1 miljoen gedachten over nieuw blik
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Fantastisch.. die dingen rijden echt leuk .. een van mijn vrienden heeft net dezelfde maar in het rood .. ook 1275cc met single point injectie ..
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Wat een leuke, echte Mini! Wens Tamara er veel plezier mee (en jij natuurlijk (stiekem) ook!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Thanks all! Nu weer terug naar het oorspronkelijke plan idd haha!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Deze zag ik net staan. Geen 550i of 650i. Een e39 540iA en met die speciale KONI schokdempers eronder misschien wel leuk.
https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1 ... ousPage=lr
Of een leuke e60 545i MANUEEL.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bm ... c=listPage#
https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1 ... ousPage=lr
Of een leuke e60 545i MANUEEL.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bm ... c=listPage#
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Hmmmmm 545 met een handbak is idd ook heel grappig, en iets wat je weinig tegen komt!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
The plot thickens....
Ik kwam van mijn shortlist een fraaie E39 M5 Silverstone Individual tegen, maar helaas, ik moet toch bij mijn eerdere oordelen blijven, ik blijf deze auto voor een sportieve auto te log vinden en te weinig beleving geven. Bovenin is die V8 een feestje maar dan zit je wel continu boven de invorderingsgrens.
Met Bergwerff gesteggeld, wat is er over van die shortlist. De E46 M3, de koude rillingen die ik krijg van die V10, en de 650i. Prima, we gaan je helpen meldden Thijs en Steve. Afgelopen zaterdag stond daar exact dát rijtje klaar om te testen, goed geregeld! Karren maar! De E46 M3 blijf ik een waanzinnig gelijnde auto vinden, maar -het zal de leeftijd zijn- het kneppelharde onderstel en de dito stoelen, alle kabaal, het kon mij niet bekoren, dan vond ik mijn E36 M3 destijds eigenlijk een gebalanceerder pakketje, dat eigenlijk zeker zo snel aanvoelde. Tamara was het roerend met mij eens.
Vervolgens stond een E60 M5 klaar, en niet zomaar één. 71.000km en, superschaars, een 6-handbak. Sinds de typegoedkeurings- en testritten bij de RDW had ik niet meer zo'n ding ervaren dus erg leuk om te proberen. Onderin klinkt de auto wat rommelig, maar vanaf zo'n 4.000 toeren begint die karakteristieke V10 huil en die houdt aan, terwijl de motor maar door blijft gaan. Dan zit je in 3 ook al snel op tweemaal de maximumsnelheid trouwens. Maar haal je niet het onderste uit de kan, dan is de auto niets extreems, gewoon de snelle limousines die alle M5's vanaf de E34 wel zijn. Voelde dit aan als mijn droomauto? Nope.
Wederom stap ik in een 650i, en het is duidelijk, dat is toch wel waar ik erg blij van word. Onderin zijn er al veel meer paarden wakker dan in het doorsnee ///M model, terwijl dat vermogen zowat lineair doorloopt tot in de hoogste regionen. Ofwel, in het gehele toerenbereik meer lol en altijd tot je beschikking, je hoeft er niet gelijk helemaal mee los te gaan om toch snel van je plek te gaan. Daarnaast is deze uitvoering voorzien van een hele berg leuke opties. Ik word bijvoorbeeld erg blij van de actieve stabi's die de auto een betere wegligging en stabieler bochtengedrag geven dan de E60 M5, zonder overmatig hard te worden.
Sowieso is de auto een bijzonder pakketje, één van de weinige modellen wereldwijd die de combi Individual Composition Virtuoso hebben, afgeladen met leer, alcantara en alle opties die BMW zo ongeveer had bedacht destijds, inclusief Night Vision, Active Steering etc etc. De historie van de auto is ook bijzonder, dit exemplaar is van 2007 tot 2010 van BMW geweest, gebruikt voor de Individual folder en heeft o.a. op de IAA gestaan voor de introductie van de E63 LCI. Daar stond 'ie samen met een E63 cabrio in exact dezelfde uitvoering. Toen de E63 uitgefaseerd werd in 2010 heeft BMW beide auto's verkocht, vandaar dat deze ook pas in 2010 op kenteken zijn gekomen. Dit unieke setje coupé en cabrio is verworven door Bergwerff.
Dus, dat is 'm geworden, de 2007 650i blablabla uitvoering! De auto krijgt eerst nog een ronde onderhoud, hopelijk met 1-2 weken tot mijn beschikking. Ben vooralsnog zeker van plan 'm te laten zoals hij is, al borrelen een Quaife sper en een iets sportievere uitlaat wel in mijn gedachten. Dat zijn upgrades die ik zeker niet uitsluit. Kleurtje? Kan zeker spannender, maar ik wilde in elk geval een lichte kleur maar geen polaris en geen wit , da's gelukt.
Natuurlijk, als belegging is iets waar ///M of Alpina op staat waarschijnlijk een betere keuze, maar dat heb ik niet of nauwelijks mee laten wegen in mijn keuze. Ik wilde gewoon de auto kiezen waar ik het meest blij van word! Genoeg geneuzel nu, even een bosje plaatjes en de spec- en optielijst:
Op de IAA 2007:
Prod. Date 2007-09-03
Type 650i
Series E63 (6 Series)
Body Type Coupé
Steering Left Hand Drive
Engine N62T
Displacement 4.8
Power 270kw / 367hp
Colour Special paint (490)
Upholstery Special trim (without colour statement) (Z1XX)
Editions and packages
S752 Individual audio system Virtuoso
Comfort and interior equipment
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior mirror with automatic-dip
S494 Seat heating driver/passenger
S442 Drink holder
S423 Floor mats velours
S414 Parcel net, passenger side
S434 Interior trim finishers, Individual
S459 Seat adjustment, electric, with memory
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S481 Sports seat
Multimedia
S620 Voice control
S698 Area-Code 2 for DVD
S609 Navigation system Professional
S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S612 BMW Assist
S601 TV function
S633 Preparation, mobile phone, Business
S672 CD changer for 6 CDs
S6AA BMW TeleServices
S610 Head-up display
S6AB Control, Teleservices
S616 BMW Online
S611 BMW Night Vision
Driver assistance and lightning
S548 Kilometre speedo
S563 Light package
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S502 Headlight cleaning system
S524 Adaptive Headlights
S508 Park Distance Control (PDC)
S544 Cruise control with brake function
Wheels and drive
S229 Dynamic Drive
S2M1 BMW LA wheel, Individual 152 I, 19"
S2TB Sports automatic gearbox
S255 Sports leather steering wheel, Individual
S217 Active steering
Environment and safety
S319 Integrated universal remote control
S356 Climate comfort laminated glass
S801 National version Germany
S863 Dealer List Europe
S8SA Navigation access request, country-spec.
S302 Alarm system
S8S8 Country-specific navigation control
S8SP Control unit COP
S851 Language version German
S8SC Telematics access request, country-spec.
S879 On-board literature, German
Individual equipment
S760 High gloss shadow line
Other equipment
S903 Fotofahrzeug
S1CB CO2 equipment
S991 Control, preseries
S940 special equipment BMW Individual
Ik kwam van mijn shortlist een fraaie E39 M5 Silverstone Individual tegen, maar helaas, ik moet toch bij mijn eerdere oordelen blijven, ik blijf deze auto voor een sportieve auto te log vinden en te weinig beleving geven. Bovenin is die V8 een feestje maar dan zit je wel continu boven de invorderingsgrens.
Met Bergwerff gesteggeld, wat is er over van die shortlist. De E46 M3, de koude rillingen die ik krijg van die V10, en de 650i. Prima, we gaan je helpen meldden Thijs en Steve. Afgelopen zaterdag stond daar exact dát rijtje klaar om te testen, goed geregeld! Karren maar! De E46 M3 blijf ik een waanzinnig gelijnde auto vinden, maar -het zal de leeftijd zijn- het kneppelharde onderstel en de dito stoelen, alle kabaal, het kon mij niet bekoren, dan vond ik mijn E36 M3 destijds eigenlijk een gebalanceerder pakketje, dat eigenlijk zeker zo snel aanvoelde. Tamara was het roerend met mij eens.
Vervolgens stond een E60 M5 klaar, en niet zomaar één. 71.000km en, superschaars, een 6-handbak. Sinds de typegoedkeurings- en testritten bij de RDW had ik niet meer zo'n ding ervaren dus erg leuk om te proberen. Onderin klinkt de auto wat rommelig, maar vanaf zo'n 4.000 toeren begint die karakteristieke V10 huil en die houdt aan, terwijl de motor maar door blijft gaan. Dan zit je in 3 ook al snel op tweemaal de maximumsnelheid trouwens. Maar haal je niet het onderste uit de kan, dan is de auto niets extreems, gewoon de snelle limousines die alle M5's vanaf de E34 wel zijn. Voelde dit aan als mijn droomauto? Nope.
Wederom stap ik in een 650i, en het is duidelijk, dat is toch wel waar ik erg blij van word. Onderin zijn er al veel meer paarden wakker dan in het doorsnee ///M model, terwijl dat vermogen zowat lineair doorloopt tot in de hoogste regionen. Ofwel, in het gehele toerenbereik meer lol en altijd tot je beschikking, je hoeft er niet gelijk helemaal mee los te gaan om toch snel van je plek te gaan. Daarnaast is deze uitvoering voorzien van een hele berg leuke opties. Ik word bijvoorbeeld erg blij van de actieve stabi's die de auto een betere wegligging en stabieler bochtengedrag geven dan de E60 M5, zonder overmatig hard te worden.
Sowieso is de auto een bijzonder pakketje, één van de weinige modellen wereldwijd die de combi Individual Composition Virtuoso hebben, afgeladen met leer, alcantara en alle opties die BMW zo ongeveer had bedacht destijds, inclusief Night Vision, Active Steering etc etc. De historie van de auto is ook bijzonder, dit exemplaar is van 2007 tot 2010 van BMW geweest, gebruikt voor de Individual folder en heeft o.a. op de IAA gestaan voor de introductie van de E63 LCI. Daar stond 'ie samen met een E63 cabrio in exact dezelfde uitvoering. Toen de E63 uitgefaseerd werd in 2010 heeft BMW beide auto's verkocht, vandaar dat deze ook pas in 2010 op kenteken zijn gekomen. Dit unieke setje coupé en cabrio is verworven door Bergwerff.
Dus, dat is 'm geworden, de 2007 650i blablabla uitvoering! De auto krijgt eerst nog een ronde onderhoud, hopelijk met 1-2 weken tot mijn beschikking. Ben vooralsnog zeker van plan 'm te laten zoals hij is, al borrelen een Quaife sper en een iets sportievere uitlaat wel in mijn gedachten. Dat zijn upgrades die ik zeker niet uitsluit. Kleurtje? Kan zeker spannender, maar ik wilde in elk geval een lichte kleur maar geen polaris en geen wit , da's gelukt.
Natuurlijk, als belegging is iets waar ///M of Alpina op staat waarschijnlijk een betere keuze, maar dat heb ik niet of nauwelijks mee laten wegen in mijn keuze. Ik wilde gewoon de auto kiezen waar ik het meest blij van word! Genoeg geneuzel nu, even een bosje plaatjes en de spec- en optielijst:
Op de IAA 2007:
Prod. Date 2007-09-03
Type 650i
Series E63 (6 Series)
Body Type Coupé
Steering Left Hand Drive
Engine N62T
Displacement 4.8
Power 270kw / 367hp
Colour Special paint (490)
Upholstery Special trim (without colour statement) (Z1XX)
Editions and packages
S752 Individual audio system Virtuoso
Comfort and interior equipment
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior mirror with automatic-dip
S494 Seat heating driver/passenger
S442 Drink holder
S423 Floor mats velours
S414 Parcel net, passenger side
S434 Interior trim finishers, Individual
S459 Seat adjustment, electric, with memory
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S481 Sports seat
Multimedia
S620 Voice control
S698 Area-Code 2 for DVD
S609 Navigation system Professional
S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S612 BMW Assist
S601 TV function
S633 Preparation, mobile phone, Business
S672 CD changer for 6 CDs
S6AA BMW TeleServices
S610 Head-up display
S6AB Control, Teleservices
S616 BMW Online
S611 BMW Night Vision
Driver assistance and lightning
S548 Kilometre speedo
S563 Light package
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S502 Headlight cleaning system
S524 Adaptive Headlights
S508 Park Distance Control (PDC)
S544 Cruise control with brake function
Wheels and drive
S229 Dynamic Drive
S2M1 BMW LA wheel, Individual 152 I, 19"
S2TB Sports automatic gearbox
S255 Sports leather steering wheel, Individual
S217 Active steering
Environment and safety
S319 Integrated universal remote control
S356 Climate comfort laminated glass
S801 National version Germany
S863 Dealer List Europe
S8SA Navigation access request, country-spec.
S302 Alarm system
S8S8 Country-specific navigation control
S8SP Control unit COP
S851 Language version German
S8SC Telematics access request, country-spec.
S879 On-board literature, German
Individual equipment
S760 High gloss shadow line
Other equipment
S903 Fotofahrzeug
S1CB CO2 equipment
S991 Control, preseries
S940 special equipment BMW Individual
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Dat is een serieus mooie auto. Heel erg veel plezier ermee
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Potverdikke, en die twee dames horen erbij?? In dat geval, wat hebben ze nog meer staan???
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
In 13 jaar tijd is met die 6 weinig gebeurd, maar die dames dat is nog maar afwachten
Veel plezier met je nieuwe wagen Jeroen
Gr Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Brrrr, lekkere auto hoor. Kan me je keus goed voorstellen! Had eerder deze week al ff op de site van Bergwerff gekeken en toen dacht ik al wel dat het deze zou zijn
Bijzondere auto ook, met deze historie. Hoop en gun je dat 'ie je het plezier gaat geven waar je zo weloverwogen naar gezocht hebt. Have fun!
Greetz,
Walter.
Bijzondere auto ook, met deze historie. Hoop en gun je dat 'ie je het plezier gaat geven waar je zo weloverwogen naar gezocht hebt. Have fun!
Greetz,
Walter.
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
poeh...
wat moet ik ervan zeggen, hele dikke bolide voor de prijs van een golf. Wel grappig dat leeftijd toch zijn rol speelt bij de keuze van een auto.
of ik hem mooi vindt daar ben ik nog even over aan het nadenken, hoe meer ik de foto's zie hoe mooier ik hem vindt worden (niet negatief bedoeld trouwens, puur persoonlijke smaak en niet om de auto af te kraken:-) ). Misschien dat hij iets omlaag moet, maar nog wel stijlvol houden. Het interieur vind ik prachtig, poeh luxer dan menig woonkamer.
Ik zou zeggen Jeroen, geniet ervan! Ik mis alleen de trekhaak....
wat moet ik ervan zeggen, hele dikke bolide voor de prijs van een golf. Wel grappig dat leeftijd toch zijn rol speelt bij de keuze van een auto.
of ik hem mooi vindt daar ben ik nog even over aan het nadenken, hoe meer ik de foto's zie hoe mooier ik hem vindt worden (niet negatief bedoeld trouwens, puur persoonlijke smaak en niet om de auto af te kraken:-) ). Misschien dat hij iets omlaag moet, maar nog wel stijlvol houden. Het interieur vind ik prachtig, poeh luxer dan menig woonkamer.
Ik zou zeggen Jeroen, geniet ervan! Ik mis alleen de trekhaak....
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Thanks all!
@Walter: ik heb iig mijn best gedaan om een bosje opties te overwegen, en proef te rijden! Time will tell, maar dit voelt wel aan als iets waar ik weer een aantal jaren van kan genieten!
@Leon, als ik begrijp wat jij bedoelt, ook 10-15 jaar geleden was ik niet blij geworden van een E46 M3 hoor. Mijn 320iS en E36 M3 zijn ook nooit zo hardcore geweest, toch altijd wel liefhebber geweest van een wat softer onderstel en een auto die niet al te laag op z'n pootjes staat... inderdaad meer een smaakkwestie dan leeftijd denk ik, wat dat betreft is het inderdaad leuk dat er zulke uiteenlopende smaken zijn, de meesten hier zullen in dezelfde situatie wel een compleet andere keuze maken, maar ik ben er errug blij mee. E39 M5 prestaties in een pakketje wat imo toch iets mooier is, en lekkerder stuurt. Mission accomplished wat mij betreft.
@Walter: ik heb iig mijn best gedaan om een bosje opties te overwegen, en proef te rijden! Time will tell, maar dit voelt wel aan als iets waar ik weer een aantal jaren van kan genieten!
@Leon, als ik begrijp wat jij bedoelt, ook 10-15 jaar geleden was ik niet blij geworden van een E46 M3 hoor. Mijn 320iS en E36 M3 zijn ook nooit zo hardcore geweest, toch altijd wel liefhebber geweest van een wat softer onderstel en een auto die niet al te laag op z'n pootjes staat... inderdaad meer een smaakkwestie dan leeftijd denk ik, wat dat betreft is het inderdaad leuk dat er zulke uiteenlopende smaken zijn, de meesten hier zullen in dezelfde situatie wel een compleet andere keuze maken, maar ik ben er errug blij mee. E39 M5 prestaties in een pakketje wat imo toch iets mooier is, en lekkerder stuurt. Mission accomplished wat mij betreft.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
We gaan allemaal aan de Bangle.
Ik heb al langer een crush voor de e63-e66 serie, maar deze is echt af.
Irl is hij nog mooier dan op de plaatjes.
Dikke machine!
Ik heb al langer een crush voor de e63-e66 serie, maar deze is echt af.
Irl is hij nog mooier dan op de plaatjes.
Dikke machine!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Ziet er top uit Jeroen!
Je hebt gelijk. Koppel en een strak en toch comfortabel onderstel.
Dat moet het voor mij ook zijn.
Je hebt gelijk. Koppel en een strak en toch comfortabel onderstel.
Dat moet het voor mij ook zijn.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm