Hoe plaats ik foto's en filmpjes?

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Hoe plaats ik foto's en filmpjes?

Post by Jeroen »

Deel A: hoe plaats ik foto's?

1. Zorg dat de foto(s) op internet staan
De basis is dat uit ruimtegebrek hier op de site geen foto's geupload kunnen worden, dat betekent dat de foto(s) die je wilt tonen al ergens op internet moeten staan. Daarvoor zijn vele gebruiksvriendelijke sites zoals www.imgur.com ; http://www.mijnalbum.nl of http://www.picasaweb.google.com . Daar kun je eenvoudig stap voor stap een foto uploaden of zelfs hele series ineens, zonder dat aanvullende software of programmeerkennis benodigd is.
Liefst zelf uploaden, en on line laten. Ook jaren later kan het heel leuk en/of nuttig zijn oude foto's nog eens op te rakelen, of terug te zien in topics! Zodra je een foto verwijdert, of foto of directory een andere naam geeft, is de link verbroken en wordt de foto niet meer getoond! (tenzij je de link in het forum update natuurlijk)
2. Zoek de foto op en kopieer het adres
Stel je wilt deze foto plaatsen :wink:

Image

Dan kun je op 2 manieren te werk gaan:

a) middels het venster dat de site zelf biedt (kopieer directe link naar de foto)
Image

b) niet altijd wordt een dergelijk venster getoond en dan zoek je eenvoudig het adres van de foto op met rechts klikken op de foto en kiezen voor 'properties' ofwel 'eigenschappen'

Image

en ook daar vind je eenvoudig het adres ofwel de url, die je ook weer selecteert en kopieert

Image
3. Controleer het adres
Door het zojuist gekopieerde directe adres te plakken in het adresvenster van je internetprogramma (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Silverlight) kun je controleren of je het adres juist hebt gekopieerd. Als je het goed gedaan hebt wordt de foto weergegeven en niet een gehele pagina met tekst e.d. Het gekopieerde adres eindigt doorgaans op .jpg ; .gif ; .png en hoort niet te eindigen op .html bijvoorbeeld want dan heb je een pagina-adres gekopieerd

Image

plak daar het gekopieerde adres en dat moet dan zoiets opleveren, zonder de hele layout eromheen zoals die op de oorspronkelijke pagina werd getoond

Image

Missie geslaagd!
4. Stel je bericht op
Gelukt? Mooi, dan kun je nu dat adres gaan gebruiken in een bericht hier op bmwe21.net!

Door eenmaal op de img knop te klikken boven het tekstveld worden deze 'tags' automatisch neergezet. Tussen de twee sets haakjes plak je weer het gekopieerde adres. Dat adres zit naar alle waarschijnlijkheid nog in het geheugen en kan met 'plakken' of ctrl + v eenvoudig nogmaals worden geplakt, de cursor staat doorgaans al op de juiste positie te knipperen

Image

Kijk: foto-adres geplakt. je kunt er nog wat tekst omheen tikken natuurlijk, met 'preview' even kijken of het allemaal goed is gegaan, en met 'submit' je bericht plaatsen, met foto! Veel succes!

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Hoe plaats ik filmpjes?

Post by Jeroen »

Deel B: hoe plaats ik filmpjes?

Het forum van bmwe21.net heeft een optie om Youtube filmpjes binnen het forum af te spelen. Het startvenster van het filmpje wordt dan direct in het bericht getoond, en als hierop geklikt wordt ook direct afgespeeld, gewoon op het forum, niets ander venster oid. Groter bekijken? Gewoon nog een keer op het filmpje klikken. Hoe doe ik dat?

1. Zoek het Youtube filmpje op en kopieer het adres
Kopieer dan uitsluitend de unieke code van het filmpje, deze wordt vaak in de adresbalk van je browser weergegeven na "v=" maar ook op andere manieren is deze aparte combinatie van cijfers en letters eenvoudig herkenbaar. Kopieer dus alleen de code

Image
2. Stel je bericht op
Met de knop "New topic" of "Reply" open je het venster om een nieuw onderwerp of een nieuwe reactie op te stellen
Als je de aanwijzer van je muis over de "youtube" knop beweegt krijg je ook nogmaals de instructies te zien

Image

Klik eenmaal op deze "youtube" knop en plak vervolgens de unieke code tussen de twee sets haakjes:

Image
3. Bericht controleren en plaatsen
Met de "Preview" knop kun je nog even controleren of alles goed staat, waarna je met "Submit" je bericht kunt plaatsen

Image

En klaar is Kees!
Andere bronnen, zoals Vimeo: plaats gewoon de link naar het filmpje, dan wordt deze automatisch omgezet in een film-venster. Gebruik http:// (en niet https)
Bijvoorbeeld: [*]
Leidt tot:


Plaats niet de link naar een pagina!
Regards/groeten, Jeroen
315jurre
E21 Fanatic
Posts: 222
Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
Location: Zeist NL

Re: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?

Post by 315jurre »

Handig Jeroen! Kunnen we na Zondag een hoop gaan gebruiken!!! :mrgreen:
www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?

Post by pattam2009 »

Dank je voor de uitleg was voor mij toch niet volledig duidelijk :thumbsup

Nu maar hopen dat het voor Gerrit ook duidelijk is,
kan hij eindelijk eens dat filmpje plaatsen van de 2.7 vol in de toeren :launch
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Post Reply