Laatste tijd lekker bezig geweest met de 315! De auto is onlangs getaxeerd, dat kon voor een leuk bedrag via de verzekering. Geeft toch een gerust gevoel mocht het ooit nodig zijn.
De taxateur merkte tijdens het taxeren (waar ik zelf helaas niet bij kon zijn wegens andere verplichtingen) op dat de auto op drie cilinders liep. Toen ik dit later die dag hoorde wou ik meteen onder de motorkap duiken op uit te zoeken wat het probleem was, tot op dat moment de kabel van de motorkapvergrendeling gebroken bleek te zijn. Ik heb meteen maar even een belletje gedaan. Volgens meneer was het al zo toen hij aan de taxatie begon. Ik heb maar niet verder doorgevraagd, alhoewel ik het apart vond dat ik achteraf zelf moet ondervinden dat er blijkbaar dus niet onder de motorkap is gekeken. Nouja, ook een fout van mijzelf en les voor de volgende keer: bij de taxatie aanwezig zijn.
Maar die motorkap moest dus nog steeds even open! Na wat turen onder de auto en door de grille de hoop toch maar opgegeven en Jan Groen even gebeld voor zijn wijze raad. Die legde mij simpel uit hoe ik de kap weer los kon krijgen, bovendien had 'ie ook nog wel een tweedehands kabeltje voor me liggen! Nogmaals dank Jan
Bij het terugplaatsen van de kabel mezelf even wat extra ruimte verschaft.
Het probleem van het op drie poten lopen was te danken aan een slechte bougieplug. Deze 'pakte' de bougie niet meer goed. Ik kon hem met gemak lostrekken van de bougie. Deze bleek dus aardig gaar.
Via Leon vervolgens snel een setje kabels op de kop getikt. Deze werden met dank aan de mensen van PostNL helaas pas afgelopen zaterdag laat in de ochtend bezorgd (daaaaagg Sharknose Meeting
) en bleken achteraf ook nog eens niet te passen... Mijn huidige set kabels blijkt van een smaller type. Blijkbaar kan daar verschil in zitten. Dus nog even verder zoeken.
Gelukkig de rest van de dag nog wel goed kunnen besteden met wat was en poetswerk!
Groeten Rick