Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Die verf is de knikkerbus van VHT (very high temperature) en dan de uitlaatverf gebruiken, die gaat tot bijna 1.100°c.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Mogelijk toch een oorzaak van de problemen, 1 of 2 cylinders die te arm hebben gelopen?uwbuurman wrote: ↑Sun Feb 21, 2021 10:03 pmIk tank benzine RON102, en die is rood. Zowel van de ARAL als de lokale benzineboer is dat rood. En toen ik het inlaatspruitstuk loshaalde vond ik dat er 4 inlaatpakkingen rood waren, 1 een beetje verkleurd en 1 was droog. Dat past me niet. Dus de spinnekop voor revisie en de gereinigde en geteste injectoren preventief vervangen. Op een gegeven moment maakt het niet veel meer uit en wil je de laatste dingen ook uitsluiten.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Kan. Zou ook de hogere temperatuur kunnen verklaren. Maar is het verstuiver, is het spinnekop of is het gevoel?? Ik wil het in ieder geval uitsluiten
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Verstuiver kun je nog checken, maar hoe dan ook wil je alles uitsluiten. Dit is al één geintje teveel.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Injectoren waren gedaan door Bernd Prickartz, voor ik ze heb gemonteerd. Dus die waren toen goed. Nu checken... tja. Ze zijn door nieuwe vervangen.
Stel dat ik inderdaad te weinig opbrengst van peut had op 1 of 2 cilinders... dat zou dan wel een doos extra race-ezeltjes opleveren nu alles goed is?? Lijkt me wel wat!
Stel dat ik inderdaad te weinig opbrengst van peut had op 1 of 2 cilinders... dat zou dan wel een doos extra race-ezeltjes opleveren nu alles goed is?? Lijkt me wel wat!
Last edited by uwbuurman on Mon Feb 22, 2021 4:17 pm, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Als ik alleen al zie hoeveel je in gelijkloop en prestaties wint met een gasklepsynchro op een ///M blok dan zou 't, als er inderdaad iets compleet scheef heeft gestaan, echt wel moeten merken en dan met name in het middengebied. Maar Koos Ongeduld, dat is na een gedegen inrijperiode he!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Oh ja, dat scheelt heel veel, ook een iets armer mengsel gaat flink ten koste van het geleverde vermogen.uwbuurman wrote: ↑Mon Feb 22, 2021 11:18 am Injectoren waren gedaan door Bernd Prickartz, voor ik ze heb gemonteerd. Dus die waren toen goed. Nu checken... tja. Ze zijn door nieuwe vervangen.
Stel dat ik inderdaad te weinig opbrengst van peut had op 1 of 2 cilinders... dat zou dan wel een doos extra race-ezeltjes opleveren nu alles goed is?? Lijkt me wel wat!
Ik zeg het toch nog één keer "meten is weten" ik ik zou voor zeker gaan en willen weten wat de AFR is tijdens alle bedrijfsomstandigheden, zeker bij vollast, dan wil je een AFR van 13 en zeker niet hoger.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ja nu snap ik dat je geen enkel risico wil lopen. Eigenlijk zou je met een krukassensor de omtrek snelheid per slag moeten meten. Of per cilinder het CO of anders zo als BMW op het spruitstuk maar dat is per 3 cilinders. Dan heb je nog een vergelijk tussen voor en achter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Wideband sensor op elke individuele uitlaatpoort van het spruitstuk en dan 6 metertjes op een mooi LCD display, dat moet Rob kunnen realiseren zou je zeggen
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ik ga eens kijken hoe dat allemaal werkt bij jullie, dan kom ik daarna ook, oké?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Langzaam maar zeker......
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Pa van Jan liet al iets vallen, goed bezig Koos.