E21 318i (ITB)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29194
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Bah! Als je weet hoe stevig onze oude brikjes zijn ben je er gelukkig nog prima vanaf gekomen, persoonlijke schade blijkbaar beperkt tot een gedeukt ego, ofzo. Sleutelen maar weer. Maar in elk geval maak je stukken meer gebruik (en dus meer plezier) van je E21 dan ik! Even vloeken op jezelf en weer door.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Oepsie, heeft wel wat dat opgetrokken neusje....
Maar natuurlijk wel balen, je hebt de lantaarn paal wel precies in het midden weten te pakken, op de nieuwsfoto's lijkt de schade toch wel dieper doorgedrongen dan alleen blik.
Je hebt in ieder geval weer wat te doen deze zomer.
Succes met hersel van je bmw en je ego.
(Misschien is abs toch wel iets voor jou)
Maar natuurlijk wel balen, je hebt de lantaarn paal wel precies in het midden weten te pakken, op de nieuwsfoto's lijkt de schade toch wel dieper doorgedrongen dan alleen blik.
Je hebt in ieder geval weer wat te doen deze zomer.
Succes met hersel van je bmw en je ego.
(Misschien is abs toch wel iets voor jou)
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 318i (ITB)
Dank voor de steun… Naja zoals ik schreef. Het is vooral blik en plastic dat gaar is. En de stabilisatorstangen dus, daar zit een knikje in. De balken zullen wel iets naar binnen gekomen zijn, maar dat is wel weer te regelen.
Daar zeg je wat.. ABS… ik had het een beetje af gedaan. Maar misschien moet ik het onderwerp maar weer eens openen.
Daar zeg je wat.. ABS… ik had het een beetje af gedaan. Maar misschien moet ik het onderwerp maar weer eens openen.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11757
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Oei, zuur om te lezen en te zien.
Hoop oprecht voor je dat je nu zelf na een paar dagen ook geen nageboortes krijgt. Is best hard gegaan lijkt me zo.
Parts;
Ik heb helaas geen keienvangers meer.
Nog wel een paar bumpers, en een radiateur lukt ook nog wel.
Stabi liggen er zat.
Lastigst wordt de motorkap vrees ik.
Hoop oprecht voor je dat je nu zelf na een paar dagen ook geen nageboortes krijgt. Is best hard gegaan lijkt me zo.
Parts;
Ik heb helaas geen keienvangers meer.
Nog wel een paar bumpers, en een radiateur lukt ook nog wel.
Stabi liggen er zat.
Lastigst wordt de motorkap vrees ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 318i (ITB)
Auw, ik had het natuurlijk al gehoord, maar plaatjes is niet leuk.
Was het nog gelukt met Dennis?
Motorkapje heb ik net eentje binnen, maar dan moet je snel zijn:-)
Was het nog gelukt met Dennis?
Motorkapje heb ik net eentje binnen, maar dan moet je snel zijn:-)
Re: E21 318i (ITB)
Het transport is prima gegaan! Goeie vent
Gelukkig had ik nog een front en een motorkap liggen. Dus ik kan het nu omdraaien. Als iemand nog een unieke lapisblaue motorkap zoekt, moet je er snel bijzijn!
Wel ben ik nog op zoek naar wat grilledelen, niertje, dikke stabi en een middenstuk voor de bumper. Dat laatste nog het meest. Maar ik heb m’n best nog niet gedaan om te zoeken en mogelijke bronnen te benaderen.
Gelukkig had ik nog een front en een motorkap liggen. Dus ik kan het nu omdraaien. Als iemand nog een unieke lapisblaue motorkap zoekt, moet je er snel bijzijn!
Wel ben ik nog op zoek naar wat grilledelen, niertje, dikke stabi en een middenstuk voor de bumper. Dat laatste nog het meest. Maar ik heb m’n best nog niet gedaan om te zoeken en mogelijke bronnen te benaderen.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11757
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Bumper en grille delen heb ik wel
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 318i (ITB)
Nou, na die grap van 6 juli was mijn agenda wel bepaald. Het weekend erop heb ik het oude front van de oude gestript en meteen maar aan de gang gegaan met het vastlassen van het nieuwe imitatie front dat ik nog had liggen. De week erop in de avond van die klusjes van een paar uur, die dan weer een etmaal kunnen drogen.
Afgelopen week was de eerste week van mijn vakantie en zo begon een lange aanloop van allerlei puntjes op i'tjes. Het puntje op de i van de reserveband heeft ertoe geleid dat ik vijf nieuwe velgen wilde. In eerste instantie zou het bij een naafgat van 57.1 blijven en een ET35, om dat verschil op te vullen met een dikke spacer. Ik had mooie velgen gevonden, maar de proefvelg die ik bestelde, werd verkeerd geleverd en eindigde als blok aan m'n been. Daarop maar het naafgat vergroot tot 60.1 en de ET naar 40 toe en het zijn Renault Alpine-velgen geworden. Daar meteen 5 van besteld, nieuwe banden erom laten zetten: Hankook Ventus Prime, op aanraden van Jeroen. Auto geregeld om de banden op te halen want het zou geen simpele plaatsing worden, dat wilde ik dus op mijn gemakje doen.
Waarom die haast? Ik wil per se met de BMW naar Frankrijk, Italië en Zwitserland. Het doel is om 9 dagen in het Gotthardmassief te wandelen, maar voor je daar bent zijn er passen. En passen zijn leuk.
En passant kwam er een andere auto op mijn pad, dus al met al was deze week een goeie doordraaiweek.
De ene kant afgelast. Met het nieuwe front ben ik vanwege de mindere passing toch voor proplassen gegaan, met MAG.
En de andere kant, eerst nog geklemd en later uiteraard gelast.
De Zweedse gele 2k primer was op, dus nieuwe primer. En of die etst...! De zwarte viltstift wordt er gewoon uitgetrokken.
Bij de velgjes was de speling tussen remklauw en velg natuurlijk belangrijk. Fijn om wat meer te hebben dan bij de 15" BBS.
En afgelopen vrijdag was het na al het spuiten en smeren en doen weer tijd om op te bouwen. Toch fijn om weer een auto met oogjes te hebben.
Hier na een tijdelijke rit nog naast zijn nieuwe vriendje voor de regenachtige dagelijkse kilometers. Een betere auto voor mij kan er niet zijn. Het is saai, het is vreselijk, het rijdt hopeloos en met 40kW komt het ook niet vooruit. Kortom, de BMW blijft de leukste van het stel. Deze Panda heeft een aflopende APK en is afekeurd. Ik ben eigenwijs en van mening dat ik hem wel op kan kalefateren en er nog vele kilometers mee kan maken. Die staat nu dus geschorst in de box.
En zo staat het dan. Met de motorkap nu wel officieel op z'n plek. Naafkapjes moeten de velgen nog helemaal afmaken, maar dat is voor later zorg.
Een foto van een gewassen BMW met vieze velgen komt later komende week wel als de Vogezen onveilig zijn gemaakt.
Afgelopen week was de eerste week van mijn vakantie en zo begon een lange aanloop van allerlei puntjes op i'tjes. Het puntje op de i van de reserveband heeft ertoe geleid dat ik vijf nieuwe velgen wilde. In eerste instantie zou het bij een naafgat van 57.1 blijven en een ET35, om dat verschil op te vullen met een dikke spacer. Ik had mooie velgen gevonden, maar de proefvelg die ik bestelde, werd verkeerd geleverd en eindigde als blok aan m'n been. Daarop maar het naafgat vergroot tot 60.1 en de ET naar 40 toe en het zijn Renault Alpine-velgen geworden. Daar meteen 5 van besteld, nieuwe banden erom laten zetten: Hankook Ventus Prime, op aanraden van Jeroen. Auto geregeld om de banden op te halen want het zou geen simpele plaatsing worden, dat wilde ik dus op mijn gemakje doen.
Waarom die haast? Ik wil per se met de BMW naar Frankrijk, Italië en Zwitserland. Het doel is om 9 dagen in het Gotthardmassief te wandelen, maar voor je daar bent zijn er passen. En passen zijn leuk.
En passant kwam er een andere auto op mijn pad, dus al met al was deze week een goeie doordraaiweek.
De ene kant afgelast. Met het nieuwe front ben ik vanwege de mindere passing toch voor proplassen gegaan, met MAG.
En de andere kant, eerst nog geklemd en later uiteraard gelast.
De Zweedse gele 2k primer was op, dus nieuwe primer. En of die etst...! De zwarte viltstift wordt er gewoon uitgetrokken.
Bij de velgjes was de speling tussen remklauw en velg natuurlijk belangrijk. Fijn om wat meer te hebben dan bij de 15" BBS.
En afgelopen vrijdag was het na al het spuiten en smeren en doen weer tijd om op te bouwen. Toch fijn om weer een auto met oogjes te hebben.
Hier na een tijdelijke rit nog naast zijn nieuwe vriendje voor de regenachtige dagelijkse kilometers. Een betere auto voor mij kan er niet zijn. Het is saai, het is vreselijk, het rijdt hopeloos en met 40kW komt het ook niet vooruit. Kortom, de BMW blijft de leukste van het stel. Deze Panda heeft een aflopende APK en is afekeurd. Ik ben eigenwijs en van mening dat ik hem wel op kan kalefateren en er nog vele kilometers mee kan maken. Die staat nu dus geschorst in de box.
En zo staat het dan. Met de motorkap nu wel officieel op z'n plek. Naafkapjes moeten de velgen nog helemaal afmaken, maar dat is voor later zorg.
Een foto van een gewassen BMW met vieze velgen komt later komende week wel als de Vogezen onveilig zijn gemaakt.
Re: E21 318i (ITB)
Jep. 30mm voor en 25 achter. Het verschil in spoor tussen voor en achter is nu wel 30mm. Dus ooit moeten de achterbanden nog wel wat verder naar buiten.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29194
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Heerlijk snel de auto weer netjes gemaakt man, wielen staan 'm erg goed... en nu maar lekker op pad en genieten va het goede leven.... veel plezier!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Precies zoals Jeroen zegt, dat heb je allemaal snel gefixed hoor, en die velgjes, staan 'm prima. Ik vind het leuk eens wat anders te doen dan de doorsnee.
De Panda, tsja ik denk prima en praktische wagentje waarvoor ze bedoeld zijn, daar lach je iedereen mee uit!
Ik zou 'm weer apk waardig maken, wie doet je wat
Fijne vakantie en vele veilige kilometers gewenst JW
De Panda, tsja ik denk prima en praktische wagentje waarvoor ze bedoeld zijn, daar lach je iedereen mee uit!
Ik zou 'm weer apk waardig maken, wie doet je wat
Fijne vakantie en vele veilige kilometers gewenst JW
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 318i (ITB)
Mooi en snel hersteld.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: E21 318i (ITB)
Goed en hard gewerkt, JW! Steelies zijn leuk, CIndy haar MINI had iets soortgelijks en met het panodakje en het MINI-rijplezier maakte dat het een leuk wagentje.
Veel plezier met je vakantie, lekker wandelen. Enne: kijken naar waar je heen wilt
Greetz,
Walter.
Veel plezier met je vakantie, lekker wandelen. Enne: kijken naar waar je heen wilt
Greetz,
Walter.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: E21 318i (ITB)
Knap werk, geniet van de bergpassen!