1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by 323baur »

Echt bizar gaaf. Mijn hebklier doet gewoon pijn van de zwellingen.


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Thanks all! En Koos, je mag uiteraard een keertje sturen hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

:playcar :shake
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

En nog steeds blij met die 650i hoor! Wat ik wel merk, zie opmerking elders, de verkrijgbaarheid van BMW spullen loopt hard terug zodra modellen uit productie zijn. Simpele dingen als een mattenset ofzo, dat is al lastig aan het worden en daarin merk je denk ik ook echt de fors lagere productieaantallen ten opzichte van de E60, daar is meer voor verkrijgbaar, zowel bij BMW als aftermarket. Daarnaast het Individual spul, een deel is nog te bestellen, maar tegen prijzen waar je helemaal stil van wordt, een interieurlijstje is al gauw 300 euro.

Nou heeft de 650 erg weinig nodig, maar het heeft mij wel aan het denken gezet. Als ik nog iets wil, iets wil upgraden, dan kan ik dat beter nu doen. Dus de bekraste voetsteun is vervangen door een nieuwe, en ik ben me gaan bedenken naar welke delen je zal gaan verlangen als je bijv 5 jaar met een auto gestuurd hebt en 'm weer helemaal in nieuwstaat wilt brengen voor verkoop oid. Dus bestellingen gedaan, Individual instaplijsten, dito naafkappen en nog een kofferbakmat besteld en een extra mattenset komt er waarschijnlijk na lang zeuren ook aan. Nu is het allemaal nog mondjesmaat verkrijgbaar, als je nog een paar jaar wacht is het wel op vrees ik.

Verder, het geluid is allemaal erg beschaafd hoor. Aan de inlaatkant best lastig op te lossen zonder te vervallen in opzichtige open luchtfilters. Dinan heeft nog wel een mooie kit die gelijk ook het standaard luchtfilterhuis vervangt, maar die kost ook gelijk even 1.000 dollar. Zou wel 18 paarden opleveren haha. Maar goed, inlaatgeluid is erg fraai, de uitlaatkant is ook een optie. Wellicht een paar andere einddempers, gewoon Supersprint met enkele en origineel uitziende pijpen. Geen overkill wannabe M6 à la 4 pijpjes, maar gewoon een iets donkerdere roffel, en altijd de mogelijkheid houden om in een handomdraai weer terug te gaan naar origineel. Leuke dingen om uit te gaan puzzelen de komende tijd.

En yep, foto's van al die projecten, hoe fotografisch ik ook ingesteld ben, dat schiet er toch wel heel vaak bij in. Ben je lekker bezig en tegen de tijd dat je klaar bent denk je eraan dat je misschien onderweg wel wat plaatjes had kunnen schieten. Daar ga ik wat meer mijn best voor doen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Hmmm, is toch echt slecht, dat van die onderdelen. Ik snap niet hoe BMW denkt dat dit goed is voor de merkbeleving.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Smartie »

Van de onderdelen levering schrik je inderdaad zeker met al het niet oem spul wat echt tegenvalt.

Alles voor de komende 5 jaar inkopen is ook een idee (-;
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

haha kristallen bol gezocht, en een sponsor!

enne Koos, waar zowat elk ander merk inzet op merkbeleving is dat bij BMW compleet losgelaten. Meer de Van Mossel gedachte (en die van vele anderen), NU moeten we verkopen, de rest telt niet. Lange termijn en strategie, dat was vroeger.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Manitoba »

Jeroen wrote: Mon May 11, 2020 10:43 pm haha kristallen bol gezocht, en een sponsor!

