Peter V: BMW E21 320/6 1981
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Maar terug naar het topic. Vandaag dus de HRC en bekrachtiger geplaatst. Na een eerste rondje ontluchten was het remgevoel al een heel stuk beter.
Met de wielen vastzetten op een hogere waarde was de trilling ook weg (gelukkig). Nu kunnen we met een goed gevoel de auto aanbieden voor taxatie op 29 April a.s.
Helaas niet ten tijde van de Sharknosemeeting want dan zijn we een maand te laat.
Met de wielen vastzetten op een hogere waarde was de trilling ook weg (gelukkig). Nu kunnen we met een goed gevoel de auto aanbieden voor taxatie op 29 April a.s.
Helaas niet ten tijde van de Sharknosemeeting want dan zijn we een maand te laat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dat heb je mooi rap opgelost Peter! Chapeau!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Zeker weten.....Als je alles tevoren weet.uwbuurman wrote:Toch een leuke, die safari e28
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik was nog aan het twijfelen om bij de rode de HRC te vervangen, maar na dit te lezen, en nu de motor nog gedemonteerd is ben ik overtuigd
succes met de Taxatie!
succes met de Taxatie!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
De winterperiode komt er weer aan.
Plannen voor deze winter:
* Achterdempers Bilstein gaan we de onderste schotels in de hoogste stand zetten. Ze staat nu op de onderste maar met vier personen merk ik wel dat ik regelmatig vrij diep in veer.
* Mocht het met de tijd allemaal lukken dan gaan we wellicht de triple weber setup van VGS plaatsen. Dit zeer zeker onder voorbehoud.
* Holle ruimtes wederom voorzien van een beschermlaag.
* Vervangen distributieriem en spanrol. (geen waterpomp want deze is vrij recent nog gedaan)
Plannen voor deze winter:
* Achterdempers Bilstein gaan we de onderste schotels in de hoogste stand zetten. Ze staat nu op de onderste maar met vier personen merk ik wel dat ik regelmatig vrij diep in veer.
* Mocht het met de tijd allemaal lukken dan gaan we wellicht de triple weber setup van VGS plaatsen. Dit zeer zeker onder voorbehoud.
* Holle ruimtes wederom voorzien van een beschermlaag.
* Vervangen distributieriem en spanrol. (geen waterpomp want deze is vrij recent nog gedaan)
Last edited by Peter V. on Mon Dec 25, 2017 10:38 am, edited 1 time in total.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Langzaam komen de onderdelen binnen dus we kunnen binnenkort beginnen.
Ik heb ook een setje nieuwe remblokken voor de voorzijde besteld. Ferodo DS2500. Hier zaten nog remblokken van W&N in
Omdat we best wel wat onderhoud aan de E46 hebben gehad en ook de E60 straks een complete set draagarmen/stabi/spoorstangen aan de voorzijde gaat krijgen schuiven we de VGS set maar wat naar voren. Kan immers niet alles tegelijk.
Ik heb ook een setje nieuwe remblokken voor de voorzijde besteld. Ferodo DS2500. Hier zaten nog remblokken van W&N in
Omdat we best wel wat onderhoud aan de E46 hebben gehad en ook de E60 straks een complete set draagarmen/stabi/spoorstangen aan de voorzijde gaat krijgen schuiven we de VGS set maar wat naar voren. Kan immers niet alles tegelijk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Uitdaging.....
Distributieriem is vervangen maar ik ben bang dat de as van de verdeler een tandje is versprongen, op zich geen probleem want de verdeler stond al heel ver linksom wat waarschijnlijk een keer in de afgelopen 37 jaar is ontstaan.
Dus dat kunnen we nu mooi oplossen, alleen....
Probleem wat ik nu heb is het volgende.
Zelfs tijdens het klaarmaken in 2011 hoefde ik de ontsteking niet te verstellen omdat ze perfect stond maar nu moet het dus wel.
Heel de verdeler zit muurvast, er is geen beweging in te krijgen wat mij verteld dat de rubber afdichtingsring mocht ze loskomen hoogstwaarschijnlijk ook is uitgedroogd.
Heeft iemand tips om de verdeler los te krijgen???? Helaas zit de motor natuurlijk wel ingebouwd dus veel speelruimte heb ik niet.
Distributieriem is vervangen maar ik ben bang dat de as van de verdeler een tandje is versprongen, op zich geen probleem want de verdeler stond al heel ver linksom wat waarschijnlijk een keer in de afgelopen 37 jaar is ontstaan.
Dus dat kunnen we nu mooi oplossen, alleen....
Probleem wat ik nu heb is het volgende.
Zelfs tijdens het klaarmaken in 2011 hoefde ik de ontsteking niet te verstellen omdat ze perfect stond maar nu moet het dus wel.
Heel de verdeler zit muurvast, er is geen beweging in te krijgen wat mij verteld dat de rubber afdichtingsring mocht ze loskomen hoogstwaarschijnlijk ook is uitgedroogd.
Heeft iemand tips om de verdeler los te krijgen???? Helaas zit de motor natuurlijk wel ingebouwd dus veel speelruimte heb ik niet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik snap je opmerking niet geheel.
Ik wil eigenlijk de verdeler compleet eruit hebben zodat ik de rubber O ring kan vervangen en zorgen dat ze goed te draaien is om het tijdstip af te stellen.
Ik wil eigenlijk de verdeler compleet eruit hebben zodat ik de rubber O ring kan vervangen en zorgen dat ze goed te draaien is om het tijdstip af te stellen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik denk de verdeler. Ook een keer gehad, ik had alleen het geluk dat het blok eruit was.
Veel kruipolie en met een hamer en beitel rondgetikt aan de voet. Dit wilde eerst voor geen kant maar naarmate de kruipolie zijn werk deed ging dit soepeler.
Hierna een schroevendraaien er tussen gewurmd en hem er toen uit kunnen wippen.
Succes!
Veel kruipolie en met een hamer en beitel rondgetikt aan de voet. Dit wilde eerst voor geen kant maar naarmate de kruipolie zijn werk deed ging dit soepeler.
Hierna een schroevendraaien er tussen gewurmd en hem er toen uit kunnen wippen.
Succes!
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18663
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Of je slaat m gewoon doormidden met een beitel, inmiddels wel foe aan een frisse met rotor dan?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dat is misschien het laatste. Alles werkt nog fantastisch goed dus dit is niet mijn eerste ingeving. Ik heb nog een verdeler liggen dus alles ombouwen kan natuurlijk altijd nog.uwbuurman wrote:Of je slaat m gewoon doormidden met een beitel, inmiddels wel foe aan een frisse met rotor dan?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Of je dist riem ff lossen en een tandje verplaatsen op het tussentandwiel.
Tja zo'n electronische verdeler hoeft maar één keer in zijn leven op tijd gezet te worden en kan dan 40 jaar lang vastrotten.
Tja zo'n electronische verdeler hoeft maar één keer in zijn leven op tijd gezet te worden en kan dan 40 jaar lang vastrotten.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Die kunnen heeeel vast zitten.
Die van de M535i motor heb ik serieus aan moeten trekken. En toen schoot hij los.
Maar daar was meer vrije ruimte voor...
Die van de M535i motor heb ik serieus aan moeten trekken. En toen schoot hij los.
Maar daar was meer vrije ruimte voor...
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm