315 M42 Kompressor
Re: 315 M42 Kompressor
Ik heb nog een rechtervoorpoot van een 4-cilinder liggen... maar daar heb je vast niks aan.
Wel heel vet dit project! Als 'ie straks echt goed loopt is het vast genieten geblazen!
Wel heel vet dit project! Als 'ie straks echt goed loopt is het vast genieten geblazen!
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42 Kompressor
Het is nu al geblazen genieten!
Ik heb de naaf los kunnen halen en het lager er af kunnen slijpen. Als ik het asje nog kan opknappen hoeven er alleen nieuwe lagers in... fingers crossed!
Ik heb de naaf los kunnen halen en het lager er af kunnen slijpen. Als ik het asje nog kan opknappen hoeven er alleen nieuwe lagers in... fingers crossed!
Re: 315 M42 Kompressor
Geef je ook sleutelcursussen?;)
Echt tof wat je allemaal zelf fabriekt man!
Echt tof wat je allemaal zelf fabriekt man!
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42 Kompressor
thanks! Gewoon goed nadenken, de functie van alles begrijpen zonder alle opsmuk en marketingpraat eromheen en BEGINNEN. Uiteindelijk is het niet veel ingewikkelder dan LEGO.
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42 Kompressor
Eindelijk een filmpje.
Laat helaas niet echt het vermogen zien maar dat heeft te maken met wat er op de openbare weg wordt getolereerd. Mocht ik een mooi terrein vinden (paddock op zandvoort bijvoorbeeld) dan zal ik een paar leuke drift filmpjes toevoegen. Tot die tijd is een keer hard wegtrekken het enige dat ik kan bieden.
In ieder geval is het geluid goed te horen, tegemoetkomend is naast de gierende kompressor ook de echo van de uitlaatbrul te horen....goed luisteren
Laat helaas niet echt het vermogen zien maar dat heeft te maken met wat er op de openbare weg wordt getolereerd. Mocht ik een mooi terrein vinden (paddock op zandvoort bijvoorbeeld) dan zal ik een paar leuke drift filmpjes toevoegen. Tot die tijd is een keer hard wegtrekken het enige dat ik kan bieden.
In ieder geval is het geluid goed te horen, tegemoetkomend is naast de gierende kompressor ook de echo van de uitlaatbrul te horen....goed luisteren
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 315 M42 Kompressor
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt maar evengoed zou ik een ander plekje a la industrieterrein, landweggetje of parking opzoeken want dat komt op z'n zachtst gezegd erg frusti overlennardkvw wrote:paddock op zandvoort bijvoorbeeld
Met grote regelmaat beginnen mensen raar te doen daar, vaak als er leuke auto's op de baan leuk bezig zijn begint er wel weer een zwakzinnige in een bestickerd Golf of Honda blikje burn outs te doen op het paddock wat ongetwijfeld een uiting is van pure frustratie, teleurstelling, jaloezie en afgunst tesamen, maar ik vind het vooral diep triest.
Regards/groeten, Jeroen
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42 Kompressor
Mee eens, roerend mee eens!
Ik ben ook niet zo'n burnout en stoerdoenerij fan. Driften en zien wat die auto kan is echter wel leuk, en kan ook op een serieuze manier. Bijvoorbeeld een parcours op het paddock uitzetten. Gelukkig heb ik een kennis op het circuit die me op een verloren middag (juist zonder 'publiek') best een keer mn gang wil laten gaan.
Let wel, Het gaat me niet om "rookvandebandenjonge", het gaat me om de uitdaging om de auto volledig onder controle, desgewenst in een vierwielsdrift, door een bocht te sturen, en vervolgens de auto te perfectioneren. Op de openbare weg is die grens opzoeken gewoon een wat minder goed plan
Ik ben ook niet zo'n burnout en stoerdoenerij fan. Driften en zien wat die auto kan is echter wel leuk, en kan ook op een serieuze manier. Bijvoorbeeld een parcours op het paddock uitzetten. Gelukkig heb ik een kennis op het circuit die me op een verloren middag (juist zonder 'publiek') best een keer mn gang wil laten gaan.
Let wel, Het gaat me niet om "rookvandebandenjonge", het gaat me om de uitdaging om de auto volledig onder controle, desgewenst in een vierwielsdrift, door een bocht te sturen, en vervolgens de auto te perfectioneren. Op de openbare weg is die grens opzoeken gewoon een wat minder goed plan
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 315 M42 Kompressor
nah, 't gaat wel van ze plek..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 315 M42 Kompressor
Wat ontzettend gaaf man!
Geluidje is inderdaad echt lekker, maar die acceleratie!
Geluidje is inderdaad echt lekker, maar die acceleratie!
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 173
- Joined: Sun Jul 03, 2011 6:19 pm
- Location: Winkel, Noord Holland
Re: 315 M42 Kompressor
Zeker mooi geluid inderdaad! Motor staat lekker rijk zo te zien als je wegtrekt
Reuze benieuwd naar je volgende filmpje!
Reuze benieuwd naar je volgende filmpje!
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 315 M42 Kompressor
Heb je er trouwens een sper onder zitten?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42 Kompressor
25% sper inderdaad. Een keer een setje tandwielen op de kop weten te tikken
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: 315 M42 Kompressor
Goed bezig zo Lennard, ben onder de indruk van je improvisatie.
1:2 met die vlammen uit je uitlaat
1:2 met die vlammen uit je uitlaat
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 315 M42 Kompressor
Echt leuk hoor, en idd het geluid is erg grappig.
DAar kan je leuk straf mee geven aan een dure lease Audi oid.
DAar kan je leuk straf mee geven aan een dure lease Audi oid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.