...de Van Mossel gedachte (en die van vele anderen), NU moeten we verkopen, de rest telt niet. ...
Hè, wat? Watsekebeurt? :bag :goodnight #huiveringwekkend #nachtmerries #nognooitvoorzonkutbedrijfgewerkt

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Manitoba wrote: Tue May 12, 2020 12:37 pm
... #nognooitvoorzonkutbedrijfgewerkt ...

zou het daarom Van Mossel heten joh?! :bag
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Eerst nog maar even over de 650i. Die heeft namelijk nog wel ietsjes aandacht gekregen, maar behoeft gelukkig niet zoveel. Met een vervangingsinterval van 90.000km voor de bougies zijn die formeel nog niet aan vervanging toe, maar ze zitten er al wel 13 jaar in. Om maar gewoon alles helemaal goed te hebben, heb ik daarom de bougies maar vernieuwd en ook de bobines. Als ik nu toch alles los heb, dan maar gelijk goed, je moet tenslotte het nodige uitbouwen voordat je overal lekker bij kan met de V8. De bobines zijn volgens dealervoorschrift van het fabrikaat Delphi. Geen ervaring mee maar het zal wel. Verder check op olielekkages etc maar da's allemaal droog, zou mij ook ernstig teleurgesteld hebben als dat wel het geval zou zijn.

Oude versus nieuwe kaars. Niks mis met de oude maar je wilt het liever zeker weten.

Image

Achterste cilinders lekker ver weggebouwd onder het schutbord

Image

Bobines waren duidelijk ook nog original

Image

Een bekend euvel is een smalle kunststof kvs leiding die aan de voorzijde over de radiateur loopt, zelfde soort onding dat ook al op oa E30's voor gezeur zorgde. Die ga ik preventief wel een keer vervangen.

En het geluid vind ik echt te braaf. Het originele uitlaatsysteem bestaat uit kats die direct achter het inlaatspruitstuk zitten, vervolgens twee dikke middendempers (1 per cylinderrij) en dan twee einddempers. Het zou zomaar kunnen dat die middendempers er tussenuit gaan en door een veel lichtere demper van Supersprint vervangen worden. Blijven de looks netjes origineel en de standaard eindpijpjes behouden, maar ik heb deze setup al eens gehoord en dat geluid vind ik veel meer passen bij een V8. Die mag je best horen toch?

Tot slot de startmotor. Bij deze V8's zit deze vlakbij één van de uitlaatspruitstukken en daarom worden ze waarschijnlijk al gauw te warm, met als gevolg een korte levensduur. Gelukkig heeft Bergwerff mijn trage startmotor afgelopen week nog onder garantie vervangen en ik begreep dat dat nog een beste klus was.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Deze ook maar even aan 'mijn' nieuw blik topic toegevoegd, mooie plek om de lotgevallen van deze auto's bij te houden lijkt me.

Ik was het Dromen over meer of ander blik? topic niet helemaal zonder reden gestart, ik wilde er namelijk nog wel een leuke gooi- en smijtauto bij, in plaats van de 320iS. Met alle proefritten van de afgelopen maanden heb ik de nodige opties de revue laten passeren. Bijvoorbeeld E36 M3 (3.2) en E46 M3, misschien ook wel een cabrio zodat ik die toch wat makkelijker pak dan de Baur, die ik toch ook wel een beetje wil sparen.

Toch maar E90, E92 of E93 M3? In alle gevallen is het hoogtoerige leuk, maar betekent ook wel dat je altijd aan het trappen bent voordat het echt leuk wordt. Maar qua snelheid, agiliteit en beleving wel op dat niveau, en zolang het kan blijf ik veel liever bij zoiets atmosferisch dan dat ik overstap op een turbopruttel á la M235i of M240i. Ook andere merken zijn overwogen, waarbij ik eigenlijk altijd bang ben voor onderhoudskosten, laten we het maar bij BMW houden, we zijn thuis in de techniek en hebben de contacten zeg maar.

Ik las een vergelijkende test tussen de E85 Z4 en de Boxster, waarbij de stijfheid van de Z4 werd geroemd. Dat triggerde mij om eens een Z4 te gaan rijden. Vond maanden geleden al een fraaie 3.0i Maritime (wilde liever ook geen 265 pk Si vanwege veelvuldige motorproblemen). Leuke auto, inderdaad stijfheid troef wat een verschil is met alle generaties 3-serie cabrio, maar vond ook dat die 231 pk wel de ondergrens was. Als de auto sportstoelen had gehad, had ik 'm wellicht wel gekocht. Maar de voorzienigheid besloot dat het deze dus niet moest worden.

Z4M dan. Leuk, maar met de S54 natuurlijk wel weer hoogtoerig. Als alternatief kwam ik terecht in een Alpina Roadster S, en dat was ineens grappig! Het motorkarakter is eigenlijk best vreemd, al heel veel koppel onderin, een prachtige sound uit het RVS uitlaatsysteem, en een leuke bak vermogen. Qua prestaties doet deze ook nauwelijks onder voor een E46 M3 coupé, dat scheelt 1-2 tienden van een seconde als je je bijvoorbeeld op de 0-100 km/u tijd richt, dus dat is echt serieus snel. Bovenin misschien niet de toerenjanker die de M is, maar van 3.000-6.000 toeren heb je zo ongeveer volle bak koppel en dat maakt 'm wat elastischer in het gebruik, en sowieso wil de auto vanaf 2.000 toeren al heel lekker wegrijden, dus je hoeft niet te trappen voor een leuk stuk driving fun en bijbehorend geluid.

De eerste Roadster S die ik samen met Ite reed had wat aanpassingen ondergaan die niet goed uitvielen, verkeerde keuzes qua schokdempers en banden maakten de auto erg hard en bonkerig, maar het motorkarakter, dat sprak enorm aan! Dat wordt overigens bereikt met een doorontwikkeling van de S52, de 3.2 liter die voor de tweede generatie USA M3 E36 werd gebruikt. De Alpina E5/2 is opgeboord tot 3.4 liter en wordt toegepast in de B3S E46 en Z4 E85. Na mij verdiept te hebben in wat saaiere kleurencombinaties en auto's met teveel historie (allen in Duitsland) vond ik nota bene in NL een zwart exemplaar met 85.000 km op de teller dat als één van de weinige was uitgevoerd met een interieur in Oregon Beige, dat was een leuke en aparte combi! Historie, proefrit etc waren geheel naar wens dus deze is het geworden. Er zijn de nodige lotgevallen te melden want we zijn al uitgebreid op pad geweest met de auto, maar dit is wel even genoeg tekst voor nu. Zullen we maar eens wat plaatjes doen?

Image

Yep, gelijk al mee op bezoek geweest in Buchloe en zelfs complimenten ontvangen van CEO Andreas Bovensiepen!

Image

Image

Fat ass

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Proefrijden moest natuurlijk ook

Image

En hop de Alpen in!

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
nic65
Upcoming E21 fanatic
Posts: 135
Joined: Tue Sep 18, 2018 2:12 pm

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by nic65 »

wow...compliments
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Vervolgens ook maar een rondje bevindingen en werkzaamheden met de Roadster S. Ik kocht de auto eind juni en had al wat plannen in gedachten nadat ik de knoop had doorgehakt en had besloten dat het deze versie moest gaan worden. Dat waren plannen voor september en dan was het wel zo lekker om alvast wat meters te kunnen gaan maken en wat checks te doen.

Na wat lokaal gepruttel in juli besloten we begin augustus naar de Eifel te gaan. Had al bij Bernhard gereserveerd voor het OGP weekend, maar omdat daar geen pers bij werd toegelaten hebben we gewoon besloten dat we wel dat weekend die kant op gingen en gewoon lekker gingen toeren, beetje sightseeing, gewoon de regio eens bekijken met een andere mindset dan alleen maar gaserop haha. Zo zijn we bijvoorbeeld wezen wandelen in de bossen rond Burg Eltz en hebben we nog wel wat andere plekken bezocht.

Samen met Bernhard wel een paar routes bedacht zodat de auto wel even goed aan de tand kon worden gevoeld en dat leverde wel op dat de remmen te snel opwarmden naar mijn zin, ondanks dat deze ruim genoeg bemeten waren (325mm voor en 294mm achter). Prima om dat in de Eifel te ervaren, dan kon dat voor een latere grotere trip nog mooi opgelost worden. Verder hield de auto zich super, het was bloedheet en met of zonder airco geen koelproblemen, da's prettig, ook het onderstel voelde super aan.

