernomen

-De Pierburg 2b4 is 'gereviseerd' met een revisieset die mijn inziens niet verkocht zou mogen worden, maar je hebt helaas geen (betaalbare) keuze.
Beide vlotternaaldzittingen waren uit het ALU getrild, dit heb ik opgelost door ze te verlijmen en met een centerpoint ze iets te blokkeren.
De Carburateur ook moeten plakken met 2k bison lijm dit gebruikte ik eerder ook op Bromfietscarters bij extra Cartergevoede spoelpoorten.
De brandstoflucht die ik de laatste tijd rook was dus afkomstig van een scheur in de vlotterbak.
Ondanks revisie blijft de vlotter soms nog hangen (1e trap vlotter)wat op te lossen is met een paar zachte tikken op de luchtfilterbak (Geleverde naalden in revisieset komen niet overeen) Ik vervloek de Carburateur iedere morgen maar vind het zonde om te investeren in Webers. :mrgreen:

-Voor de koppeling heb ik hem achtergelaten bij een BMW specialist om de cilinders/leiding/koppeling/drukgroep en de hele mikmak te laten wisselen, uiteraard ook de bakolie
Schakelt/koppelt weer precies hoe het hoort, er bleek overigens ook nog een verkeerde koppeling in te zitten e_geek

-De auto heeft opnieuw naar de spuiter gemoeten door een deuk in de Koffer door boodschappen (onder de zwarte tussenplaat) ik vermoed de dop van een Colafles.
Verder heeft mijn dochter onder het toezien van moeders het gepresteerd door het raam naar binnen te klimmen, voetjes op de deur en je raad het al, alles beschadigd.
Verder heeft hij de Stofjes verwijderd en de B-stijl (kleine scheur in de lak door scheurtje in het metaal) gerepareerd (wss gemist met spuiten).
Gelukkig zat ik 2 weken op Kaapverdie, dus had hij alle tijd om het te Fixen na vakantie, uiteraard... geen auto :sleeping

-Na een hele poos eindelijk mijn achterasdelen binnen die gestraald zijn, dit moet ik laten verzinken/spuiten/revisieren en dan hopen dat die achteras ook ooit eens terugkomt.
dan kan het onderstel stap voor stap gedaan worden om hem te prepareren voor een S50. e_geek
Ik wil heel graag e21 remklauwen blijven gebruiken achter, ondanks dat de E30 een betere/goedkopere optie is :mrgreen:


Hier wat foto's :mrgreen:
Image
Image
Image
Image
Image

Foto van de Oldtimersite
Image
En na het poetsen (eerste keer dat ik ooit een auto poets) :mrgreen:
Image

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.

Posted: Tue Jul 24, 2018 10:17 pm
by 323baur
Poeh, het zit je niet mee, maar sleutelen kan je wel!

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.

Posted: Tue Jul 24, 2018 11:41 pm
by uwbuurman
Eens, en daarbij, een mooi apparaat is het geworden. Maar je keuze om voor jezelf te beginnen is ook belangrijk...

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.

Posted: Tue Jul 31, 2018 9:25 pm
by Rst
Dankjewel!

we knooien rustig door.

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.

Posted: Mon Sep 24, 2018 6:53 pm
by Rst
Met spoed een pierburg 2b4 gezocht!

Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.

Posted: Mon Sep 24, 2018 6:53 pm
by uwbuurman
Oh jee, wat is gebeurd?