RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post Reply
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

The beginning!
Aangezien ik de laatste tijd best veel aan het sleutelen ben aan de E21, ga ik bij deze een soort van "Project-Topic" maken.
Leuk voor mezelf om terug te kijken (heb ik dat al allemaal gedaan? :shock:) en wellicht ook leerzaam voor andere E21 liefhebbers :) want gaande weg kom je toch altijd dingen tegen.

Maar eerst nog even een korte intro:
(mijn voorstel topic is hier te lezen: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 6~original

December 2006... een tip van een vriend leidde tot een bezoekje bij een garage in het zuiden des lands
Februari 2007... ik kon me niet langer inhouden om toch nog een keer te gaan kijken...
24 maart 2007... ik heb m'n eerste auto gekocht! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

en zo stond hij er bij toen ik hem net gekocht had en thuis was gekomen:

Image

Ik kan me de rit naar huis nog goed herinneren... zo trots als een pauw :mrgreen:
En met de nodige zenuwen omdat de 2e trap van de carburateur nog niet (goed) dus rustig aan 100 naar huis getuft...

De eerste aanpassing. april 2007
De eerste modificatie was een rechter buitenspiegel. Ik merkte dat ik dat ding toch wel miste met kijken en het ziet er ook nog beter uit (symmetrisch).

Image

Pas later heb ik deze elektrisch verstelbaar gemaakt, met behulp van een E28 die op de sloop stond. De stekker aansluitingen van de spiegels zijn van deze auto namelijk hetzelfde. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik niet bijvoorbeeld nog de CV heb meegenomen, maar ach. Vind het niet erg om een sleutel om te draaien :wink:

Uit de Haynes manual heb ik het gedeelte van de spiegels gekopieerd en vervolgens gekeken welke stekkerverbinding ik onder het dashboard moest hebben. Dit was bij mij een connector die er zo uit zag: [ - ][ | ]

Het deurgedeelte van de kabelboom van de E28 is vrij kort (logisch, deze is 4 deurs en heeft iets kleinere deuren dan de E21), maar
het past zonder te hoeven prutsen. Het middengedeelte is een ander verhaal, daar heb ik de nodige centimeters van weggeknipt omdat
het deze te lang was.
Resultaat is 2 elektrisch verstelbare spiegels :)

Overigens nog een kleine aanpassing erbij gedaan... een paar 80's opbouwspeakers van Pioneer voor de oldskool-look en wat meer geluid aan de achterzijde.

Image
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:33 pm, edited 6 times in total.


-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Rustbusting! december 2007 - februari 2008
In de winter van 2007/2008 de auto gedeeltelijk gestript zodat er wat laswerk verricht kon worden. De foto's spreken voor zich:

Van het bekende randje was aan beide kanten weinig meer over...
Image
Maar gelukkig werd dat al snel anders:
Image

Image
Hier zaten 2 a 3 plaatjes over elkaar heen gekit :shock: snel weg laten halen dus!
Image
En Beun de Haas had ook aan de andere kant lopen klo... euh kitten!
Image
Leuk plekje... je zag het niet, maar het was er rot... leuk om daar de lassen met al die kabels, maar het is goed gegaan&gedaan :wink:
Image
Ook bij een wielkuip achter zat een bekend plekje en ook dat is toen aangepakt.

Uiteraard alles weer lekker in de tectyl laten zetten.
Dorpels zijn overigens ook blank gemaakt om de boel te inspecteren en alleen rechtsvoor had wat aandacht nodig. Hierna weer nieuwe coating erop en zijn de dorpels ook weer zwart van kleur i.p.v. Kashmir.

Hierna heb ik van het voorjaar de wielkasten en de onderkant goed in de tectyl gezet, om alles de beschermen.

Ondertussen ook nog een kleine aanpassing gedaan... een kofferbaklampje. Heel gemakkelijk aan te sluiten: bij mij lag het kabeltje met stroom eral (boven op de linker wielkast achter). Lampje uit een E30 op de sloop gehaald, schakelaartje, kabeltje maken, een paar tyrips om de kabel via de beugel van de klep te begeleiden en viola :)
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:33 pm, edited 4 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by uwbuurman »

Leuke wagen, zeker als eerste auto! Deze zal wel nooit meer vertrekken denk ik? En ze ziet er erg goed uit!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Remmerietus mei 2008

Ondertussen een paar kleine dingen gedaan zoals een nieuwe benzinepomp en de remmerij nagekeken. Auto ging steeds scheeftrekken bij het remmen (irritant!) en ook merkte je dat de remmen soms niet meer vrij kwamen (remmen werden te warm en een hoop gepiep).

Klauwen zijn eraf gehaald, van binnen schoongemaakt, nieuwe rubbers erin, nieuwe slangen en uiteindelijk ook nog een nieuwe hoofdremcylinder, die uit eindelijk de boosdoener bleek van het scheef trekken.

Ook nog een nieuwe klauw kunnen kopen, omdat bij het monteren die :wtf ontluchtingsnippel (nieuw notabene!) afbrak en niet meer uit te boren was grrrr... :wtf

tip van flip: klein beetje kopervet op de draad doen van de nippel, krijg je hem altijd weer los en let er op: niet te vast draaien!
Last edited by RJ on Sat Jan 21, 2017 10:19 pm, edited 3 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Boem is ho...! december 2008 - maart 2009

Zoals in mijn voorsteltopic te lezen is, werd de E21 het slachtoffer van een kop-staart-botsing op de autosnelweg.
De voorkant kwam tegen een dikke (stevige) Amerikaanse auto uit 1959 aan, de achterkant werd flink geraakt door een Citroën.

Na dingen tegen elkaar afgewogen te hebben (zal ik een 323i kopen? = nieuw project?) heb ik de auto uiteindelijk teruggekocht van de verzekering en heb ik besloten de auto weer op te laten knappen.

De foto's na het ongeluk:
Image

Image

Al was de kont nog zo gedeukt en al het glas kapot... alle lampen deden het nog! Deutsche gründlichkeit! :smoke
Image

Nieuwe originele plaatwerk geleverd door onze vriendjes W&N!
Image


Klaar voor de grote operatie: ze staat er maar een beetje sip & verdrietig bij zo... :(
Image

Image

De foto's tijdens de reparatie/restauratie:
Image

Image

Ik heb niet alleen de beschadigde stukken laten herstellen, maar ook eerder "prutswerk" laten verwijderen.
Ook de voorschermer en keienvanger zijn vervangen.
De ruimtes bij de voorruit en de achterruit zijn behandeld met tectyl.

De foto's na de reparatie:
Image

Image

Ik heb zelf de spiegels & grill in semi gloss black gespoten. Zeer goed gelukt en na 2 jaar nog altijd in :thumbsup staat.
Image

Image


En weer compleet:
Image

Image

Tevens maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 13" OZ velgen eindelijk te monteren. Ziet er weer een stuk leuker uit :)
Daarnaast heb ik tijdens het monteren van de auto, zowel de dorpels als de deuren vol met ML gespoten.
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:35 pm, edited 8 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Bumpers! maart 2009

Dankzij het ongeluk kon ik ook gaan zoeken naar een setje nette bumpers. Een setje gevonden waarvan het chroom nog mooi was, maar de achterzijde was roestig... enfin, nieuwe uitdaging!
Bumpers uit elkaar gehaald, het chroom afgeplakt, de achterzijdes gestraald en vervolgens behandeld met zinkspray, wheelspray (zilver) met als eind afwerking een laag blanke ML. De montage setjes (bouten, moeren etc. ook met blanke ML ingespoten).

Op het moment dat ik dit typ zijn we 2 jaar verder en de bumpers zien er aan de achterzijde nog steeds als nieuw uit! Het heeft dus gewerkt!

Links de oude bumpers (gedeukt en roestig); rechts een nette set tweedehands na het stralen:
Image

Na 2 lagen zinkspray, 2 lagen wheelspray en een laag blanke tectyl:
Image

Overigens ga ik dit ook doen met de imitatie bumpers die ik van W&N heb liggen (gekocht toen ze in de aanbieding waren, voor het geval dat).
Denk dat dat ook veel ellende bespaard. Het stralen ga ik dan niet doen: alleen opschuren en vervolgens de lagen eroverheen.

En ook wederom nog een kleine mod... dit keer in het interieur:

Een Momo M38 sportstuurtje :driving Identiek aan het Alpina stuur, alleen zonder "Alpina" erin gegraveerd.

Image
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:35 pm, edited 4 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by 323baur »

Wat een ontzettend leuk topic en dito lief autootje.
Mooie kleur, en goed dat je hem zo behandeld.
Zeker naar de Sharknosemeeting komen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Zo, en dan komen we langzaamaan dichter bij de dag van vandaag :)

Shocking dempers! februari 2011

Na de apk van 2010 werd me aangeraden om voor de volgende apk naar de schokdempers te kijken. Ook hadden de fuseekogels lichte speling. Dus maar eens internet afgestruind en bij diverse firma's en websites en geïnformeerd over welke dempers en veren ze kunnen leveren voor een '82 316. (ook natuurlijk gekeken naar de bevindingen op het E21 forum)

Dit varieerde van sportieve sets (Bilstein) tot gewone normale sets. Uiteindelijk heb ik gekeken naar waar ik de auto voor gebruik en heb ik er voor gekozen om gewone schokdempers te kopen en de huidige veren te hergebruiken (ook al vind ik een verlaging mooi staan).
In mijn geval heb ik toen bij GMB-tuning in Dordrecht Monroe schokdempers gekocht, inclusief de stofhoezen. Alles bij elkaar was ik goedkoper uit dan bij W&N en de afhandeling & verzending was keurig.
De draagarmen heb ik via een bekend forumlid gevonden :wink:

De voorste schokdempers:

Demontage:
Alles loshalen en goed inspuiten met WD40
Image

Image

Alles onder de auto uit
Image

Nu alles onder de auto uit was, maar meteen de veerpoten, draagarmen en stabi een likje verf gegegeven.
Image

Image

Image

Helaas ben ik in alle ijver vergeten om foto's te maken van de nieuwe dempers :oops:

Montage:
Nieuwe toplagers (Meyle), rubbers (dealer), stofkappen (Monroe)
Image

meteen ook maar nieuwe schijven & blokken gemonteerd.
Image

fuseekogels heb ik preventief voorzien van een nieuwe stofhoes
Image


De achterste schokdempers

Demontage:
Hoe kom je nu in godsnaam fatsoenlijk bij de toplagers achter?
Image

Als je de bank eruit haalt zie je dit, een soort van bitumen matje.
Image

Even de gaten doorprikken en dan zie je dit! Dat is lekker makkelijk om de achterste dempers los te maken.
Image

Demper los gehaald.
Image
Dat rode is overigens een pakking, die bij mij aan de auto geplakt bleef zitten...
Image

OMG! Die zijn wel erg rot. Het koste me dan ook weinig moeite om er een schroevendraaier doorheen te duwen...
Image

Image

oud & nieuw
Image

Gezien de slechte plekken bij de oude dempers, heb ik de schotels van de nieuwe dempers voorzien van een aantal lagen blanke ML.
Image

Uiteindelijk heb ik de auto nog laten uitlijnen en rijdt ie weer prima!

Tip van flip: wat niet in de vraagbaak o.i.d staat: je moet de bouten & moeren onder belasting vastdraaien, dit in verband met de rubbers!
Nog een tip: vergeet niet de stofhoezen van de dempers er op tijd tussen te doen... ik kwam er bij één te laat achter, toen de veerpoot & demper weer op de auto zat... :oops:

- wordt vervolgd -
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:37 pm, edited 3 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by loentje »

Goed bezig!! Ziet er netjes uit!!


groeten leon
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Bedankt voor de leuke reacties tot dusver! Ik zat al langer met het idee te spelen om mijn geknutsel te delen dus vandaar :)
Want er staan nog meer mooie projectverslagen hier op het forum, waardoor je toch altijd weer de kriebels krijgt om zelf te gaan sleutelen.


Overigens heb ik nog een paar leuke foto's... een verschil tussen BMW en W&N:
Het gaat om de veerrubbers van de achterste dempers, hiervan had ik er bij W&N twee te weinig besteld.

links dealer - rechts W&N; materiaal ziet er iets anders uit. Vorm is hetzelfde
Image

inknijpen van de rubber van de dealer
Image

inknijpen van de rubber van W&N
Image

Je kunt dus zien dat de rubber van BMW een stuk steviger is, dan de rubber van W&N.
Maar, ik kan daaruit niet direct concluderen of de ene nu beter is dan de andere... dan kan ik pas over een aantal jaren zeggen.
We zullen zien.
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:37 pm, edited 3 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by 323baur »

Nou ik kan je wel zeggen waar je heel snel klaar mee bent: ik koop echt NOOIT meer iets bij WN.

Zonder dat ik iemand zwart wil maken:
Ik heb vorig jaar januari een gereviseerde dynamo gekocht.
Nu na 15maanden laadt deze nog maar 13v.
Ik heb een nette mail gestuurd hoe zij hier over denken.
Ook na enigszins aanduwen mag ik hem opsturen en willen ze kijken wat ze er aan kunnen doen, maar er is geen garantie.
Kortom: je mag dik betalen voor matige kwaliteit en als je wat te zeuren hebt mag je lekker wegwezen.
Klaar dus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

El Webero! mei 2011

Na het nodige geklooi en frustratie met de oude 2b4 carburateur was ik het helemaal zat met dat ding. Rij je lekker 100 a 110 op de snelweg, opeens "boôhp!" en ze wilde niet meer harder dan 80 / 90. Volledig het gas intrappen resulteerde in nog langzamer rijden. Wat bleek? Wederom was de naald van de 2e trap naar beneden gekomen... -zucht... Een vervanger moest er komen, hoe dan ook!
Een nieuwe 2b4 had ik geen zin in, veelste duur. Navraag bij o.a. BCCP.nl leerde dat revisie van de 2b4 even duur zou uitpakken als een nieuwe vervangende Weber en de onderdelen voor 2b4 zijn schaars -zo niet- niet meer leverbaar. Ze konden echter wel een nieuwe vervangende Weber leveren.

Maar nu had ik al op het forum gezien dat Jirky nog zijn nieuwe Weber carburateur had liggen en gelukkig kon ik deze van hem overnemen :D

Genoeg tekst... foto's!

De Weber-kit met choke-kabel en handleiding
Image

De Weber carburateur
Image

'El Terriblo' 2B4
Image
Je kunt goed zien dat de oude carb. aan de zijkant lekt

De rubberen voet waar de carburateurs op bevestigd wordt.
Image

Image
Dit is gewoon de oude rubber, maar je moet wel voorzichtig het opstaand randje eraf halen (volgens de inbouw-handleiding)
Later heb ik op aanraden van de garage toch een nieuwe gemonteerd (zónder randje eraf te halen).

Nieuwe mountingplate erop
Image

Weber op z'n plek (hij voelt zich al thuis :smoke )
Image

De automatische choke van de 2b4 werkt op de temperatuur van de koelvloeistof; de nieuwe Weber heeft geen automatische choke, dus worden de slangen met elkaar doorverbonden (koppelstuk is bijgeleverd, evenals klemmen die ik er later natuurlijk op heb gezet :wink:)

Ik heb lang moeten nadenken waar ik de choke kabel & knop zou laten... uiteindelijk voor een makkelijke oplossing gekozen (ik had geen zin om in het dashboard te gaan boren). De kabel komt samen met de tellerbakkabel naar binnen toe en de knop zit op de onderste kap onder het stuur vast gemaakt. Zo zit ik nooit met de schopplaat te worstelen. Je kunt deze gewoon wegpakken zonder dat de choke kabel in de weg zit.
Image

Choke- en gas kabel weer vastgemaakt. Voor mijn idee is trouwens de oude gaskabel iets te kort, maar ik kon gelukkig nog het nodige bijstellen zodat het net gaat. Wel heb ik de "bout" onder het gas pedaal een stuk verder uitgedraaid, omdat er anders te veel spanning op de gaskabel & carburateur komt.

Bijgeleverd: een nieuw beugeltje voor het luchtfilterhuis. In de handleiding staat dat dit niet altijd nodig is. Bij mij past het prima en zit het luchtfilterhuis mooi recht. De E30's hebben overigens met deze carburateur last van de motorkap bekleding, deze schuurt daar tegenaan. Voor zover ik nu gezien heb, is dat bij mijn E21 niet het geval (hogere motorkap?)
Image

Bij gebrek aan een ingebouwde toerenteller, even zelf maar iets aangesloten; is wel zo makkelijk met het afstellen.
Image

En dan nu... de eindconclusie:
Wat een verschil! :banana Voor mijn gevoel had ik deze stap veel eerder moeten doen. Hij is feller op het gas, trekt beter op en na een beetje wennen aan de hand choke, kun je met koude start beter wegrijden! Of de wagen nu ook zuiniger is, moet ik nog bij gaan houden.
Overigens heb ik de carburateur wel nog bij de garage laten afstellen, ik heb immers geen CO-meter.
Daarnaast blijven er 2 stekkers over, die je op de nieuwe carburateur niet meer kunt gebruiken (staat ook in de handleiding). Deze heb ik afgeplakt met isolatietape.

- wordt vervolgd -
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:38 pm, edited 3 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

323baur wrote:Nou ik kan je wel zeggen waar je heel snel klaar mee bent: ik koop echt NOOIT meer iets bij WN.

Zonder dat ik iemand zwart wil maken:
Ik heb vorig jaar januari een gereviseerde dynamo gekocht.
Nu na 15maanden laadt deze nog maar 13v.
Ik heb een nette mail gestuurd hoe zij hier over denken.
Ook na enigszins aanduwen mag ik hem opsturen en willen ze kijken wat ze er aan kunnen doen, maar er is geen garantie.
Kortom: je mag dik betalen voor matige kwaliteit en als je wat te zeuren hebt mag je lekker wegwezen.
Klaar dus.
Zoiets als een dynamo zou ik ook lekker in de buurt laten reviseren, zijn genoeg bedrijven in Nederland die dat doen. Maar inderdaad je hebt groot gelijk. Dit vind ik niet netjes.
Maar ik heb een keer een gescheurd luchtfilter thuis gekregen; hiervoor hebben ze kosteloos een nieuwe voor opgestuurd, deden ze niet moeilijk over.
Schroefjes, boutjes e.d. zou ik wel nog bij hun kopen, omdat je deze gewoon los bij ze kunt kopen (bij de dealer gaat zoiets vaak per tientallen).

Als ik iets bestel, check ik ook meestal van te voren wat ze hebben (merk). In sommigen gevallen hebben ze nog gewoon old stock (origineel) op voorraad, dan weer imitatie.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by 323baur »

Gaaf hoor.
Tip voor het ultieme detail: chokeknop zou ik even vervangen voor eentje van een originele BMW lichttrekschakelaar.
(heb ik wel liggen - euro 0)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
RJ
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 497
Joined: Sun Oct 11, 2009 5:40 pm

Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic

Post by RJ »

Dank je! Daar heb ik al naar gekeken... maar dat gaat niet. Knop & kabel is volgens mij met elkaar versmolten :( misschien koop ik nog wel een keer een nieuwe kabel :wink:
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Post Reply