E21 318i (ITB)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 318i (ITB)
En ik ben ook weer goedgekeurd voor de komende twee jaar. Of naja, de auto dan. Ik vond het wel even spannend weer zo na deze winter, maar het is weer gelukt. Zonder aanmerkingen zelfs.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Heerlijk! Na alle perikelen mag het ook wel een keer meezitten!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Dan ligt mijn standaard kennelijk hoger dan die van de RDW haha, ik had em niet goedgekeurd
Nu ik er weer dagelijks mee rijd, merk je natuurlijk links en rechts wel wat dingen. Om de een of andere reden loopt de linkerremschijf bij hard sturen tegen de klauw aan, de uitlaat lekt een beetje bij een inschuifdeel aan de achterkant en zonder dat ik veel veranderd heb, is de motorsturing niet alles meer. Het vacuum loopt te ouwehoeren, terwijl ik de stationair luchtschuif nog niet aangesloten heb. Dus de MAF komt naar voren op het lijstje. De schuif die ik nog had, is inmiddels overleden dus daar moet ik ook een nieuwe voor zoeken. Gedoe man, zo'n ouwe auto. Wordt tijd dat ik ga fietsen :p
En dit weekend komt er een nieuw snoepje! Weer een Frankenstein zoals we gewend zijn, maar wel officieel gedaan vanuit Zeeland.
Nu ik er weer dagelijks mee rijd, merk je natuurlijk links en rechts wel wat dingen. Om de een of andere reden loopt de linkerremschijf bij hard sturen tegen de klauw aan, de uitlaat lekt een beetje bij een inschuifdeel aan de achterkant en zonder dat ik veel veranderd heb, is de motorsturing niet alles meer. Het vacuum loopt te ouwehoeren, terwijl ik de stationair luchtschuif nog niet aangesloten heb. Dus de MAF komt naar voren op het lijstje. De schuif die ik nog had, is inmiddels overleden dus daar moet ik ook een nieuwe voor zoeken. Gedoe man, zo'n ouwe auto. Wordt tijd dat ik ga fietsen :p
En dit weekend komt er een nieuw snoepje! Weer een Frankenstein zoals we gewend zijn, maar wel officieel gedaan vanuit Zeeland.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Goeie keurmeester dus, eentje die een oudje niet aan de huidige normen toetst maar snapt waar het om gaat, gelukkig heb ik ook zo’n keurmeester.
Ja spannend, dus toch wat anders erbij gekocht?
Ja spannend, dus toch wat anders erbij gekocht?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Heb ook vacuum gedoe gehad, soms ok dan weer niet, bleek toen toch echt de sensor te zijn, ben toen voor een oem product gegaan, geen chinasjit.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 318i (ITB)
Tadaaa:
Een 4.10 sper. Een E36 sperklok in een E21 open behuizing. Ik ben benieuwd!
Een 4.10 sper. Een E36 sperklok in een E21 open behuizing. Ik ben benieuwd!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Dat heb je nodig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.