E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by gerrit323 »

Ik ga tegen 10u pas bij Remy geraken dus denk dat wij de middagafspraak aan de bmw stand wel halen


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by Jeroen »

Het was erg gezellig afgelopen zaterdag met Sven, Walter, Koos, Jan, Ite, de Belgische delegatie Gerrit & Remy en ondergetekende. Bij BMW Klassiek kwamen we bijeen waar we nog wat andere bekende gezichten troffen, was gezellig ff weg zo! De beurs was mega druk, begreep al dat het een nieuw bezoekersrecord was met een kleine 35.000 mensen!

Auto's, laten we beginnen met de E21's. We troffen een erg nette en origineel ogende 315 Baur, onverprutst en netjes hoewel de Baur rolbeugel niet smetteloos was. Later contact met Jeroen Janssen leerde dat de auto niet geheel klopt. Het lijkt erop dat het echt wel een nette en originele 315 was van 1983, maar van oorsprong geen Baur. Het Baur nummer hoort ook bij een auto uit 1979. Heel jammer want het pakketje was fraai, maar met 15k nog niet het koopje van de week.

De Kaschmir 320/6 die Alexander Strik al enige tijd aanbiedt is fors geprijsd maar wel netjes en origineel. Op de stand van BMW Klassiek vonden we de vfl 320/4 die Admiraal al even te koop heeft voor € 16.900. Gerestaureerd exemplaar maar nèt niet af en daarmee ook wel een beetje aan de prijs.

Erg fraai vond ik de 323i die Alphons Ruyl aanbood, ernstig origineel met 55.000km, maar een paar details die wat nader onderzoek vragen (iets verschil in lakstructuur en een verhaal over zwarte tectyl die verwijderd is terwijl er andere coating op zit). Was helaas zelf de lakdiktemeter vergeten maar begreep dat hij wel even een demoronde gedaan heeft met zijn eigen lakdiktemeter om aan te tonen dat de auto volledig eerste lak was. Als dat idd 100% het geval is, is het echt wel een bijzonderheid, maar met vrijwel geen opties is de vraagprijs van € 36.500 toch best nog flink te noemen.

Ruyl had ook nog wat ander leuks staan waaronder een waanzinnig nette low mileage E30 318i. Kaal, maar echt ontzettend fris. Dat steekt flink af bij de E30 rommel die Onlycabrio's aanbood. Krankzinnige prijzen voor auto's die niet kloppen, niet af zijn, geen oog voor detail, en zelfs even schoonmaken of poetsen was teveel moeite. Daar zou ik nooit een kwartje achterlaten maar het hielp Theo Walpot die er direct naast stond met netter spul. Ook niet allemaal perfecte auto's maar geen getikte prijzen en wel aandacht voor detail, die had dan ook al 4 auto's verkocht toen wij er waren, inclusief een erg fraaie 840ci handbak.

Wat er bij Coys stond was vooral hele matige rommel, as usual. De E28 B10 van Ivo stond er ook, die vind ik dan wel weer netjes alleen jammer dat het een automaat is. Bij Premium Classics nog staan te kwijlen bij een waanzinnig fraaie E36 M3 3.2 sedan met 50.000km, wat een plaat! Met stip op plaats 1 van de zeperds staat de E30 M3 Cecotto die Atrex te koop had. Dikke voorschade gehad en onderaan de A-stijlen afgezaagd, alleen jammer dat ze het niet netjes hebben gedaan, en dat ze er een front van een 325i aan gelast hebben. Diverse zaken waren in de afwerking van deze verbouwing ook fout gegaan, en zonder blikken of blozen gewoon 92k durven vragen! Bij Atrex stond dan wel weer een nette E28 B7 turbo voor ik meen 65k maar met de Cecotto in het achterhoofd zou ik wel een paar keer nadenken eer ik daar een auto kocht.

Al met al erg leuk en origineel spul gezien, maar ook rommel en broddelwerk. Niks interessant genoeg om te kopen, dus we hebben onze uitgaven beperkt tot koffie en broodjes braadworst haha, maar het was evengoed een leuke en gezellige dag uit! Nauwelijks foto's gemaakt maar ik probeer van de week nog wel even wat te delen hier!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by uwbuurman »

En gezellig was het. Ik heb zelfs helemaal nul foto's gemaakt en deel je mening in je verslag, ook over de diverse BMWs. Die e36 sedan m3, die was lief en ook een kats originele e36 323i automaat. Alles net niet als ik m zou uitzoeken, dus auto maat, geen 328i, geen schuifmans, maar toch een heel leuk ding.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by Jeroen »

Tsja en wat heb ik nog meer gezien wat opvallend was? Nog een heeeele nette E28 535i, ook net iets van 50.000km, een E12 525 met heel weinig km. We waren voor de beurs al bezig met een E36 320i coupé met 19.000km maar waren nog niet direct enthousiast omdat de historie raar was. Heb je zo'n bijzonder geval, breng je 'm niet eens in de zoveel tijd bij de dealer voor een oliebeurtje. Dat maakt 't plaatje al wat minder compleet en nu we de auto in levenden lijve konden aanschouwen bleken voorfront en voorbumper al eens gespoten, en wel op een knap matige manier. Ondanks dat een km stand van rond de 20.000 wel aannemelijk was, was het plaatje zeker niet compleet.

Bij Coys stond nog een Glas 3000 V8, maar nog wel met een enorme berg werk, twee maal E24 inclusief een hele rommelige USA M6. Wel het hele pakketje tot aan elektrische Recaro's aan toe, maar er zaten 27 lagen lak op en geen ruit was eruit geweest. Een E36 B6 2.8 en zelfs met handbak, maar vermoedelijk met een half miljoen kilometers en 50 tinten rood.

Okee, de andere merken dan. Opvallend veel klassiek Aston Martin spul DB4-5-6 wat ik qua vormgeving ontzettend fraaie auto's blijf vinden, maar een net exemplaar blijft onbetaalbaar. Met rond de 50-60k iets 'betaalbaarder' zijn de fraai gelijnde Ferrari 456 waarvan er enkele exemplaren stonden, en meer recente Aston Martins V8 Vantage die mij ook nog immer kunnen bekoren. Nog enigszins bereikbare auto's maar ik heb geen idee of je blij gaat worden van het onderhoud. Tussen de supercars troffen we ook nog een Rosso BB512, over lijnen gespoken! Man man man zoiets laat je toch niet el cheapo overspuiten? Mijn broek zakte af.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by Jeroen »

Ik was toch wel erg benieuwd naar het verhaal aan de verknutselde E30 M3 Cecotto dus ik heb nog wat graafwerk gedaan. Zou van origine een Zwitser zijn, met een typeplaatje waarop Cecotto, geen nummer. Inmiddels zit er een plaatje in dat wel ernstig origineel lijkt en wel het juiste nummer vermeldt: 428/505. Volledigheidshalve, het chassisnr is WBSAK05050AE40759 en is inderdaad de 1989 Cecotto-reeks. De auto is vervolgens naar Noorwegen gegaan en in handen gekomen van ene Axel Bjørgan die de auto medio 2009 geheel gerestaureerd heeft. Ik gok dat een gezellige voorschade de werkelijke reden was, en dat er toen een 320i/325i front in is gekomen.

In de conditie waarin de auto nu verkeert, met diverse rare modificaties en sporen van bakwerk, in die conditie was de auto ook reeds toen deze in 2017 te koop stond op oa BAT en Classiccardb, met een Noors kenteken. KM stand was destijds 121.055 en de auto staat nu nog ergens in de 121.000. Lijkt er dus op dat Atrex de auto in deze conditie gekocht heeft.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by uwbuurman »

Kijk, dat is nog eens interessant. Dus een handelsobject kopen en dan hopen dat iemand dom genoeg is voor 92k? Of er domweg geen verstand van hebben en iets veel te duur aankopen???
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by 323baur »

Hahaha, Sherlock Holmes is er niks bij.
Ik vond het vooral vermakelijk en gezellig.
Vermakelijk omdat we met dit groepje een bak kennis hebben die menig auto verkoper even met 2 benen op de grond zet.
En ja.. dat is gezellig.

Zelf vond ik een aantal gewone gebruiker autootjes zeker zo leuk.
Zo’n lieve Fiat 127 of citroentje gs..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by gerrit323 »

Leuk uitzoekwerk die geschiedenis van de m3!! .. verder gezelligheid troef .. echt genieten zo'n dagje met vrienden
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by bmw e12 e21 »

Was en toffe dag idd. Ik zie dat ik blijkbaar wat auto´s gemist heb. Ik zal volgende keer mijn bril moeten opzetten.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 493
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by 325ixbaur »

Ik zal er nog eens wat plaatjes bij doen.

De B6 2.8
Image
Image

De Glas 3000 V8
Image
Image

De B10 3.5 E28
Image
Image
Image

De 318i E30 (overigens met achteraf gemonteerde kroonkurkjes)
Image
Image

De B7 Turbo
Image
Image
Image

De 315 Baur TC1
Image
Image

Gr Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by Jeroen »

:thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup

Thanks! En wat waren voor jou de tops en flops, naamgenoot?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 493
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by 325ixbaur »

Specifiek of algemeen?

Algemeen valt me altijd tegen wat er voor modern spul binnengesmokkeld wordt. Een nieuw- danwel vraagprijs van meer dan een ton is voor mij nog geen ticket tot een oldtimerbeurs. En ook snelheden van 300+ km/h doen me niks.

Leuk vind ik de bedrijven die iets anders meenemen dan de meesten. Veni vidi vici, Speed 8 Classics en Potomac hebben altijd opvallend spul bij zich.
Image
Image
Vooral Speed 8 heeft bijzonder leuk spul.
Image
Image
Image
Image


Oh, nog iets "zeikerigs": de Maastrichtste oldtimerclub heeft een giga-oppervlak met maar paar auto´s (en dan meestal ver achterin) en maken daar hun privé-clublokaal van. Onbegrijpelijk dat de organisatie hierin meegaat!! "Alleen toegang voor leden" hangt er doodleuk bij de ingang. Kan ik niet bij.

Gr Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 New Year's Meet @ Interclassics - za 18 jan 2020

Post by Jeroen »

Ja, eens, er zijn een aantal bedrijven die echt heel bijzonder spul meenemen, of juist spul dat zo afzichtelijk is dat ik bijna een zonnebril op zet, maar altijd nog beter dat dan idd veel te recent spul. En winkels met sieraden en horloges vind ik enerzijds raar, maar da's wellicht soms nodig om moeders de vrouw stil te houden als je net twee ton in aan oude Fiat hebt uitgegeven haha!

En, er stond ook echt divers heel bijzonder spul zoals die oranje 037 prototype, de allereerste ooit gebouwd! Ferrari's 166 en 212 Inter en een Bugatti 57C met bijzondere historie. En Ite en ik hebben echt even de tijd genomen om te genieten van het March F1 kunstwerk dat ooit werd bestuurd door Ronnie Peterson. En zo stond er nog veel meer écht bijzonders las ik op Petrolicious.

Die Maastrichtse oldtimerclub, die was me eerder al eens opgevallen. Alleen voor ons Maastrichters ofzo? Inderdaad heel vreemd en gesloten, hoort er inderdaad niet thuis. Komt erg elitair over. Is een bepaald slag dat daarvan houdt, maar da's meestal niet de elite om het maar netjes te zeggen. Kansloos.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply