Ruuds 323i terug naar Hennared

Post Reply
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Arnold D »

Ik lees dat de voet van de WUR op de koelvloeistof is aangesloten. Die heb ik er ook op gezet.
Nu je die weer aangesloten hebt gaat de extra luchtschuif niet dicht, omdat ie 1800 Rpm blijft lopen en niet zakt.
De voet van de WUR was niet aangesloten op de koelvloeistof, dan is mijn ingeving dat deze verstopt is.


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Ruud
Upcoming E21 fanatic
Posts: 173
Joined: Mon Dec 20, 2004 9:50 pm
Location: NL
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Ruud »

Je ingeving was de goeie Arnold! Dat had ik beter even kunnen controleren voordat ik hem aansloot..... Voorlopig heb ik de WUR weer afgekoppeld en werkt het weer als vanouds. Blijkbaar doet de extra luchtschuif het dus ook gewoon.
Verder vanavond de middenconsole geplaatst en nog een lijstje details afgewerkt. Er blijven er nog genoeg over maar morgen spullen pakken en dan donderdag gewoon naar Frankrijk!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Jeroen »

Mooi, maar dat vraagt wel om nog wat uitleg van ome Arnold. Die verstopping komt dus vaker voor begrijp ik, wel apart. En wat is dan het effect als je een anders afgedopte slang (of??) aansluit op een verstopte aansluiting op de WUR?

Mijn insteek was dat de WUR anders zal reageren, maar altijd wel opwarmt, hetzij via het opwarmen van het motorblok, hetzij via de koelvloeistof. Die temperatuur zal dus waarschijnlijk het punt niet zijn (??) maar eerder het gebrek aan flow... omdat daarmee de extra luchtschuif dan z'n warme water niet krijgt en reageert als bij een koude motor?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Ruud
Upcoming E21 fanatic
Posts: 173
Joined: Mon Dec 20, 2004 9:50 pm
Location: NL
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Ruud »

Vanochtend even een paar liter 98 aan het asfalt toevertrouwd.... Door een lekkerde O-ring van de benzinevlotter. Niet fijn maar voorlopig maar even niet te vol tanken. Daarna eindelijk de Col de la Schlucht op en neer. Wat rijdt dat heerlijk! De grens heb ik nog niet echt gevonden: de Toyo's presteren echt onvoorstelbaar goed!
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Arnold D »

Sjips, de hele uitleg verdwenen.

Vanavond maar weer even posten.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Wondermike »

Col de la Schlucht
Die haald de 1200 meter niet eens, probeer de Stelvio dan gewoon eens :innocent
So many cars, so little time
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Wilmo »

Ik kwam de Stelvio tegen bij Top Gear als 'The Best Drivers road on the world'. Het begon met wel te kriebelen om het ook eens te doen...
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Jeroen »

Niks an joh, vrouwenpasje :lol: redelijke kans dat bij ons volgend jaar de Col de la Schlucht op het program staat, leuk!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Wondermike »

Het begon met wel te kriebelen om het ook eens te doen...
Als je de kans krijgt, altijd doen! Liefst 2 keer :mrgreen:
So many cars, so little time
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Wilmo »

Is het er echt zo rustig op de weg?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Jeroen »

Filmpjes van afgelopen jaar in de Alpen al bekeken?
Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Wilmo »

Ik heb er wel een heel aantal gezien, waaronder die van de Stelvio, maar toen besefte ik me nog niet dat dat die was. Nu kan ik hem niet weer vinden, maar ik ga gewoon stug door met zoeken! Die van Mike is zo gevonden, maar ik dacht dat ik er nog een van Peter gezien had...
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Arnold D »

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Jeroen »

Hier nog een stukkie

Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Post by Arnold D »

Jeroen wrote:Mooi, maar dat vraagt wel om nog wat uitleg van ome Arnold. Die verstopping komt dus vaker voor begrijp ik, wel apart. En wat is dan het effect als je een anders afgedopte slang (of??) aansluit op een verstopte aansluiting op de WUR?

Mijn insteek was dat de WUR anders zal reageren, maar altijd wel opwarmt, hetzij via het opwarmen van het motorblok, hetzij via de koelvloeistof. Die temperatuur zal dus waarschijnlijk het punt niet zijn (??) maar eerder het gebrek aan flow... omdat daarmee de extra luchtschuif dan z'n warme water niet krijgt en reageert als bij een koude motor?

Deze konstructie is er 1 die bij weinig auto's is toegepast, tenminste ik heb dit slecht 1 keer gezien en heb die dan ook gelijk maar op de mijne gezet. Die was afkomstig van een sloper van 83.

Dit bewuste blokje zit onder de WUR en wordt opgewarmd d.m.v. koelvloeistof. Dit traject van kvs begint bij de mechanische extra luchtschuif (m.e.l.), dan gaat het naar het blokje onder de WUR, vervolgens naar het gasklephuis en eindigt in het thermostaathuis.

Bij Ruud is het blokje onder de WUR niet aangesloten en de leiding is niet afgedopt maar omzeild dit. Er is dus wel flow.
Nadat dit blokje weer is aangesloten , werkt de m.e.l niet meer en is er dus geen flow, dan denk ik dat dit blokje is verstopt
Waarom zou deze anders afgekoppelt zijn.

Deze kwaal zal best vaker voorkomen, omdat dit het laagste punt in het kvs traject is en dus een gaarbak van vuil.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply