BMW 315 1983 Hennarot
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Die pen kan je in de bougiesleutel doen om deze los te krijgen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Vorige week druk aan het wassen, kleien en poetsen geweest. Gisteravond eindelijk even een paar mooie foto's kunnen maken. Het idee van de combinatie met de elektriciteitsmasten leek leuk maar viel achteraf wel een beetje tegen. Desalniettemin:
Groeten Rick
Groeten Rick
-
- E21 VIP
- Posts: 971
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Het blijft een erg mooie auto Rick.
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Vandaag aan een klusje toegekomen die al even in de planning stond. De trillingsdemper van de rechter motorsteun had z'n beste tijd gehad. Ik gokte erop dat ik met een krik onder de steun genoeg ruimte zou creëren om de demper te wisselen. Lukte dat niet dan werd deze klus nog wat lastiger...
Gelukkig was er genoeg spelling om de motor zó te kantelen dat de demper gewisseld kon worden. Ik heb de krik net genoeg omhoog gebracht om de demper vrij te krijgen. Ik wou niet riskeren ergens anders iets los te scheuren van de motor.
En ja, die demper was aardig kaputt!
Groeten Rick
Gelukkig was er genoeg spelling om de motor zó te kantelen dat de demper gewisseld kon worden. Ik heb de krik net genoeg omhoog gebracht om de demper vrij te krijgen. Ik wou niet riskeren ergens anders iets los te scheuren van de motor.
En ja, die demper was aardig kaputt!
Groeten Rick
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Mooi gedaan! Die was er behoorlijk aan toe, ja.
Waarom niet beide? Dan is alles weer fijn en fris.
Ik wist niet dat m10 niet de ronde motorsteunen had van de m20! Weer wat geleerd, waarvoor dank.
Waarom niet beide? Dan is alles weer fijn en fris.
Ik wist niet dat m10 niet de ronde motorsteunen had van de m20! Weer wat geleerd, waarvoor dank.
BMW 315 1983 Hennarot
Vandaag de knoop doorgehakt en besloten de blindering op de achterramen te verwijderen. Een hoekje begon al wat los te laten en het is mijn smaak eigenlijk ook niet. De folie liet zich (achteraf iets te) makkelijk lostrekken. Want je raad het al... de hele lijmlaag bleef achter op de ruit. Misschien had even verwarmen met de föhn al een stuk gescheeld. Ik heb in ieder geval twee uurtjes flink mogen schrobben krabben en poetsen met thinner
Het resultaat!
Voor:
Na:
Ik ben er blij mee! Daar gaat m'n privacy...
Hopelijk komt er morgen een nieuwe uitlaat (midden- en einddemper) binnen via de post. De middendemper begon vorige week wat te blazen. Deze was bij de aankoop al wat roestig maar heeft het nog aardig uitgehouden. Dus de volgende update zal waarschijnlijk daar over gaan!
Groeten Rick
Het resultaat!
Voor:
Na:
Ik ben er blij mee! Daar gaat m'n privacy...
Hopelijk komt er morgen een nieuwe uitlaat (midden- en einddemper) binnen via de post. De middendemper begon vorige week wat te blazen. Deze was bij de aankoop al wat roestig maar heeft het nog aardig uitgehouden. Dus de volgende update zal waarschijnlijk daar over gaan!
Groeten Rick
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Hoogste tijd voor een update in dit topic!
Zoals eerder gezegd had mijn middendemper z'n beste tijd gehad. Later bleek dat de koppeling tussen het uitlaatspruitstuk en de voorpijp ook iets lekte als gevolg van een missende pakking. Uiteindelijk besloten de hele uitlaat van voor tot achter te vervangen. De uitlaat via internet besteld en alleen de eerdergenoemde pakking moest ik via de BMW dealer bestellen. Prijzen op internet schommelde rond een euro of €3, bij de dealer mocht ik €12 aftikken haha...
Helaas kwam een uitlaatdeel aan met een beetje transportschade aan de flens. Gelukkig was het prima bij te buigen.
Het slachtoffer
De garage van mijn sleutelclub. Ideaal een brug op steenworp afstand.
En het hele zwikje eronder. Het was nog een hele strijd om het laatste stuk pijp met voldoende speling over het subframe te krijgen. Uiteindelijk heb ik een van de haken aan de band om de middendemper iets anders vastgelast. Nu ben ik eigenlijk alleen nog even op zoek naar een mooi chromen eindstukje!
Binnenkort de volgende update, alvast een tipje van de sluier (voor oplettende kijkers zijn er op Facebook al wat foto's voorbij gekomen)
Afgelopen november ben ik bij Marcel Krol langs gegaan voor de twee gaatjes in de voetenbak die ik graag aan wou pakken(zie eerste post). En zoals het gaat in klassiek E21 land kwam er na wat krabben aan het oppervlak al wat meer leed tevoorschijn... Uiteindelijk is er dus wat meer werk in gaan zitten dan verwacht maar ik ben dankzij het vakwerk(!) van Marcel in ieder geval weer voor jaren van de roest af!
Later meer
Groeten Rick
Zoals eerder gezegd had mijn middendemper z'n beste tijd gehad. Later bleek dat de koppeling tussen het uitlaatspruitstuk en de voorpijp ook iets lekte als gevolg van een missende pakking. Uiteindelijk besloten de hele uitlaat van voor tot achter te vervangen. De uitlaat via internet besteld en alleen de eerdergenoemde pakking moest ik via de BMW dealer bestellen. Prijzen op internet schommelde rond een euro of €3, bij de dealer mocht ik €12 aftikken haha...
Helaas kwam een uitlaatdeel aan met een beetje transportschade aan de flens. Gelukkig was het prima bij te buigen.
Het slachtoffer
De garage van mijn sleutelclub. Ideaal een brug op steenworp afstand.
En het hele zwikje eronder. Het was nog een hele strijd om het laatste stuk pijp met voldoende speling over het subframe te krijgen. Uiteindelijk heb ik een van de haken aan de band om de middendemper iets anders vastgelast. Nu ben ik eigenlijk alleen nog even op zoek naar een mooi chromen eindstukje!
Binnenkort de volgende update, alvast een tipje van de sluier (voor oplettende kijkers zijn er op Facebook al wat foto's voorbij gekomen)
Afgelopen november ben ik bij Marcel Krol langs gegaan voor de twee gaatjes in de voetenbak die ik graag aan wou pakken(zie eerste post). En zoals het gaat in klassiek E21 land kwam er na wat krabben aan het oppervlak al wat meer leed tevoorschijn... Uiteindelijk is er dus wat meer werk in gaan zitten dan verwacht maar ik ben dankzij het vakwerk(!) van Marcel in ieder geval weer voor jaren van de roest af!
Later meer
Groeten Rick
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Binnenkort moet de auto voor de APK. Ik heb de auto al voor laten keuren en het enige probleem op dit moment is dat de kachelventilator niet werkt.
Nu heb ik de motor zelf al even uitgebouwd, gesmeerd en direct aan een accu getest. Functioneerde prima. Vervolgens alles weer terug in de auto gezet en de zekering voor de zekerheid vervangen. Helaas doet hij het nog steeds niet. Waar kan ik nu het beste gaan zoeken? Zijn er kabels die ik door moet meten of misschien de schakelaar zelf? Hoe pak ik dat aan?
Groeten Rick
Nu heb ik de motor zelf al even uitgebouwd, gesmeerd en direct aan een accu getest. Functioneerde prima. Vervolgens alles weer terug in de auto gezet en de zekering voor de zekerheid vervangen. Helaas doet hij het nog steeds niet. Waar kan ik nu het beste gaan zoeken? Zijn er kabels die ik door moet meten of misschien de schakelaar zelf? Hoe pak ik dat aan?
Groeten Rick
-
- E21 VIP
- Posts: 971
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Ja, kachelventilator moet werken voor de APK, moet minimaal in 1 stand werken.
Gr. Jan
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Klopt Koos. Volgens mij omdat het 'gevaarlijk' is dat je de voorruit niet kan ontwazen als er condens op zit
Maar tips?
Maar tips?