323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
En ik die dacht dat Nederlanders zo zuinig waren.
Daarom heb ik zelf een Nederlandse vrouw getrouwd!
Daarom heb ik zelf een Nederlandse vrouw getrouwd!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Kom maar een keer rijden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Hoogste tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen.
Na een remmen up grade van vorig jaar is er eigenlijk maar weinig gedaan.
Nu had ik al tijden last van wat rammels vanaf het onderstel.
Ik snap er niks van, ik rijd altijd heel rustig en netjes.
Anyway, vanmiddag had ik opeens zin om lekker te prutsen. H
Voorzijde: linker toplager helemaal naar kleuten... Er zat wel 3mm speling op
En natuurlijk ook een hoesje van de fusee stuk, dus ik had lekker alles los.
Sinds dat ik met lucht werk is het allemaal wel erg eenvoudig en leuk geworden.
Veren klem er op en raggen maar.
Al met al een klusje van niks. Aan de achterzijde rammelden de beide veelschotels.
Die beide met een klein pikje vast gelast.
Nu nog een hirtteschild vast zetten en ik, verwacht een stuk stillere auto
Deze week s avonds verder, het is niet te geloven, maar slechts 1 avond is gevuld..de rest is nog leeg
...en mijn lijstje is nog erg lang.
Na een remmen up grade van vorig jaar is er eigenlijk maar weinig gedaan.
Nu had ik al tijden last van wat rammels vanaf het onderstel.
Ik snap er niks van, ik rijd altijd heel rustig en netjes.
Anyway, vanmiddag had ik opeens zin om lekker te prutsen. H
Voorzijde: linker toplager helemaal naar kleuten... Er zat wel 3mm speling op
En natuurlijk ook een hoesje van de fusee stuk, dus ik had lekker alles los.
Sinds dat ik met lucht werk is het allemaal wel erg eenvoudig en leuk geworden.
Veren klem er op en raggen maar.
Al met al een klusje van niks. Aan de achterzijde rammelden de beide veelschotels.
Die beide met een klein pikje vast gelast.
Nu nog een hirtteschild vast zetten en ik, verwacht een stuk stillere auto
Deze week s avonds verder, het is niet te geloven, maar slechts 1 avond is gevuld..de rest is nog leeg
...en mijn lijstje is nog erg lang.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29322
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Kijk, iedereen komt in beweging... Alpenkoorts komt eraan haha! Mogen we al?!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
De technische keuring komt er aan met 5 zeurende en zuigende mannetjes. Das pas bedreigend.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Klinkt allemaal toch een beetje als achterstallig onderhoud als je het mij vraagt.....
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29322
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
+1 hahaha! Ach, ik moet zelf voorzichtig zijn want behalve brandstofslangen en distributie moet ik nog maar zien of ik nog tijd heb voor meer werkzaamheden. Aan de andere kant denk ik dat de technische basis van veel E21's en zeker van de Alpen-auto's zeer goed is, dat hebben we op onze eerdere technische dag ook wel gezien.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Is ook achterstallig. Ik ben namelijk lui.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Lekker bezig mensen. Ik vind het jammer niet iemand van de controlerende en zeikende groep te zijn die onder de alpenauto's mag kijken.
Ik zal alvast maar een overal klaarleggen zeker
Ik zal alvast maar een overal klaarleggen zeker
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Hahahaha. Zonder overall mag jij niet eens mee
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Zo..en vanmiddag heerlijk lopen prutsen.
Onderstel technisch is alles weer naar mijn zin. 2 toplagers vervangen. Alle hoesjes gecontroleerd en daar waarnodig vervangen.
Wat me al heel lang ergert en wat nu eindelijk eens gaat gebeuren:
Electra troubles oplossen. Ergens heb ik een lekstroompje en ik vermoed dat het ergens in de neus van de auto zelf zit.
Via Roelof had ik een mooie onverknipte kabelboom van een 320 gekocht en deze heb ik zojuist geheel ontdaan van alle oude linnen om manteling.
Het hele front heb ik uitgebouwd (en blij verrast van de nog immer goede roestvrije staat!). Ik ga een extra kabelboom aanleggen om een paar details goed te kunnen voeden.
Bij mij is het nu een beetje een rommeltje omdat er wat meters en meer van die onzin bijgebouwd zijn.
Van een dikke donor kabelboom (van een e23) heb ik een heel lang stuk afgeknipt. Die ga ik helemaal netjes inbouwen om de diverse wensen goed en mooi aan te kunnen sluiten, zonder dat het een grote spaghetti van draadjes is..
Vraag (..van een dombo op electragebied).
Ik heb een electrische fan. Die schakelt keurig automatisch in bij 87 en 91 graden, maar ik wil dat ook handmatig kunnen met een schakelaar die ik onzichtbaar ergens weg werk bij mij dashboard.
Hoe maak ik dat goed, netjes en betrouwbaar? Ik heb er nu uiteraard 2x relais tussen zitten.
Denk ik goed als ik een geschakelde + op kontaktdraadje 85 erbij zet?
Evenzo wil ik een controle lampje maken, maar dat snap ik nog net..
Volgende keer zal ik eens een paar plaatjes maken.
Inmiddels is het lijstje van de te bestellen onderdelen langer en langer...
Onderstel technisch is alles weer naar mijn zin. 2 toplagers vervangen. Alle hoesjes gecontroleerd en daar waarnodig vervangen.
Wat me al heel lang ergert en wat nu eindelijk eens gaat gebeuren:
Electra troubles oplossen. Ergens heb ik een lekstroompje en ik vermoed dat het ergens in de neus van de auto zelf zit.
Via Roelof had ik een mooie onverknipte kabelboom van een 320 gekocht en deze heb ik zojuist geheel ontdaan van alle oude linnen om manteling.
Het hele front heb ik uitgebouwd (en blij verrast van de nog immer goede roestvrije staat!). Ik ga een extra kabelboom aanleggen om een paar details goed te kunnen voeden.
Bij mij is het nu een beetje een rommeltje omdat er wat meters en meer van die onzin bijgebouwd zijn.
Van een dikke donor kabelboom (van een e23) heb ik een heel lang stuk afgeknipt. Die ga ik helemaal netjes inbouwen om de diverse wensen goed en mooi aan te kunnen sluiten, zonder dat het een grote spaghetti van draadjes is..
Vraag (..van een dombo op electragebied).
Ik heb een electrische fan. Die schakelt keurig automatisch in bij 87 en 91 graden, maar ik wil dat ook handmatig kunnen met een schakelaar die ik onzichtbaar ergens weg werk bij mij dashboard.
Hoe maak ik dat goed, netjes en betrouwbaar? Ik heb er nu uiteraard 2x relais tussen zitten.
Denk ik goed als ik een geschakelde + op kontaktdraadje 85 erbij zet?
Evenzo wil ik een controle lampje maken, maar dat snap ik nog net..
Volgende keer zal ik eens een paar plaatjes maken.
Inmiddels is het lijstje van de te bestellen onderdelen langer en langer...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.