BMW E21 315 Hennarot

Post Reply
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by uwbuurman »

Lekker bezig inderdaad, en ook een leuk boek!


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 2015 4:54 am
My E21(s): '84 BMW 315
Location: Goes, Zeeland

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Jeroen797 »

Kleine update. Donderdagavond kwam het zo uit, dat ik gisteren (vrijdag) al mijn dashboard en middenconsole al naar de flocker kon brengen, dus moest donderdagavond even gas geven. Direct alle spullen verzamelt en zover mogelijk gedemonteerd. Ik heb besloten om zoveel mogelijk te laten flocken, dus heb best veel (luchtroosters & kachelconsole) goed moeten voorbereiden om ervoor te zorgen dat het flocken netjes zal gaan.

Ook heb ik gelijk het dashboard wat "gepimpt". Ik vond de chokeknop, die er gewoon los inzit (315 heeft geen handmatige choke) verschrikkelijk (mijn motto: als er een knop in de auto zit, moet deze ook echt een taak hebben en functioneren). Deze heb ik er nu uitgehaald (moest een slijptol aan te pas komen) en op deze plaats ga ik nu de knop voor het mistachterlicht zetten. Deze zit nu in het paneel linksonder, een beetje zielig alleen. Het gat in dit paneel gedicht met Sugru (hieronder zo meer over) en dit moet nu helemaal goed gaan komen. Gisterochtend de boel nog even goed schoongemaakt en weggebracht naar de flocker. Een overzichtsfoto met alle onderdelen die geflocked gaan worden (zijn er toch nog wel een hoop onderdelen):

Image

De vorige keer vertelde ik al dat ik de scheuren in het dashboard had hersteld, dus hierbij nog even wat voor en na foto's.

De scheuren:
Image

Deze heb ik gevuld met "Sugru". Dit is een soort klein en wanneer dit opdroogt (12 uur) wordt dit een soort hard rubber. Verkrijgbaar ik vele kleuren, dus zwart genomen. De boel lekker vol gestopt met Sugru en een dag later zag het er zo uit:

Image

Daarna de boel lopen schuren en nu voel je het totaal niet meer. Omdat de boel toch geflocked ging worden (en hiervoor een zwarte epoxy gebruikt wordt) de boel vervolgens zo gelaten. Als ik het niet had geflocked was het dashboard nog opnieuw gespoten en had je het ook niet meer gezien.

Image

Omdat het spul bestand is tegen warmte en flexibel is, kan het gewoon voor een dashboard gebruikt worden. Ideaal, nog geen 30 minuten werk en kosten voor de Sugru: nog geen euro.

Gisteren de boel weggebracht en de flocker had zelf ook nog wat moois voor de deur staan. Oké, geen sharknose, maar wel een dikke E30 (ringracer met ik dacht een M50 blok):

Image

Dinsdag ga ik de boel weer ophalen, dus ben erg benieuwt hoe het uiteindelijk gaat worden!
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."
- Matt Leblanc over het customizen van je auto.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by uwbuurman »

Mooi! Lekkere stappen
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Nick1984 »

Ik ben eens benieuwd naar de resultaten van het dash! Goed bezig ;)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 2015 4:54 am
My E21(s): '84 BMW 315
Location: Goes, Zeeland

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Jeroen797 »

Foto's komen later, maar ik heb gisteren de boel opgehaald en het ziet er echt top uit (al zeg ik het zelf). Het is echt net een compleet nieuw dashboard en middenconsole. Vandaag heb ik de achterkant van het dashboard weer gemonteerd en ik hoop het snel in de auto te kunnen zetten.

Nog een vraag, zowat al mijn dashboardlampjes waren kapot. Ben dus nu opzoek naar een handje vol kleine 12V 1,2 Watt lampjes. Weet iemand waar je die vandaan kan halen?
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."
- Matt Leblanc over het customizen van je auto.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Wondermike »

Je bedoeld die kleine steeklampjes? Die hebben ze in de automaterialenzaak wel.
So many cars, so little time
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic
Posts: 59
Joined: Thu Jan 01, 2015 4:54 am
My E21(s): '84 BMW 315
Location: Goes, Zeeland

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Jeroen797 »

Zo, vandaag eindelijk weer eens tijd om hier lekker rond te neuzen en een update te geven over mijn 315. Door drukte met werk en het maken van de nieuwe Sharknosemeeting website heb ik weinig aan de E21 kunnen doen. Maar afgelopen week moest hij voor de APK dus ik heb er het een en ander aan moeten doen.

Heb een kleine maand geleden alleen het dashboard in de auto gezet, samen met een Cobra zetel en het BMW sportstuur, zodat de auto in ieder geval weer rijdend was. Verder heeft hij er alleen maar zielig bij gestaan. Afgelopen week daarom ook de teller bak (nu met toerenteller i.p.v. een kapotte klok) weer geplaats, alle kabels weer netjes weggewerkt zodat de auto klaar was voor de APK. Ik wist al dat een handremkabel gebroken was en ondanks dat ik hier al een nieuwe kabel voor had gekocht heb ik hem nog niet kunnen plaatsen, mooie klus voor de vakgarage die ook de APK hebben gedaan. Verder op hoop van zegen de auto maandag weggebracht en hij bleek er in eerste instantie goed doorheen te komen. Tijdens de APK 3 kleine problemen gevonden:

- Richtingaanwijzer linksvoor deed het niet
- Accu niet dergelijk bevestigd
- Handrem die niet oké was.

Met de lamp voor de richtingaanwijzer dikke pech gehad. Afgelopen zondag de hele boel gecheckt en alles werkte, maar onderweg naar de garage heeft hij de geest gegeven. Dat de accu niet goed vast zat, wist ik. Deze heeft altijd met een tie rap vastgezeten omdat de klem bij een van de vorige eigenaren kwijt is geraakt. Direct maar bij Leon een vervangend exemplaar op de kop getikt en om toch door de APK te komen is er een tweede tie rap bijgeplaatst. Hiermee was het probleem ook opgelost volgens de keurmeester haha. Volgende week krijg ik hopelijk de klem en kunnen we hem gewoon monteren zoals het hoort.

De handremkabel was een paar maanden (vlak voordat hij de winterstalling in ging) kapot gegaan. Zoals eerder gezegd had ik direct een kabel gekocht, maar ben er nooit aan toe gekomen om deze te plaatsen. Toen de garage hiermee bezig was, bleek ook de wielremcilinder vast te zitten (zowel links- als rechtsachter). Dit ook gelijk maar laten herstellen want APK afkeur. Al met al weer een paar honderd euro lichter (puur eigen schuld / tijdgebrek) maar de auto heeft weer een APK tot april 2018! :popcorn

Terwijl de auto geopereerd werd, gelijk weer even eronder gekeken en hoewel hij rond de A en B stijl en het rechter achterlicht redelijk aan het roesten is, is hij onder echt keihard. De BMW moet nu weer even wachten, want ik moet eerst mijn oude Vespa weer in orde maken. Mijn zusje is hier een paar maanden gelden hard (met dik 50 km/pu) onderuit gegaan en ik heb hem net terug van een goede vriend die alle schade heeft hersteld. Dacht dat soms onderdelen voor een E21 vinden lastig was, maar voor de Vespa is het helemaal een pain in the ass. Hoop deze in april weer 100 % te hebben en daarna is de BMW weer aan de beurt.

Bovenaan het lijstje:
- Complete interieur plaatsen
- Grondige poetsbeurt geven voor de Sharknose meeting

Hopelijk snel een update met wat foto's van mijn nieuwe interieur!
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."
- Matt Leblanc over het customizen van je auto.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Nick1984 »

lekker bezig, nu ben ik toch echt wel benieuwd naar de foto's van het dashboard ;)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by uwbuurman »

Eens en eens!!!

Leuke stappen, ondanks je drukte aan de site
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply