323i van Walter
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Top , vakwerk weer, Koos.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Maar na het vervaardigen van deze onderdelen, werd ik ineens wat rechtser georiënteerd. Denk dat Jesse Klaver op de radio was ofzo, ik kan het anders niet verklaren. Maar ik liet links voor wat het was en ging naar rechts. (ook wel de “Verkiezingsruk van Mark” genoemd.)
Probleem: kofferbak rechts zo nat als Bobby Eden in de buurt van een camera
Gewenst doel: Rechterzijde kofferbak onderzoeken ten einde vast te stellen wat de aard van de lekkage was.
Middelen: houtbeitel, fles Beerenburg, dosis moed en lef om de auto van een ander te vernielen.
Tijd: te weinig, budget klusje
Persoonlijke ongevallen: Alleen wat hoofdpijn van de Beerenburg. En een klein beetje behang van de linker hand. Niks wat niet herstelt.
De eerste verdacht was een buis die in een beugeltje hangt. Het zogeheten onverzadigbare zwarte gat. Hoeveel benzine je er in mikt, ze blijft behoeftig.
Anyway, buis verwijderd…
Beetje prikken, beetje krabben….
De pest in over alweer een gat… Of wel 3! Dus dat was wel weer een mazzeltje op zichzelf, want ik rekende op 1 en kreeg 3. Maar ik dacht mezelf een lol te doen door niks af te tekenen en gelijk te flexen. Burn motherfocker, Burn!
Isse grote gat nu.
Probleem: kofferbak rechts zo nat als Bobby Eden in de buurt van een camera
Gewenst doel: Rechterzijde kofferbak onderzoeken ten einde vast te stellen wat de aard van de lekkage was.
Middelen: houtbeitel, fles Beerenburg, dosis moed en lef om de auto van een ander te vernielen.
Tijd: te weinig, budget klusje
Persoonlijke ongevallen: Alleen wat hoofdpijn van de Beerenburg. En een klein beetje behang van de linker hand. Niks wat niet herstelt.
De eerste verdacht was een buis die in een beugeltje hangt. Het zogeheten onverzadigbare zwarte gat. Hoeveel benzine je er in mikt, ze blijft behoeftig.
Anyway, buis verwijderd…
Beetje prikken, beetje krabben….
De pest in over alweer een gat… Of wel 3! Dus dat was wel weer een mazzeltje op zichzelf, want ik rekende op 1 en kreeg 3. Maar ik dacht mezelf een lol te doen door niks af te tekenen en gelijk te flexen. Burn motherfocker, Burn!
Isse grote gat nu.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Was dat het dan??? Is er verder niks te slopen aan die kofferbak? Is er geen roest meer te vinden? Voor wie kan rekenen: reken er maar niet op…
Ik weer de beitel gepakt, beetje krabben, beetje prikken. Heee… Ga ik ineens met de beitel door dat blik. Stak bijna de achteraf in 2 stukken, vanuit de kofferbak.
Dus dat kleine Berlijnse wandje aan de rechterzijde ook verwijderd. Ein bisschen Lebensraum bitte…
En hier ook het achterlicht er even uit getrokken. Meer roest aan het rubber dan metaal op de plek waar het zou moeten zitten….
Daarna de driehoek aan de achterzijde van de vulpijpdoorvoer (dubbele woordwaarde?) losgemaakt.
En een stukje donor fabriceren voor dat beugeltje.
Randje in de antiroest sputter
En wat onderdelen in de vitale koeler, ehhh in de antiroest gespoten.
Tot slot: het beugeltje zelf was gaan hemelen. Klaar, over, done with. Dus ik denk, voor een paar euro krijg je dat nooit zo mooi zelf geknutseld. BMW heeft deze mogen maken. Kundige jongens, daar in München. Was er een dag later al.
Ik weer de beitel gepakt, beetje krabben, beetje prikken. Heee… Ga ik ineens met de beitel door dat blik. Stak bijna de achteraf in 2 stukken, vanuit de kofferbak.
Dus dat kleine Berlijnse wandje aan de rechterzijde ook verwijderd. Ein bisschen Lebensraum bitte…
En hier ook het achterlicht er even uit getrokken. Meer roest aan het rubber dan metaal op de plek waar het zou moeten zitten….
Daarna de driehoek aan de achterzijde van de vulpijpdoorvoer (dubbele woordwaarde?) losgemaakt.
En een stukje donor fabriceren voor dat beugeltje.
Randje in de antiroest sputter
En wat onderdelen in de vitale koeler, ehhh in de antiroest gespoten.
Tot slot: het beugeltje zelf was gaan hemelen. Klaar, over, done with. Dus ik denk, voor een paar euro krijg je dat nooit zo mooi zelf geknutseld. BMW heeft deze mogen maken. Kundige jongens, daar in München. Was er een dag later al.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 305
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Puik werk Koos! Daar gaan nog wel wat vrije uurtjes in zitten.
Als er nog plaats over is voor een 323i en tijd? Ik heb dan wel een hele week vrij maar Elly en de kids hadden toch andere ideeën dan ik over de invulling daar van
Als er nog plaats over is voor een 323i en tijd? Ik heb dan wel een hele week vrij maar Elly en de kids hadden toch andere ideeën dan ik over de invulling daar van
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 459
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Komt helemaal goed.
Walter zal heel blij zijn en je voortanden zullen gespaard blijven.
Ik denk dat eerder je schouders zullen pijn doen van de schouderklopjes.
Walter zal heel blij zijn en je voortanden zullen gespaard blijven.
Ik denk dat eerder je schouders zullen pijn doen van de schouderklopjes.
E21 323i. Baur Alpine White '80
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Ik zie gewoon een vakman aan het werk.
Walter zal achteraf wel tevreden zijn maar toch ook wel enigszins schrikken denk ik.
Het klopt inderdaad....Elke E21 heeft roest (behalve die van Koos straks).
Walter zal achteraf wel tevreden zijn maar toch ook wel enigszins schrikken denk ik.
Het klopt inderdaad....Elke E21 heeft roest (behalve die van Koos straks).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Alors, continue! Dus ik had dat beugeltje. Ik had het (delphin grijze) donorplaatje. Kortom, bakken en braden maar!
Dat moet ik nog wel even verder afwerken, maar eerst was het tijd om meer te slopen
Daarna was het tijd om wat losse stukken in te lassen.
Dat moet ik nog wel even verder afwerken, maar eerst was het tijd om meer te slopen
Daarna was het tijd om wat losse stukken in te lassen.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
De ene kant dicht gemaakt, dus op naar de andere kant. Nog wat slopen en kijken.
Ik had de hoop dat de vloer aan deze zijde heel was gebleven, maar het randje was te dun. Dus dat eruitgesnede.
En mooi donorstukje gefabriceerd en daar onder ligt het nieuwe randje voor aan de vloer.
Randje erin.
Daarna het donorstukje in de wielbak gezet.
Ik had de hoop dat de vloer aan deze zijde heel was gebleven, maar het randje was te dun. Dus dat eruitgesnede.
En mooi donorstukje gefabriceerd en daar onder ligt het nieuwe randje voor aan de vloer.
Randje erin.
Daarna het donorstukje in de wielbak gezet.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Echt vakmanswerk!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Het gaat steeds sneller.
Hmmm. De mijne stond er een jaar en iedere keer als ik er kwam was er niets gebeurt.
Hmmm. De mijne stond er een jaar en iedere keer als ik er kwam was er niets gebeurt.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Hahahaha. Ik wilde net iets schrijven: zalmik er ook een bij zetten? Of ga je de groene e12 op een avondje doen?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.