316 zal het klaar zijn voor Sharknose

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Ja het is m52 2,8 heeft
m50 inlaatspruitstuk
gereprofileerd cams
groter headers geen katten E30 325i powerflow uitlaat gesneden en gelast te passen als de achterzijde suspenion is hetzelfde als e30.
5 kg m3 vliegwiel m5 koppelingsplaat m3 fase 2 kap als de standaard gleed
Ik vind het heeft meer koppel lage beneden als ik standaard luchtfilter, maar trekt een stuk beter na 4000 rpm met samota filter
Na smahing e30 kleine zaak 168mm LSD (dat is voor mijn E21) diff spin versnellingen in 3 dagen zie pic Ik had medium geval e30 diff gemaakt met E36 328i 2.93 verhouding LSD internals en dat brak de diff afdekking de versnellingen zijn mooi en lang 100 mph in 3 het zou gaan om het toerental limiet in 5, maar bij 135 mph het krijgt een licht en onstabiele 150 mph mogelijk had de motor in een E36 328i touring en had 145 mph en had nog een beetje meer.
Ik gebruik deze auto elke dag doet a100 mijl op 20 liter benzine is zuiniger dan mijn vrienden E36 318i.
De achterste balk brak de struiken in 200 mijl dus poly bekaf hen en E36 328i veren achter ze passen moet je ze in te zetten met de lente compressoren lekker hard.
De front-end heeft E36 m3 hubs remmen remklauwen e30 wishbones off set lolipops en m3 top mounts het kostte me een lange tijd om de rechter te krijgen.
Ik heb deze auto had 3 jaar en kostte me zo lang om het goed te krijgen.
Het is sneller dan e36 m3 en verrast e46 m3 en alle grote audi.
De dyno uitdraai is verkeerd theday ik ging was een vw audi remap dag alle nieuwere auto's en ze hield me waitnig tot het einde van de man die de ecu bestand schreef vond het leuk dat hij had een e36 328 op nos in het dak van het doel lopen over Amerika en speelde met ferrari's en dus was ik terug naar huis uit Venlo ging door België en had
https://www.youtube.com/watch?v=nSb07nDhYrQ
Dit waarom de E21 zo lang ik wil het niet te remmen elke keer als ik ga erin neemt.Image
Image
Image
Image
Image


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by uwbuurman »

Whoops, geen goed nieuws als je diff er zo uit ziet... Leuke setup heeft je auto, die gaat vast als de brandweer.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Op schema volgens mij!
Regards/groeten, Jeroen
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Gedaan een beetje over de laatste cople weken .
Niet echt zeker over deze wielen ?
Image
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

SNELLE UPDATE
Hebben de achterkant van de auto gelast aan e30 diff te nemen.
THe diff in de pic is een e30 188mm l diff met 2.93 lsd unit van E36 met E36 diff deksel.
Hiermee is de aandrijfassen zijn 25 mm lang.
Dus ik heb gebruikt compact 168mm 3,38 dif met LSD-eenheid van een e30 met e36 kleine zaak achter als het deksel past niet op de e30 diff deksel laat een ruimte voor olielek.
gebruik hebben gemaakt van compacte cv gezamenlijke naar diff op e21 as


[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url}
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]

Omdat de auto is rechtse besturing moest spruitstuk te snijden
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]


Engine update
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]

[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]

De kop is geschikt gemaakt van de nokkenassen hebben kawasaki ZZR600 profiel met solide lifters

[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Dit beeld is bijna een jaar later
Beetje hoog aan de achterkant de veren 635 csi willl moeten standaard e21 veren op te zetten
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]

Image
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by uwbuurman »

Dus hij is klaar?? Hoe rijdt het? Mooi project hoor!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Klaar voor Sharknose 2017!
Regards/groeten, Jeroen
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Hoop te zijn op een Sharknose meet dit jaar kan moelijk zijn :hammer
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

We accepteren geen 'nee' :P
Regards/groeten, Jeroen
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Ik ga akkoord niet nee als antwoord
Ik probeer te stoppen met delen breken in de toekomst op te bouwen een paar BMW's ze breken. Dus met een beetje geluk de assen en diff Wil niet de motorsteunen te breken zal niet breken de versnellingsbak en aandrijfas middelste lager zal de koppeling niet breken zal de motor ik hoop tot ongeveer 250 pk n / a zijn niet uitglijden
Het besturen van deze voor het laatste jaar
Is de E21 klaar voor Ik zal het dus zorg
https://www.youtube.com/watch?v=mjoNObi4IjA
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by uwbuurman »

:thumbsup
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Zal dit ooit een klassieker als een E21 zijn :launch
[URL=http://s827.photobucket.com/user/h ... .jpg[/img][/url]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by uwbuurman »

Nee. Een coupe wel.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Helaas is dat waar, Compact zit nog niet in de lift. De bazin is daar ook niet blij mee met haar 323ti.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply