Peter V: BMW Z4 2.5i
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Bedankt allemaal. Tsja financieel moet je niet gaan kijken want dan is het alweer teveel geworden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Ach Peter, wellicht. Maar een wijs man heeft wel eens geschreven:
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
En zo is het.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Uiteraard na zulke werkzaamheden blijf je alles in het begin wat beter in de gaten houden. Eergisteren zag ik wat koelvloeistof liggen t.h.v. expansievat op de kunststof bodemplaat. Alles drooggemaakt en er was weer wat mee gereden.
Nu zou ik deze middag de Z4 meenemen naar het werk dus ik wilde even kijken of er weer koelvloeistof was gelekt.......Zie ik het volgende:
Bovenste slang dichtgetrokken (vacuum). Iemand dit weleens gezien of meegemaakt?
Uiteraard is mijn eerste verdachte de nieuwe dop van het expansievat. Deze dus nu uitgewisseld met de oude dop. Hopelijk is mijn expansievat niet gescheurd hierdoor. "oude" uit zomer 2023 heb ik natuurlijk nog liggen.
Nu zou ik deze middag de Z4 meenemen naar het werk dus ik wilde even kijken of er weer koelvloeistof was gelekt.......Zie ik het volgende:
Bovenste slang dichtgetrokken (vacuum). Iemand dit weleens gezien of meegemaakt?
Uiteraard is mijn eerste verdachte de nieuwe dop van het expansievat. Deze dus nu uitgewisseld met de oude dop. Hopelijk is mijn expansievat niet gescheurd hierdoor. "oude" uit zomer 2023 heb ik natuurlijk nog liggen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Ik moet wel zeggen dat ik geen vacuüm toen ik de dop eraf draaide...... Wellicht dat dit zo hoort maar het is me nog nooit zo opgevallen. Temperatuur blijft goed, kachel doet het netjes en niveau blijft ook goed. Na wat zoeken op internet kom ik er ook achter dat onze overdruksystemen geen beveiliging hebben tegen onderdruk behalve het expansievat op zich. Moet ik me hier zorgen over maken of??
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Nooit op gelet, maar lijkt mij een heel normaal fenomeen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Hoi Peter,
Heb ik zelf nog nooit gezien, een hete kant die vacuum trekt. Je zou bijna denken dat de stroomrichting van de KVS is omgedraaid, maar dat zou onmogelijk moeten zijn ..... tenzij de kachelkringloop verkeerd om is aangesloten. Weet je zeker dat je de heen-en retour van de kachelkringloop correct op het expansievat hebt aangesloten.
Heb ik zelf nog nooit gezien, een hete kant die vacuum trekt. Je zou bijna denken dat de stroomrichting van de KVS is omgedraaid, maar dat zou onmogelijk moeten zijn ..... tenzij de kachelkringloop verkeerd om is aangesloten. Weet je zeker dat je de heen-en retour van de kachelkringloop correct op het expansievat hebt aangesloten.
Carpe Diem, Raymond
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Laat ik het zo zeggen.... Ik heb ze op dezelfde manier aangesloten als dat ze zaten. Ik ga even e.e.a. uitzoeken. Dank.raymondw wrote: ↑Sun Jan 14, 2024 10:05 pm Hoi Peter,
Heb ik zelf nog nooit gezien, een hete kant die vacuum trekt. Je zou bijna denken dat de stroomrichting van de KVS is omgedraaid, maar dat zou onmogelijk moeten zijn ..... tenzij de kachelkringloop verkeerd om is aangesloten. Weet je zeker dat je de heen-en retour van de kachelkringloop correct op het expansievat hebt aangesloten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Nog niet, ziek op de bank en kutweer om buiten te rotzooien nu.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Ik had deze even gemist, gaat het al wat beter met de gezondheid? Heel vreemd iig, dan denk je toch aan overmatig lucht, of multiriem verkeerd waardoor de pomp de verkeerde kant op draait, zoiets geks? Ik heb 't iig nog nooit gezien. Ontluchting extra controleren en peil goed in de gaten houden, eventjes niet blind vertrouwen op de niveaugever, dat zijn trouwens toch ernstig onbetrouwbare dingen. Ik vul bij dit soort systemen meestal ook even met een kleine trechter via het ontluchtingsgat, wie weet verkleint dat de kans op een air pocket. Ben benieuwd hoe 't er nu voor staat, met jou en met de auto!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Dank allemaal. Gezondheid gaat al weer wat beter. Ik was gewoon aan de beurt met een griepje. Paulien is ook thuis en zij heeft Corona inclusief wegvallen geur en smaak. Gelukkig gaat zij ook al weer wat beter.
Ik heb verder alles nagelopen bij de Z4.
* Kachelslangen kunnen bij expansievat niet verwisseld worden. Uiteraard mogelijk dat er aan het schutbord een verwisseling is geweest. Ik probeer op te zoeken hoe dat e.e.a. origineel hoort te zitten.
* Multiriem zit er zeker te weten goed op.
* Ik heb het nu niet meer gezien dat de slang was samengetrokken.
* Lekkage is denk het feit dat er wellicht teveel inzat....Alles nagekeken maar geen lekkage kunnen ontdekken, ook niet als alles op temperatuur is (scheurtje bijvoorbeeld in expansievat).
Ik had hem als eerste echt tot maximaal gevuld conform dat rode staafje, na ontluchting kwam ze uit precies op de helft en dus weer koud afgevuld op max. Nu staat ze weer precies op de helft.
We houden het in de gaten. Verder is alles zoals het hoort, temperatuur blijft mooi, kachel werkt goed, motor klinkt en loopt goed, geen mayonaise onder de dop etc etc.
Ik heb verder alles nagelopen bij de Z4.
* Kachelslangen kunnen bij expansievat niet verwisseld worden. Uiteraard mogelijk dat er aan het schutbord een verwisseling is geweest. Ik probeer op te zoeken hoe dat e.e.a. origineel hoort te zitten.
* Multiriem zit er zeker te weten goed op.
* Ik heb het nu niet meer gezien dat de slang was samengetrokken.
* Lekkage is denk het feit dat er wellicht teveel inzat....Alles nagekeken maar geen lekkage kunnen ontdekken, ook niet als alles op temperatuur is (scheurtje bijvoorbeeld in expansievat).
Ik had hem als eerste echt tot maximaal gevuld conform dat rode staafje, na ontluchting kwam ze uit precies op de helft en dus weer koud afgevuld op max. Nu staat ze weer precies op de helft.
We houden het in de gaten. Verder is alles zoals het hoort, temperatuur blijft mooi, kachel werkt goed, motor klinkt en loopt goed, geen mayonaise onder de dop etc etc.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Lekker, Peter. Kan dus prima een luchtbel geweest zijn, dat ie zich even heeft verslikt. Dan spuugt ie ook even wat uit.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Mooie auto Peter! Kan je goed van genieten!
Korte inhaalslag en gaan.
Fijn op tijd klaar voor de lente!
Korte inhaalslag en gaan.
Fijn op tijd klaar voor de lente!