stand ontsteking
stand ontsteking
hoi , had mijn ontsteking verwijder en na wat geklooi en 3 maanden verder weer erin gezet maar wil niet meer aanslaan ( ben de stand vergeten hoe die zat ).
als i k hem op dbp zet en merkteken gelijk op huis ploft ie alleen maar , is er een foefje dat je bv zegt : condensator gelijk aan kopbout , oid
is misschien iets stom .
kan ik de vraagbaak ook niks vinden.
alvast bedankt
als i k hem op dbp zet en merkteken gelijk op huis ploft ie alleen maar , is er een foefje dat je bv zegt : condensator gelijk aan kopbout , oid
is misschien iets stom .
kan ik de vraagbaak ook niks vinden.
alvast bedankt
Re: stand ontsteking
je bedoelt de krukas
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: stand ontsteking
Nee, de ontsteking. Krukas heeft 1 wenteling waar de nokkenas er 2 heeft. Dus ontsteking gedraaid is vaak het probleem.
Re: stand ontsteking
oke ,dat snap ik nog wel maaaar het huis heeft een marge van ik zet hem tegen het schutbord of tegen het kleppendeksel en daar tussen kan je verdraaien , moet ie dan in het midden staan ???? of ben ikhet spoor bijster
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: stand ontsteking
Koos bedoeld het goed.
Je moet zeker weten dat de krukas de eerste cylinder op BDP heeft staan terwijl inlaat en uitlaatklep dicht staan (einde compressieslag). Dus nu staat waarschijnlijk je uitlaat geheel open en je inlaat een klein stukje (oftewel einde uitlaatslag) dus krukas nogmaals draaien totdat eerste cylinder weer op bdp staat en dan je ontsteking erin zetten met de rotor op merkteken.
Check ook even je kabelvolgorde in combinatie met draairichting.
Je moet zeker weten dat de krukas de eerste cylinder op BDP heeft staan terwijl inlaat en uitlaatklep dicht staan (einde compressieslag). Dus nu staat waarschijnlijk je uitlaat geheel open en je inlaat een klein stukje (oftewel einde uitlaatslag) dus krukas nogmaals draaien totdat eerste cylinder weer op bdp staat en dan je ontsteking erin zetten met de rotor op merkteken.
Check ook even je kabelvolgorde in combinatie met draairichting.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: stand ontsteking
Ik bedoel het altijd goed
Wat Peter zegt, rotor op het merkteken. Aar let op, omdat de tanden scheef zijn, verdraait de rotor altijd een beetje bij het in het blok steken. Dus je moet de rotor eerst iets naar voren of naar achteren draaien, zodat eenmaal gemonteerd, deze precies goed staat.
Wat Peter zegt, rotor op het merkteken. Aar let op, omdat de tanden scheef zijn, verdraait de rotor altijd een beetje bij het in het blok steken. Dus je moet de rotor eerst iets naar voren of naar achteren draaien, zodat eenmaal gemonteerd, deze precies goed staat.
Re: stand ontsteking
iedereen bedoelt het goed ,daar twijfel ik ook niet aan , Het loopt nu maaaar : een raar fenomeen heeft zich laten horen , heeft er waarschijnlijk altijd al in gezeten ( vond Het altijd een beetje tikken ) merkte dat als ik de bout van de ontsteking vast draaide de motor gaat tikken ,bout los en stil. ???????????
Onsteking of huis kadoek ????????????. Met huis bedoel ik dus waar de onsteking in gaat.
ps "'Het" is het rooie ding
Onsteking of huis kadoek ????????????. Met huis bedoel ik dus waar de onsteking in gaat.
ps "'Het" is het rooie ding
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: stand ontsteking
Is het je motor of de verdeler die tikt?
Ik lijkt erop dat je as in de verdeler wat ruimte heeft. Als je aanspant dan loopt er iets aan in de verdeler als ik het zo hoor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er iets tikt in de motor. Zag je een raar slijtagepatroon op het tandwiel van de verdeler toen deze eruit lag?
Ik lijkt erop dat je as in de verdeler wat ruimte heeft. Als je aanspant dan loopt er iets aan in de verdeler als ik het zo hoor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er iets tikt in de motor. Zag je een raar slijtagepatroon op het tandwiel van de verdeler toen deze eruit lag?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: stand ontsteking
het komt echt uit de hoek van de verdeler , als ik hem omhoog haal is ie wel grijs van de slijpsel , het deel waar het rubberen ringetje zit dan.Loopt nu weer dus ga vanavond mee naar huis en eind volgende week is ie weer sleutel proof om te gaan kijken .
Re: stand ontsteking
Oke en is dat te vervangen of wordt dat compleet.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: stand ontsteking
Los lagertje is te vervangen. Maar stel vooral eerst diagnose en vervang een onderdelen die niet het probleem zijn.
Re: stand ontsteking
Nee snap ik ,ga volgende wel even kijken
Re: stand ontsteking
heb de ontsteking eruit ,zie en voel niks vreemd ,heb nummer gecheckt ( 0231181016 -JFUD4) kom ik uit op een 318 i , klopt dit???? Bedoel dus of dit gewisseld kan worden met een 318.Kan de as wel 2mm schuiven in het huis.
Zie ondertussen wel dat diversen onderdelen zoals : rotor - vacuumklep - complete onsteking verschillende nummers hebben
onderling 318-318i.
zal me niet verbazen als het zo is dat het de verkeerde is ,of wel .
Zie ondertussen wel dat diversen onderdelen zoals : rotor - vacuumklep - complete onsteking verschillende nummers hebben
onderling 318-318i.
zal me niet verbazen als het zo is dat het de verkeerde is ,of wel .