E21 318i (ITB)
Re: E21 318i (ITB)
Zeker! Hoe zien jouw remslangen eruit Jeroen? Jij hebt toch van die met een gevlochten rvs mantel? Moet je bij de Powerlites ook eerst het hoekje om, of zit dat al ingebakken in jouw slangen?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Volgens mij hoefde ik geen rare bochten en fratsen te maken hoor. Remslangen zijn niet eens staalomwonden maar rubberen slang bestand tegen extra hoge druk, ik meen dat die toen door een monteur van Pirtek zijn gemaakt. Levert absoluut een hard pedaal op.
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Klopt .. Ik heb de slangen op maat laten maken door een pirtek monteur .. die gebruikte hetzelfde materiaal als hydraulische drukslangen op grondwerk machines
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: E21 318i (ITB)
Hmm, vandaag bericht gekregen dat Pirtek geen remslangen meer maakt.
- bmw328ie21
- E21 VIP
- Posts: 632
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
- Location: Heemskerk
Re: E21 318i (ITB)
Ik heb ze net bij hardman motorsport besteld voor mij auto
Re: E21 318i (ITB)
Ik heb vandaag deze binnen gekregen:
Ben wel niet helemaal tevreden dat ze van een verloopje uitgegaan zijn, maar slangen voelen wel goed aan. Ze schijnen bij 400 of 600bar pas te knallen. Ben benieuwd.
Maar gisteren was er ook een ongenode verrassing... Er was weer een sok voor over de aanzuigbuizen half naar binnen gezogen. Dat is de tweede... Remmen afmaken en dan maar vaart maken met de airbox.
Ben wel niet helemaal tevreden dat ze van een verloopje uitgegaan zijn, maar slangen voelen wel goed aan. Ze schijnen bij 400 of 600bar pas te knallen. Ben benieuwd.
Maar gisteren was er ook een ongenode verrassing... Er was weer een sok voor over de aanzuigbuizen half naar binnen gezogen. Dat is de tweede... Remmen afmaken en dan maar vaart maken met de airbox.
Re: E21 318i (ITB)
Vandaag was de dag dat het maar eens moest gaan gebeuren. Alles spullen netjes voorbereid:
En zo zag het eruit.
Stofplaat verwijderd en beugel gemonteerd:
Met nieuwe remklauw op de plek:
En rond en rond:
Iemand nog belang bij verse en net ingereden Ferodo 2500's?
En zo zag het eruit.
Stofplaat verwijderd en beugel gemonteerd:
Met nieuwe remklauw op de plek:
En rond en rond:
Iemand nog belang bij verse en net ingereden Ferodo 2500's?
Re: E21 318i (ITB)
Ish. Er zit nog lucht in, maar wilde eerst even een stukje rijden en een beetje beweging in de vloeistof krijgen. Morgen nog maar eens een rondje ontluchten.
Het duurde ook wel eventjes voor de blokken en de schijven op elkaar in gesleten waren, dus ik reed 70 in zijn twee, vol gas en dan remmen. Even laten stonk het aardig natuurlijk maar waren de schijven wel lekker schoongebrand, na een paar van dat soort acties begon het wel beter en beter te remmen. Nu de lucht alleen nog.
Het duurde ook wel eventjes voor de blokken en de schijven op elkaar in gesleten waren, dus ik reed 70 in zijn twee, vol gas en dan remmen. Even laten stonk het aardig natuurlijk maar waren de schijven wel lekker schoongebrand, na een paar van dat soort acties begon het wel beter en beter te remmen. Nu de lucht alleen nog.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Ontluchten doe je het best door overdruk op het reservoir te zetten, liefst met een luchttankje. Dat werkt super, ik heb zo altijd direct een luchtvrij remsysteem.
Ook ideaal voor doorspoelen.
Ook ideaal voor doorspoelen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: E21 318i (ITB)
Mooi gedaan!
Re: E21 318i (ITB)
Bij mijn ouders thuis heb ik een soort easybleed. Maarja dat is daar want hier heb ik geen lucht. Ik heb ook een setje waarmee je met het reservewiel het reservoir onder druk zet. Maar dan spuit het er bij mij overal uit.
Dus vandaag heb ik die ongebouwd tot die met de fietspomp bediend kan worden en dat werkte prima
Het is al behoorlijk hard nu en ik sta te kijken van de remkracht en doseerbaarheid. Maar veel harder remmen dan eerst zal er niet inzitten omdat de band niet veranderd is. Waarom ik het voornamelijk heb gedaan is om bij veelvuldig remmen geen oververhitting meer te hebben.
De geplande ABS begint vorm te krijgen en die gaat wel écht de remweeg verkorten.
Dus vandaag heb ik die ongebouwd tot die met de fietspomp bediend kan worden en dat werkte prima
Het is al behoorlijk hard nu en ik sta te kijken van de remkracht en doseerbaarheid. Maar veel harder remmen dan eerst zal er niet inzitten omdat de band niet veranderd is. Waarom ik het voornamelijk heb gedaan is om bij veelvuldig remmen geen oververhitting meer te hebben.
De geplande ABS begint vorm te krijgen en die gaat wel écht de remweeg verkorten.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Nah kijk, nu komt er een echt leuk project om de hoek, "selfmade ABS", spannend...
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i