Auto verzekering en taxatie

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Autoverzekering draadje

Post by Jeroen »

Wel een mooie om na te vragen maar om die reden zijn mijn auto's altijd het gehele jaar verzekerd, ook de 320iS die doorgaans 6 mnd/jaar geschorst is.


Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Autoverzekering draadje

Post by loentje »

Idd, ik weet bijvoorbeeld in mijn garage aan huis valt het onder de inboedelverzekering! Tenminste dat dacht ik, volgende week eens navragen op het werk.

groeten loentje
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Autoverzekering draadje

Post by Peter V. »

Ik weet in ieder geval dat de Europeesche wel vroeg of mijn adres gelijk was aan het stallingadres van de BMW 320/6.
Ik heb dus twee adressen doorgegeven omdat we nog een losse garagebox hebben in de buurt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Autoverzekering draadje

Post by uwbuurman »

Ik heb de 323i in dozen ook gewoon verzekerd hoor. Voor die paar centen per jaar ga ik niet moeilijk lopen te liggen te wezen... Maar de taxatie is maar 3 jaar geldig geloof ik. en als ze nu moeten taxeren? ik denk dat de waarde drastisch naar beneden wordt bijgesteld, terwijl ik van mening ben dat de auto hader is idan de afgelopen 20 jaar en nu ook nog een schuif/hefdak heeft en dus duurder moet zijn... ben bang dat ik geen gelijk ga krijgen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Autoverzekering draadje

Post by Peter V. »

Zonet de BMW 316 van Paulien omgezet naar Diks verzekeringen. Dit omdat we natuurlijk gebruik willen maken van het taxatierapport en het feit dat ze de auto inzet als dagelijks vervoer.

De 316 is inmiddels niet All-risk maar beperkt casco verzekerd omdat de premie voor de All-risk in combinatie met dagelijks verkeer (de semi-oldtimerverzekering) toch best fors is. Het belangrijkste is dat de taxatiewaarde nu wel bepalend is voor eventuele schade of diefstal etc. Het aanvraagformulier wel goed controleren want Paulien is plotseling een man geworden en rijd in een 315 :shock:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Autoverzekering draadje

Post by uwbuurman »

oeiiiii... dat van die 315 kom je wel overheen denk ik, maar dat ze een kerel is geworden, das minder....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Autoverzekering draadje

Post by 323baur »

altijd al een beetje aan je voorkeur getwijfeld Peter.. :wha
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Autoverzekering draadje

Post by Peter V. »

Wat zeg je nu allemaal voor rare dingen schatje....... :mrgreen:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Autoverzekering draadje

Post by 323baur »

Gerrit ook al een tijdje niet zien lopen trouwens.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Autoverzekering draadje

Post by Peter V. »

323baur wrote:Gerrit ook al een tijdje niet zien lopen trouwens.
hahahahaha :wha

Nu even terug on topic.

vandaag werd ik teruggebeld door Diks omtrent wat onduidelijke zaken. Uiteraard kwam het neer op de genoemde zaken van naamsverwisseling.
De aardige mevrouw aan de lijn:
*De BMW kan toch gewoon als semi-klassieker verzekert worden en dan toch dagelijks vervoer zijn?

Ikzelf:
* volmondig Ja.
Mevrouw:
*Maar mijnheer dan moet het anders gedaan worden.

Ze controleerde even met mij de gegevens en gaf aan dat we dan All-risk konden gaan en als semi-klassieker met dagelijks verkeer toestemming.
Ik uiteraard volledig tevreden.

Half uur later weer een belletje :
Mevrouw:
* Bij nader inzien kan All-risk niet mijnheer!
Ikzelf:
* Waarom niet?
Mevrouw:
* Omdat de taxatiewaarde onder de 5000 euro is!
Ikzelf:
* Inderdaad 4750 euro.
* In dat geval moeten we maar voor Beperkt casco gaan. We hebben dan tenslotte de taxatiewaarde als leidraad bij diefstal of schade door derden.
Mevrouw:
* Dat heeft U mis mijnheer, de taxatiewaarde gaat alleen bij All-risk dus een eventuele schade bij beperkt casco wordt dan gewoon de dagwaarde :shock
Ikzelf:
* U maakt een geintje zeker????
Mevrouw:
* De taxatiewaarde heeft alleen zin bij een oldtimer die all-risk is verzekert en als hobbymatig wordt gebruikt of als de taxatiewaarde boven de 5000 euro is bij dagelijksverkeer toestemming (dit dan bij hun in ieder geval).

Per saldo ben ik dus nu nog zover dat de auto alleen WA verzekert is want even later werd ik namelijk nogmaals gebeld dat de semi-klassieker met dagelijksverkeer toestemming alleen WA kan of All-risk boven de 5000 euro.
Je wordt dus nog steeds genaaid eigenlijk want de premie is gelijk aan die ik bij Centraal beheer betaalde wanneer de 316 stond verzekert voor WA als een reguliere auto.

Jammer is dit!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Autoverzekering draadje

Post by Jeroen »

Apart! Maar ik heb ook nog nooit met zulke lage taxatiewaardes te maken gehad hahahaha

Ik zeg even setje andere stoelen erin en andere wielen eronder en even die taxatiewaarde omhoog brengen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Autoverzekering draadje

Post by Peter V. »

Het grootste gedoe is eigenlijk omdat we daadwerkelijk aangeven dat ze de auto voor dagelijks verkeer gebruikt. Als je daar je mond over dicht zou houden dan kan het allemaal wel en voor een net tarief ook.

Die taxatiewaarde blijft trouwens lekker zo. Ik ga wel even rondsurfen op het net om iets anders te zoeken desnoods. Komt goed.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Melle
Newbee
Posts: 2
Joined: Tue Sep 06, 2011 3:45 pm

Re: Autoverzekering draadje

Post by Melle »

Een leuk aanbod in verband met het Nationaal Oldtimer Festival:

http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 20#p162399
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by ac/dennis »

Hoi,

Alweer even geleden sinds een laatste reactie omtrent (oldtimer)verzekeringen.
Ik had mn E21 destijds bij de oldtimerverzekering van de ANWB, eerst all risk, nu gewoon WA. 130 euro per jaar. M'n eerste auto (voor dagelijks gebruik) is daar inmiddels weg, hierdoor is het niet mer mogelijk om er nog een oldtimer te verzekeren.

Daarom, en vanwege een waarschijnlijke aanschaf nieuwe BMW weer opzoek naar een andere verzekeraar.

Wat me opvalt en waar Peter ook al tegen aanliep, is dat ze of een 1e auto verwachten bij dezelfde verzekeraar, of dat je je auto alleen hobbymatig mag gebruiken. Dus alleen voor tourritten en niet voor een boodschapje oid.

Ik ben op zoek naar een verzekeraar waar ik iets meer me uit de voeten kan. Wil best wel wat betalen, maar geen 40/50 euro in de maand. Ook zie ik het "hobbymatige" niet echt zitten.
Diks, Gio, ANWB, Europeesche, Avero, Reaal en interpolis vallen wmb al af.

Iemand nog iedeeen, suggesties?
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by 323baur »

Ik denk dat dit steeds moeilijker wordt.
Men wil óf een eerste auto waar je redelijk dik voor betaald, óf je dagelijkse klassieker verzekeren tegen normaal tarief.
Eigenlijk ook wel logisch en waar helaas nog vele mensen intuinen:
Welke verzekeraar wil nu elke dag risico lopen voor 60,- jaar premie??

Daarom, en het is al vaker gezegd, wees eerlijk naar de verzekering en geef aan dat je hem dagelijks gebruikt. Je krijgt dan een ander tarief maar je bent dan tenminste wel gedekt als er wat gebeurd.
Laten ze op papier bevestigen dat je hem voor woonwerk en dagelijks gebruik mag gebruiken.
Ik ben er van overtuigd dat als je schade rijdt met je 316 uit 81 tegen een tarief van euro 60,-/jr (oid) op een mooie woensdag in november op een industrieterrein, je zeer waarschijnlijk een dik probleem hebt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply