Betreft een technisch begrip. vergt ook enige fysieke arbeid bij deze variant.uwbuurman wrote:kennelijk software matig makkelijk uit te schrijven
Daniëls 320D/E21 Project
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Gelijk aan na de eerste start viel mij al op dat er wat olie lekte bij de retourleiding op de turbo....
Maar nu de motor weer loopt zonder ews, staat de loods al snel vol met blauwe rook.
Ik heb maar een kort stukje uitlaat pijp aan de turbo.
Al snel werd het mij duidelijk de olie retourleiding van de turbo niet werkte.
Deze had ik aangesloten op een buisje die rechtstreeks de carterpan in loopt.
Van 2 originele buisjes 1 gemaakt, aangesloten op de originele retour en de lekkage is over....
Begin gemaakt met de downpipe, Tri_klemmen kunnen erop en dan kan ik de rest van de uitlaat ook gaan maken
Maar nu de motor weer loopt zonder ews, staat de loods al snel vol met blauwe rook.
Ik heb maar een kort stukje uitlaat pijp aan de turbo.
Al snel werd het mij duidelijk de olie retourleiding van de turbo niet werkte.
Deze had ik aangesloten op een buisje die rechtstreeks de carterpan in loopt.
Van 2 originele buisjes 1 gemaakt, aangesloten op de originele retour en de lekkage is over....
Begin gemaakt met de downpipe, Tri_klemmen kunnen erop en dan kan ik de rest van de uitlaat ook gaan maken
Re: Daniëls 320D/E21 Project
De bevestigingspunten van de originele brandstoftanks komen mooi van pas om de uitlaatpijpen aan te monteren
Van hier Links en Rechts in de hoek naar buiten toe
Zodra de auto weer op z'n wielen staat, bepalen of ik de downpipe nog wil inkorten.... afhankelijk hoeveel bodem vrijheid ik heb
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Ja, met die dikke pijpen beperk je de bodemvrijheid wel, maar voor cirquit gebruik heb je dan ook niet veel ruimte nodig, en af en toe een vonkenregen is ook wel vet.
Mooi werk wederom.
Mooi werk wederom.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Daniëls 320D/E21 Project
De uitlaat is in elkaar gehecht en demontabel. Alleen nog een paar ondersteunings beugeltjes
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Amai, wat een pluim chiptuning?
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Nee ik de motor moet nog afgesteld.
Turbo en verstuivers zijn van een 530d '06 en een 535d
Turbo en verstuivers zijn van een 530d '06 en een 535d
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Ruimte gevonden voor een luchtfilter
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Ik ben bezig met motorsteunen.
Links nylon
Rechts een PU gegoten variant. Deze blijkt nu te zacht, we gaan een nieuwe maken die harder is.
De motorsport voorbumper was door een andere eigenaar al eens aanpast, dus meer reden voor mij om dit ook te doen.(hierover later meer)
Toen we toch bezig waren met epoxy vezels de kunststof kofferklep voorzien van montage steun.
De motorkap die ik voor het project had gekocht is van polyester gemaakt , erg licht en ook nog wat slapjes.
Zijn bezig om de kap op een paar plekken te verstevigen en net zoals bij de kofferklep montage steunen te maken.
De nieuwe schanieren zitten er al op.
Links nylon
Rechts een PU gegoten variant. Deze blijkt nu te zacht, we gaan een nieuwe maken die harder is.
De motorsport voorbumper was door een andere eigenaar al eens aanpast, dus meer reden voor mij om dit ook te doen.(hierover later meer)
Toen we toch bezig waren met epoxy vezels de kunststof kofferklep voorzien van montage steun.
De motorkap die ik voor het project had gekocht is van polyester gemaakt , erg licht en ook nog wat slapjes.
Zijn bezig om de kap op een paar plekken te verstevigen en net zoals bij de kofferklep montage steunen te maken.
De nieuwe schanieren zitten er al op.
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Remmen ontluchten doe ik met een "easy bleeder" van midlock, de lucht aansluiting heb ik vervangen door een luchtkoppeling voor op een compressor.
1 bar druk, fles vullen en dan hoef je alleen nog maar de nippels te open van achter naar voren. Koppeling- en rempedaal heb ik 2x in gedrukt en alles was klaar
1 bar druk, fles vullen en dan hoef je alleen nog maar de nippels te open van achter naar voren. Koppeling- en rempedaal heb ik 2x in gedrukt en alles was klaar