De voorstelronde gaat door, Caspar
De voorstelronde gaat door, Caspar
Hallo allemaal,
Mijn naam is Caspar, 32jaar oud en woon in Hilversum. Zo'n 10 jaar geleden heb ik achtereenvolgens een 315 uit 1983, een 318 uit 1980 en een 1802 uit 1974 gereden. Drie redelijke auto's die ik eigenlijk niet goed kon onderhouden met mijn studenteninkomen. Daarna een tijdje motor gereden en in de binnenstad van Utrecht gewoond waardoor een auto uitgesloten was, en onlangs verhuisd naar Hilversum met ruimte voor de deur.
Je begrijpt het al, al voor de verhuizing begon het bloed weer te kruipen en begon de zoektocht naar een 02. Hoewel ik de e21 stiekem leuker vind ging mijn voorkeur toch uit naar de klassieke looks van een 02. Al snel werd duidelijk dat ze in prijs wat gestegen zijn de afgelopen pakweg 10 jaar, dus het was mij ook al snel duidelijk dat het een redelijk exemplaar zou gaan worden.
Na wat teleurstellende bezichtigingen (waaronder een hele vage!) begon ik mij te beseffen dat voor hetzelfde geld een knappe e21 ook mogelijk was.
Na wat rondgeneusd te hebben kwam ik op marktplaats wat leuks tegen. Een 1976 316 met nog geen 70.000 op de teller. Chamonix wit met een blauw interieur. Iets verlaagd, 13 inch BBS mahle eronder en roestvrij.
Na nog een 02 en een 315 gezien te hebben de reis gemaakt en wauw. Wat een plaatje! Qua specs helemaal hoe ik hem het liefst zie, knetterhard en strak in de lak. Rijdt, remt, schakelt en veert subliem. Bovendien ook nog een enkele koplamp, niet ieders smaak maar ik vind dat toch wel heel gaaf.
Het enige punt was de prijs, die was vergelijkbaar met een redelijke 02 en ik had verwacht dat als het een e21 zou worden het een wat goedkopere wagen zou worden. Na een nachtje slapen echter werd mij duidelijk dat dit toch wel heel uniek was. Zodoende zaterdag de auto gekocht.
Inmiddels 150 blije kilometers verder. Het gaat niet hard maar het rijdt zo leuk. Het enige dat erop aan te merken is is dat de motor na lange tijd in het hogere toerenbereik niet stationair loopt maar uitvalt bij het stoplicht. Nu 4 keer gebeurd. Ik gok de stationairsproeier van de carburateur.
Veel grote plannen zijn er momenteel niet. Het enige mankement is de schakelaar van de alarmverlichting, deze moet ik binnenkort eens bestellen.
Omdat het een buitensloten is gaat er voor de winter een laagje tectyl onder.
Verder denk ik aan gele koplampjes, een nardi classic stuur en pookje in zwart leer, als het al vervangen wordt.
Gezien de toeren zou een 5-bak wel lekker zijn, al is dat geen vereiste, meer iets voor de toekomst.
Het enige dat ik snel wil oppakken is de carburateur. Na een tijdje rijden stinkt de auto wat meer dan zou moeten. Ik denk dat ultrasoon reinigen en goed afstellen al een hoop scheelt.
Weet een van jullie een adres dat hierin kan voorzien in de buurt van Hilversum?
Mijn naam is Caspar, 32jaar oud en woon in Hilversum. Zo'n 10 jaar geleden heb ik achtereenvolgens een 315 uit 1983, een 318 uit 1980 en een 1802 uit 1974 gereden. Drie redelijke auto's die ik eigenlijk niet goed kon onderhouden met mijn studenteninkomen. Daarna een tijdje motor gereden en in de binnenstad van Utrecht gewoond waardoor een auto uitgesloten was, en onlangs verhuisd naar Hilversum met ruimte voor de deur.
Je begrijpt het al, al voor de verhuizing begon het bloed weer te kruipen en begon de zoektocht naar een 02. Hoewel ik de e21 stiekem leuker vind ging mijn voorkeur toch uit naar de klassieke looks van een 02. Al snel werd duidelijk dat ze in prijs wat gestegen zijn de afgelopen pakweg 10 jaar, dus het was mij ook al snel duidelijk dat het een redelijk exemplaar zou gaan worden.
Na wat teleurstellende bezichtigingen (waaronder een hele vage!) begon ik mij te beseffen dat voor hetzelfde geld een knappe e21 ook mogelijk was.
Na wat rondgeneusd te hebben kwam ik op marktplaats wat leuks tegen. Een 1976 316 met nog geen 70.000 op de teller. Chamonix wit met een blauw interieur. Iets verlaagd, 13 inch BBS mahle eronder en roestvrij.
Na nog een 02 en een 315 gezien te hebben de reis gemaakt en wauw. Wat een plaatje! Qua specs helemaal hoe ik hem het liefst zie, knetterhard en strak in de lak. Rijdt, remt, schakelt en veert subliem. Bovendien ook nog een enkele koplamp, niet ieders smaak maar ik vind dat toch wel heel gaaf.
Het enige punt was de prijs, die was vergelijkbaar met een redelijke 02 en ik had verwacht dat als het een e21 zou worden het een wat goedkopere wagen zou worden. Na een nachtje slapen echter werd mij duidelijk dat dit toch wel heel uniek was. Zodoende zaterdag de auto gekocht.
Inmiddels 150 blije kilometers verder. Het gaat niet hard maar het rijdt zo leuk. Het enige dat erop aan te merken is is dat de motor na lange tijd in het hogere toerenbereik niet stationair loopt maar uitvalt bij het stoplicht. Nu 4 keer gebeurd. Ik gok de stationairsproeier van de carburateur.
Veel grote plannen zijn er momenteel niet. Het enige mankement is de schakelaar van de alarmverlichting, deze moet ik binnenkort eens bestellen.
Omdat het een buitensloten is gaat er voor de winter een laagje tectyl onder.
Verder denk ik aan gele koplampjes, een nardi classic stuur en pookje in zwart leer, als het al vervangen wordt.
Gezien de toeren zou een 5-bak wel lekker zijn, al is dat geen vereiste, meer iets voor de toekomst.
Het enige dat ik snel wil oppakken is de carburateur. Na een tijdje rijden stinkt de auto wat meer dan zou moeten. Ik denk dat ultrasoon reinigen en goed afstellen al een hoop scheelt.
Weet een van jullie een adres dat hierin kan voorzien in de buurt van Hilversum?
Last edited by Caspar on Mon Sep 17, 2018 8:37 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Heel gaaf!
En een alarmknopje...ligt voor u klaar in Houten.
En een alarmknopje...ligt voor u klaar in Houten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Leuk ding, ziet er erg goed uit zo.
Wat betreft de carburateur. Wellicht dat een goed rondje afstellen al een flinke verbetering geeft alvorens je hem uit elkaar gaat halen.
Houd rekening dat reserve-onderdelen steeds schaarser worden of heel prijzig.
Wat betreft de carburateur. Wellicht dat een goed rondje afstellen al een flinke verbetering geeft alvorens je hem uit elkaar gaat halen.
Houd rekening dat reserve-onderdelen steeds schaarser worden of heel prijzig.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Het is een type 1... Ik heb een nieuwe ongebruikte alarmschakelaar in origineel doosje liggen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Hi Caspar, dank voor je leuke presentatie hier, en welkom! Ziet er idd netjes en unverbastelt uit, hoop dat we 'm snel een keer in levenden lijve mogen aanschouwen, en natuurlijk kennis mogen maken met jou! De eerste gelegenheid gaat aan je neus voorbij en verklaart ook waarom het komend weekend rustig zal zijn op het forum, dan zijn we namelijk met een flink deel van de Nederlandse en Belgische community aan het toeren in de Eiffel. Evengoed veel plezier gewenst hier, en met je fraaie E21!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Mooie e21 en van harte welkom hier Caspar!!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Mooie voorstelling, mooie wagen! Meer plaatjes zijn altijd welkom
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Welkom hier, super leuke e21!!
groeten loentje
groeten loentje
Re: De voorstelronde gaat door, Caspar
Dank voor alle mooie reacties!
Ik ben absoluut van plan wat meetings af te gaan. De Eifel komt helaas te vroeg, wellicht heb ik volgende keer meer geluk.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en die online zetten.
Ik ben absoluut van plan wat meetings af te gaan. De Eifel komt helaas te vroeg, wellicht heb ik volgende keer meer geluk.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en die online zetten.