Bij thuiskomst aan de slag, wat standaard checks aan onderstel en motor, remblokken rondom waren niet oud maar kon niet herleiden welk merk, in de plaats is er rondom Hawk HPS 5.0 geplaatst en ingeremd, en dat bleek later ook onder zwaardere omstandigheden een prima keuze. In de garage lag er af en toe een druppeltje olie onder de auto, de bovenste carterventilatieslang bleek te lekken. Deze vervangen evenals bougies en bobines volgens Alpina voorschrift. Verder vooral neuzelwerk, derde remlicht had een barst dus vervangen, dat soort dingen.

Image

Image

Image

Image

Vervolgens was het dus tijd om goed voorbereid aan onze september-trip te gaan beginnen die we hier dan oom nog maar even bij plakken. Nadat onze eerdere plannen om medio mei-juni Italië en/of Kroatië te bezoeken door de Coronasituatie werden gedwarsboomd voelde het nu wel goed om een tripje te gaan doen. Wilden al eens de Romantische Strasse afrijden in D en zo Oostenrijk in, om vervolgens de Alpen onveilig te maken. Met de nieuwe aanwinst als het weer meezat, en het weer zat mee. Toeval wilde dat er ook nog eens een Alpina meeting was in de omgeving van Fulda, niet ver van het startpunt van de Romantische Strasse. Dat kon een mooie combi worden!

Dus vrijdag 11 sept naar Fulda. Geen enorme afstand maar de vele Baustellen maakten toch dat we eigenlijk niks van de geplande reistijd af konden snoepen, best ongebruikelijk eigenlijk! Einde middag aangekomen bij een zonovergoten jachtslot en bierend op het terras zagen we al de nodige Alpina's binnen druppelen en dat was al best gezellig tafelen. Zaterdagochtend eerst een bezoek aan de plaatselijke distilleerderij, en dat was met onbeperkt proeven. Jammer dat er nog gereden moest worden haha! 's middags de meeting waar we erg leuk zijn opgenomen onder de voornamelijk Duitse bezoekers, maar er waren ook aardig wat Zwitsers en een vriendelijke verzamelaar uit Zweden. Relatief weinig klassiek spul trouwens, maar met 3 B7 turbo's was het evengoed geen behelpen, en in totaal 45 Alpina's was een leuk cluppie! Bijtijds aan het bier en lekker op het terras dineren met z'n allen.

Image

Image

Zondagochtend na een gezamenlijk ontbijt afscheid genomen van de meute en gestart met de Romantische Strasse. Bij tijd en wijle erg leuke plekjes, vergezichten en kasteeltjes, maar ook weer niet zo idyllisch als het soms wordt voorgesteld, leuk om een keer gedaan te hebben en klaar. Op de route echt wel een paar bijzondere dorpjes hoor!

Image

Voor maandagochtend hadden we een afspraak staan bij Alpina in Buchloe en even de contacten gebruikt om een persoonlijke rondleiding te regelen, en ondanks dat er geen foto's gemaakt mochten worden was dat erg leuk. Van de wijnen naar de productie, de Sattlerei, verkoop, de nieuwste modellen inclusief de nieuwe B3 en de D3S die in november uitkomt, een leuk inkijkje. We komen daar ook onze nieuwe Zweedse vriend tegen en dat opent alleen nog maar meer deuren en inmiddels zelfs appcontact met de bedrijfsleider.

Heel bijzonder ook is een volledige restauratie van een E24 B7 turbo die zich in de afrondende fase bevindt en die een prijskaartje van een klein vermogen heeft. Wel geeft men aan dat restauraties niet hun ding zijn en mede omdat BMW z'n onderdelenvoorziening niet op orde heeft dat veel onderdelen op bestelling gemaakt moeten worden, dus ze staan niet te dringen om nog eens zo'n projectje erbij te doen, maar het resultaat is waanzinnig fraai. Dan de auto even pontificaal geparkeerd voor de verplichte foto op de heilige grond en dan komt zelfs CEO Adreas Bovensiepen nog even voorbij wapperen met een compliment voor de schaarse uitvoering van de auto. En dan dat fotootje he :wink:

Image

Dan wordt het tijd om de Romantische Strasse te vervolgen en wat tijd te gaan besteden bij de sprookjesachtige kastelen Neuschwanstein en Hohenschwangau

Image

Image

Op dinsdag gaat het echt los. Via het altijd heerlijke Hahntenjoch crossen we de Alpen in om via het Pitztal flink de hoogte in te gaan

Image

De volgende dag dóór! De tolweg van het Kaunertal had ik nog nooit gereden, hoog tijd! Fraaie vergezichten en watervallen! Omdat je aardig tol moet betalen voor een doodlopende weg is het er rustig, maar zeker bovenin doen de bochtencombinaties niet onder voor de Stelvio, alleen veel rustiger. Vandaar waarschijnlijk dat Mercedes er superdruk is om daar haar nieuwe S-Klasse te testen.

Image

Image

Kers op de taart is een prachtige bergpas waar ik al zeker 15 jaar niet geweest was. Via de Silvretta Hochalpenstrasse naar de Bielerhöhe voert je over het stukje weg met de meeste haarspeldbochten per km, "in da world". Omdat het geen verbindingsweg is, heeft deze bergpas de allerlaagste prio met als gevolg dat deze ontzettend vaak afgesloten is, maar ditmaal was de timing goed en konden we weer eens. Het was er wel behoorlijk druk dus het geplande gooi- en smijtwerk werd steeds gedwarsboomd omdat mensen steeds compleet stilvallen in hairpins, maar evengoed was het wel erg leuk en Tamara heeft een stukkie gefilmd voor jullie.


www.youtube.com/watch?v=rvS9VllT6dU

En toen was het donderdag, hoog tijd om ons naar de Eifel te begeven voor het E21 Eifelweekend waarna we zonder malheur weer thuis mochten komen. Alles bij elkaar een prachtige trip waarbij de Alpina zich dus super gehouden heeft. Het weer was alle dagen meer dan geweldig dus het was super om met de Z4 op pad te zijn, en het onderstel van de Z4 is geweldig. Stuurt precies, wegligging als een droom, heerlijk communicatief maar zonder ooit oncomfortabel te worden. Petje af voor het perfectioneren van auto's, echt de verdienste van Alpina, waarbij gezeg dmoet dat BMW al wel een prachtige basis heeft neergezet met een ernstig stijve carrosserie.

Geen werk meer? Altijd toch?! Draagarmrubbers vóór mogen wel opgefrist dus daar liggen verse Lemförders voor klaar, en verder een ander embleempje, van 1 stuurspaakje is het leer iets versleten dus daarvoor is ook een nieuw besteld... te overzien allemaal!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Inmiddels staat de 650i hier alweer een jaar op stal, heeft Bergwerff 'm weer een verse APK gegeven, en hoop ik er dit jaar wat meer kilometers mee te maken dan de kleine 1.000 die ik er afgelopen jaar mee maakte. Behalve het rondje onderhoud, bougies, bobines etc is nog een aFe luchtinlaat geplaatst, deze vervangt de oorspronkelijke inlaatbuis met geluidsdemper en levert daarmee meer flow en wat meer aanzuiggeluid op.

En we hebben nog wel een paar plannen:
- remblokken voorzijde vervangen, remgevoel is niet perfect maar daarin zullen 14 jaar oude remblokken wel een belangrijke rol spelen, dus ik heb maar een setje Hawk HPS 5.0 besteld dan is 'ie ook gelijk op streek mochten we er eens de Alpen mee in willen, en dat willen we wel, we kunnen alleen nog niet!
- ik had eerder al aangegeven dat het uitlaatgeluid wel wat sportiever mocht, ik wil eens gaan proberen of een delete van voor- en middendempers (vervangen door gewoon buis en een x-pipe) iets gaat opleveren waar ik blij van word zonder dat het overdone gaat klinken, denk dat het wel kan.
- dan zijn in- en uitlaat aangepakt en dan wil ik bij Beek wel een chip op maat laten maken, kan gelijk de Vmax eraf

Alles bij elkaar moet het dan nog iets meer een fun-pakketje worden, wat toch wel in de buurt van de 400pk moet kunnen uitkomen, en wat altijd weer geheel terug naar origineel kan. Als ik die vervolgstappen ga nemen dan lezen jullie het hier hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Ja, lekkere vooruitzichten, Jeroen!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply