Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by 323baur »

Heel de remmenset wat net helemaal fris gemaakt. dus eigenlijk alles nieuw..
Dan wil zelfs zon groot tuinhuis als een e23 best goed remmen. (moet je alleen niet te vaak achter elkaar doen).


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by uwbuurman »

Nee, die Volvo remmen op de blauwe baur zorgden daar wel voor... :bag
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by 323baur »

Die remt met willwood. Niet dat dat helpt ofzo.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by Jeroen »

Maar die lichtblauwe Baur had wel Volvo's. En vierkante banden :P

Dit was trouwens voordat we allemaal aan de E30 achterremmen gingen dus je zou zeggen dat de remweg nog wat korter geworden moet zijn. Maar dat risico op vierkante banden is er ook altijd dus van mij hoeft er niet per sé een vervolgtest te komen. We remmen allemaal beter dan een E46 M3 dus prima. Waarbij ik trouwens wel denk (en hoop) dat de remprestaties van die E46 niet representatief zijn voor de gemiddelde E46 M3.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by bmw e12 e21 »

Zo, de VOLVO 240 TURBO remzadels zijn binnen, ik heb er zelfs reemblokken en remblokmontagesetjes bijgekregen. :D
Image
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by Peter V. »

Ik weet dat we niet meer bij W&N gaan kopen maar hun bieden nu Ferodo DS 2500 remblokken aan voor de voorzijde t.b.v. de standaard remklauw.
Deze waren toch niet leverbaar voor de E21?

Mocht je niet over willen stappen naar een Wilwood of Volvo remklauw dan zal dat wel wat verbetering geven toch?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by Jeroen »

Voor de voorkant waren die er nog wel volgens mij, alleen achter niet meer. Voordeel van die dingen is dat ze constanter zijn onder zwaardere belastingen, beter bijten en meer vertragen. Ofwel beter dan oem blokjes voor hetzelfde geld. De oude DS2500 moest je nog warmrijden maar dat is met de huidige series allang niet meer het geval.

Hardeman biedt ze niet aan zo te zien maar ze zijn ook bij Fineline te koop, voor 76 euro schijnt het http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... 07233.html

Alleen blokjes vervangen is in elk geval zinloos, ook altijd gelijk klauwen reviseren.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by bmw e12 e21 »

Moet je dan elke keer bij remblok wissel de zuigers van je klauwen uitnemen en nieuwe rubbertjes steken? Of begrijp ik het verkeerd?
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by 323baur »

Nee, dat zou wel heel overdreven zijn. Remolie elke 2 jaar strikt vervangen, en zo eens in 6-8jaar klauwen uit elkaar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by bmw e12 e21 »

Alhoewel, met goed 2000km per jaar zal het bij mij dan toch het geval zijn. herbruiken jullie de bouten om de 2 remklauwdelen samen te houden?
Dat heb ik nl. gedaan zowel bij e12 als bij e21. Sommige mensen raden het af.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by uwbuurman »

Ik wil de Volvo remmen voorp de 323i hebben. Heb me goed ingelezen, maar nog wat vragen:
- Welke remblokken? Achter wil ik op de e30 klauwen wel Ferodo ds2500 hebben, maar moet er dan voor iets vergelijkbaars op? Of is rondom standaard blokjes wel voldoende? Dus voor standaard Volvo en achter standaard BMW?
- Remblokken voor de volvo: zijn die er met slijtindicator? Of die gewoon kortsluiten?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by bmw e12 e21 »

Michel is tevreden met de volvo remmen en standaard 323i remmen achter. Ik meen me te herinneren dat hij normale originele remblokkn erop heeft.
Slijtage indicarot hebben die niet.

Weet er iemand hoeveel mm de bevestigingsgaten van de klauwen uitgeslot moeten worden?
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by Jeroen »

Volgens mij was het niet meer dan een paar mm. Qua blokken, ben zelf nog immer erg te spreken over Ferodo DS2500 en die heb ik op E21 en E30 rondom, eigenlijk al jaren. Beste is om de boel eens op de remmentestbank te zetten als het goed ingeremd is, dan kun je kijken hoe de rembalans uitvalt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by bmw e12 e21 »

Hier schijven te koop voor een e21. D271mm 22mm dik.
Gateen omgeeboord met centreerringen.
Als we nu eens wisten van welke wagen die komen konden we mss verder.
http://www.ebay.de/itm/Bmw-E21-Ersatzbr ... Sw5L9XETM0
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde

Post by uwbuurman »

Ik heb liever geen omgeboorde bende. Dan zou ik eerder de mini schijven pakken.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply