Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Bram_Baur »

Vandaag de 200.000 aangetikt, topless 🙂


Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by uwbuurman »

Mooi, Bram!! Tijd voor foto's!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Bram_Baur »

uwbuurman wrote: Sat Sep 26, 2020 9:31 pm Mooi, Bram!! Tijd voor foto's!!
Hier in België is de laatste tijd nogal wat commotie geweest rond topless foto’s/filmpjes. Blijkbaar moet je daar erg voorzichtig mee zijn. 😂
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by gerrit323 »

:mrgreen:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Jeroen »

whahaha kom maar op :lol:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by uwbuurman »

Wij Nederlanders kunnen topless prima handelen, dus kom inderdaad maar op, Bram!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Jeroen »

En, zijn we nog wat aan het doen mensen? Wellicht net als hier eea op een lager pitje? Hier de afgelopen weken samen met Ite even een paar van onze auto's afgerond en die staan inmiddels te koop. Daarna de E36 Compact van de bazin maar weer eens een ronde aandacht gegeven. Dat autootje mankeert ondanks het feit dat 'ie de 300.000km al gepasseerd is eigenlijk zo goed als nooit wat, maar nu maar even wat puntjes op de "i" gezet. Raammechanisme deed af en toe raar, vervangen, bij demonteren bleek dat de bekende blokjes onderin het mechaniek nog wel okee waren maar dat er halverwege nog een soort van scharnierpunt in een kunststof bus zit, dat was losgebroken. Nieuw mechaniek erin en het loopt weer als een zonnetje. Verder lekker lopen neuzelen, afgebroken ophanging hoedenplank vervangen, hoedenplankje van paars terug zwart gemaakt, dashcam ingebouwd, dat soort werk.

Voor de Baur nu begonnen met wat voorbereidingen. De jaren beginnen te tellen en je merkt dat een aantal delen zachtjesaan wat vettig beginnen te worden, zoals stuurhuis, versnellingsbak en het ziet er naar uit dat de krukaskeerringen voor en achter ook wel een keer moeten. Mag wel een keer aandacht hebben na 40 jaar en dan pakken we maar gelijk alles mee wat we in handen krijgen zoals steunlager cardanas, druklager koppeling etc dan kan alles daarna hopelijk weer lange tijd blijven zitten. Dan heb ik ook nog een dikke alu carterbeschermer op de kop getikt, die eerst maar even proef-passen om te kijken of dat wel goed gaat met de extra versteviging van de ophanging voor. Ik wil dit allemaal op m'n gemak gaan voorbereiden en dan ergens medio maart ofzo een flink aantal zaken ineens aanpakken.

In de tussentijd valt er nog wel wat zooi op te ruimen, er mag nog wel wat E30 spul weg na verkoop van de 320iS, ik geloof dat ik iig nog twee E30 M3's kan verwachten voor onderhoud en afstelling, en ik wil weer eens de revisie van een aantal klassieke Bavaria radio-cassette's gaan oppakken. Er valt nog wel wat te doen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by BertjeConti »

Lekker bezig geweest zo te lezen.

Ook bij ons alles op een erg laag pitje, ondanks de mogelijkheid nu grote projecten aan te kunnen pakken nu er voorlopig niet gereden kan worden.
De oogzweer aan de rechter achterflank van de E12 moet nu maar eens echt aangepakt worden, en iplv de achterbank komt er een heus lichtgewicht bagagerek in.

Ook nog wat muggenzifterij aan de e39 gedaan, zoals afstellen van kofferklep, zodat deze nu goed aan sluit op de cas lijnen en geen water meer door laat als je de auto af spuit. Zwaar lopend bedienhendel van de bestuurders deur wordt ook aangepakt, en de beschadigde gaskabel gaat vervangen worden (mantel beschadigd)
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by uwbuurman »

Lekker bezig, Jeroen. Mooie plannen met de Baur, heb je het al een paar jaar over, qua krukaskeerringen etc. Die compact krijgt nog niet dat andere hart?

Rob, krijg je die motorkap ook strak? Of is dat ding echt gewoon krom? Ben benieuwd naar de stappen met de e12.

Zelf had ik het volgende plan voor komende winter:
- e30 325iA: Cardan laten balanceren, differentieel laten reviseren, bestuurdersstoel in de juiste kleur zetten, in lijn met de rest van het interieur.
- e21 323i: achterschokdempers vervangen door nieuwe B8, ben niet tevreden over de huidige, herstelde originele.
- e12 528i: kale cas op de bok zetten, motor op de motorstand en kop demonteren, start maken met laswerk aan de bodem en front

Deze plannen zijn doorkruist door een paar dingen. A. Weinig tijd, B. pech met de 323i en de 528i. De 323i heeft, zoals jullie kunnen lezen in mijn topic de motor aan puin. Daar zijn we druk mee doende om dat weer in orde te maken. Ik veracht dat dat wel tot januari gaat duren voor alles dat weer is ingebouwd en klaar is. Dan afstellen op de rollenbank, zodat we onder dynamische belasting kunnen testen en afstellen. Deze problemen en het oplossen daarvan nemen een deel van hobbybudget van deze winter tot zich. Daarnaast heb ik dus de halve winter aan tijd besteed.

Dat leidt tot uitstel van de projecten aan de e30 325iA. De stoel komt wel in de kleur, uiteraard. Die neem ik even mee naar huis en een regenachtige zondag zal er wel zijn, binnenkort, dus dan kan ik dat klusje tussendoor doen.

Maar ook de e12 heeft een probleem wat me sinds juni niks aan die auto heeft laten doen. Ik heb het schuif-/kanteldak-dak op de auto gelijmd en daar is iets geks gebeurd. Dat heb ik in juni onder de ideale omstandigheden gedaan, houdend aan de voorschriften van de lijmboer. Maar toen ik het dak wilde afwerken en de puntjes lassen, ging er wat mis en knapte een deel van het dak van zichzelf weer los. Veel maanden verder heb ik de vertegenwoordiger langs gehad vorige week. Conclusie is dat ik later die dag het dak er weer vanaf heb gehaald. Dat wilde best goed los, maar de hele boel wordt er uiteraard niet beter van. Deze week gaat het dak er weer op met nieuwe lijm, andere ontvetter en wat groffer schuren of groffere korrel, waardoor het metaal wat ruwer zal zijn. Hopelijk is het dan wel goed. Maar per saldo loop ik hier dus easy 9 maanden vertraging op.

Kortom, plannen zijn even over de kop, prio is de e21 323i klaarmaken en daarna maar eens kijken waar we dan staan, in tijd, geld en zin.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Smartie »

Afgelopen zondag heerlijk in de omgeving Garderen gereden. Wat is Nederland toch mooi deze tijd en vooral de Veluwe en onze bossen. Hele dag droog gehouden!

Image

E21 zsm eens wassen en nalopen.

Bij de dagelijkse auto een luchtbalg vervangen.
Verse olie en filter na half jaar Corona schorsing.

Verder opruimen om van het winter een paar klusjes te kunnen doen zowel thuis in de schuur als in de stallingsloods. Pff wat kan je een boel troep verzamelen als je de ruimte hebt... of dus juist niet hebt maar wel verzameld
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Jeroen »

Zo blijven we allemaal duidelijk wel bezig, al heeft Koos wel een paar mindere zaken aan z'n broek. Dat een nieuw opgebouwde M20B27 stuk loopt terwijl je juist alles geprobeerd hebt goed te doen, dat is hoogst frustrerend en vraagt ook na een goede afstelronde wel om bewaking, ik had in mijn racer destijds al een wideband lambdasonde met een grote rode lamp als 'ie te arm liep.

Dat van de E12.... brrrrr dat vind ik wel eng hoor! Zonder noemenswaardige belasting komt dat los, wat voor garanties heb je dat 't straks wel blijft zitten, als je een keer gek doet of wat raakt? Zal mijn onbekendheid met de materie zijn hoor!

Ik vergeet idd ook nog liks en rechts wat. Het stuurhuis van de Baur zweet heel lichtjes, heb nog een reserve dus die moet binnenkort maar eens naar Hydroline ofzo.

En voor de Compact hebben we inderdaad nog wat plannen ook, geholpen door een E39 528i sloper. Het is inderdaad de bedoeling om ergens de komende tijd daar het blok uit te wippen, dat wat op te frissen en klaar te maken om in de Compact te lepelen. Ernstig veel overeenkomsten, zelfs inlaat- en inlaatspruitstuk dus dat zou zo ongeveer een straight swap moeten zijn.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by BertjeConti »

@Koos, de motorkap is echt krom, nadere inspectie laat ook duidelijk herstel werkzaamheden zien, ik denk dat de motorkap ooit is dicht gevallen, terwijl de ruimte eronder niet helemaal vrij was van obstakels.
Het is een zwaar ding, wel gek op een auto waar verder heel veel aluminium aan zit voor gewichtsbesparing.
Het is zoals het is, geen plannen dit aan te pakken, daar de kap verder roestvrij is, en de e39 een dagelijks te gebruiken auto is.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by 323baur »

Ha mooie verhalen.
Ik ben eindelijk van de ML af op een redelijk pijnloze manier, en we gaan de automobiele taken maar weer eens opsplitsen ipv one for all.
Temeer ook daar dochter lief een rijbewijs heeft.

Huidig actief wagen wagenpark, behoudens de klassiekers;
Fiat 500 twinturbo. Ik vind het een ding van niks, maar de bevoegde dames vinden het geweldig.
Het autootje (,,) een beurtje gegeven en voor de rest doet hij het prima. Dus, klaar.
Om de Trailer te kunnen trekken heb ik er een heuse Renault Master bus bij gekocht, op het bedrijf van vrouwlief, dus erg goedkoop in de vaste lasten. Omdat dit een hoog lomp ding is, deze maar even bij de lokale garage neer gezet voor een distriwissel, met bijkomende dingetjes als WP, multiriem en verse vloeistoffen. Ik verwacht eigenlijk verder geen issues.
Zelf ga ik lekker prutsen en pruttelen met mijn oude liefde, een heuse e39 540 touring. Gelijk gestart met een dikke storing in de EWS, maar dat is snel opgelost. Zodra hij terug is gaat daar een rondje stevig onderhoud tegenaan. Zin in!

Oh ja...de e12 en zo staan er ook nog.
Deze komende kerstvakantie ga ik hem af maken...

...denk ik :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by BertjeConti »

Nou Ite ik hoop echt dat die E12 eens af komt, alle forumleden die iets van een E12 hebben, hebben het ding helemaal uit elkaar liggen, of als ze hem bijna klaar hebben stoppen ze met posten.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by uwbuurman »

BertjeConti wrote: Tue Oct 27, 2020 6:41 pm Nou Ite ik hoop echt dat die E12 eens af komt, alle forumleden die iets van een E12 hebben, hebben het ding helemaal uit elkaar liggen, of als ze hem bijna klaar hebben stoppen ze met posten.
Rustâggg
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply