Ruuds 323i terug naar Hennared
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
He bah, da's wel weer een tegenslag. Die dingen zijn schaars, maar niet onvindbaar. Helaas even geduld aub.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Het aanbod onderdelen en tweedehands bekrachtigde stuurhuizen is best beperkt, in ieder geval voor de korte termijn. Ondanks hulp via diverse kanalen en heel wat mailen, bellen en appen niets gevonden. ERA Benelux lijkt wel een ruilstuurhuis te kunnen leveren dus die is besteld. Ik weet niet zeker of ze mijn oude huis zullen accepteren en of ik dan het statiegeld terugkrijg of niet. Maar dan heb ik in ieder geval een gereviseerd huis. Wellicht kan ik dan iemand een plezier doen met de nog wel bruikbare onderdelen.
Om de moed erin te houden wat mooie plaatjes, gemaakt door Kona:
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Tenslotte: Kona lijkt een magische aantrekkingskracht uit te oefenen op Hennarode BMW's. Onlangs stond er naast mijn Hennarode e21 een Henna e24, een Henna e30 M3 en nu een Hennarode 320/6! Iemand van hier? Toch een stuk leuker dan al dat Polaris
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Om de moed erin te houden wat mooie plaatjes, gemaakt door Kona:
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Tenslotte: Kona lijkt een magische aantrekkingskracht uit te oefenen op Hennarode BMW's. Onlangs stond er naast mijn Hennarode e21 een Henna e24, een Henna e30 M3 en nu een Hennarode 320/6! Iemand van hier? Toch een stuk leuker dan al dat Polaris
Untitled by PeperPakhuis, on Flickr
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Yep de 320/6 is van 'hier' en is inderdaad, zelfs door dit draadje, de kant van KONA opgegaan....,
jouw 323i ziet er weer prachtig uit, jammer dat ie nu weg is, morgen even de "schade" doornemen in Wateringen, had ik 'm nog even in het echt kunnen zien.
jouw 323i ziet er weer prachtig uit, jammer dat ie nu weg is, morgen even de "schade" doornemen in Wateringen, had ik 'm nog even in het echt kunnen zien.
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Wat leuk! Kom je ook uit de Haagse regio? Begreep dat je averij hebt opgelopen door een kapotte carterpan? Hopen dat de schade meevalt.
Je kunt de mijne nog in alle rust bewonderen en aanmoedigen. Het stuurhuis is er in het beste geval over een paar dagen pas.
Je kunt de mijne nog in alle rust bewonderen en aanmoedigen. Het stuurhuis is er in het beste geval over een paar dagen pas.
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Ga ik doen dan! Yep half uurtje van Wateringen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Mooie plaatjes Ruud!!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Mooie platen, Kona doet dat netjes, ook op social media. En de volgende E21 staat al opgelijnd... daarvoor duimen we dat er een wat minder grote klus aan is...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Prachtige foto's van een prachtige wagen Ruud!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- konaclassiccars
- Newbee
- Posts: 9
- Joined: Sun May 02, 2021 2:31 pm
- My E21(s): '82 EU 323i
- Facebook page: https://www.facebook.com/konaclassiccars
- Contact:
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Even een tijdje afwezig geweest hier.....ben nog niet gewend aan forums blijkbaar
Mooie hiervan is dat als je er zelf dagelijks bovenop staat, je niet altijd meer ziet hoe tof het is.....of word.
Ook de 320/6 van @EvR komt goed, maar het is helaas wel wederom een behoorlijke operatie.
Foto's hiervan zullen wel via onze social media komen. Heb ik het geduld niet voor om hier te posten haha
Mooie hiervan is dat als je er zelf dagelijks bovenop staat, je niet altijd meer ziet hoe tof het is.....of word.
Ook de 320/6 van @EvR komt goed, maar het is helaas wel wederom een behoorlijke operatie.
Foto's hiervan zullen wel via onze social media komen. Heb ik het geduld niet voor om hier te posten haha
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Half juni was het dan zover: nieuwe stuurhuis eronder en verse APK! De eerste meters zijn dan toch weer heel spannend maar langzaam begint het vertrouwen in de auto weer te groeien. Inmiddels een kleine 500km rustig gereden en alles blijft netjes koel, droog en schoon. De motor start perfect, doorloopt mooi z'n opwarmcyclus. Stationair loopt ie naar mijn gevoel nog wat te hoog en een beetje onregelmatig. Voor de APK is de CO 'goed' afgesteld maar ik denk dat daar nog wel wat te winnen valt. Dat gaan we doen als ik er 1.000km op heb zitten en een eerste rondje onderhoud gaan doen.
De banden waren weliswaar 'nieuw' maar wel 10 jaar oud. En het grootste deel van die jaren heeft ie stil gestaan. De lekkere zachte Toyootjes waren alles behalve rond. Ik had nog hoop dat dat wat zou verbeteren met wat kilometers maar het irriteerde me mateloos. Heb je eindelijk een rijdende auto met een nieuw stuurhuis, nieuwe draagarmen en nieuwe schijven en dan hobbelt het nog. Dus gisteren 4x nieuwe Toyo's met als resultaat een trillingsvrije E21. WAT EEN GENOT!
De banden waren weliswaar 'nieuw' maar wel 10 jaar oud. En het grootste deel van die jaren heeft ie stil gestaan. De lekkere zachte Toyootjes waren alles behalve rond. Ik had nog hoop dat dat wat zou verbeteren met wat kilometers maar het irriteerde me mateloos. Heb je eindelijk een rijdende auto met een nieuw stuurhuis, nieuwe draagarmen en nieuwe schijven en dan hobbelt het nog. Dus gisteren 4x nieuwe Toyo's met als resultaat een trillingsvrije E21. WAT EEN GENOT!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Wat een geweldig nieuws Ruud! Hopen dat 't lekker zo door gaat en alles goed blijft... en dat je dan het plezier en vertrouwen zodanig terug krijgt dat het prachtige rode monster mag blijven.
Qua afstelling: niet te arm! Zie onderstaand plaatje, ik kwam met mijn Baur tot prachtige waarden op de viergastester, met die waarden naar de Alpen getrokken en de berg zowat niet opkomen. Zet 'm op een CO van 2% en ga dan eens testen, mogelijk mag 'ie zelfs nog wat hoger.
Qua afstelling: niet te arm! Zie onderstaand plaatje, ik kwam met mijn Baur tot prachtige waarden op de viergastester, met die waarden naar de Alpen getrokken en de berg zowat niet opkomen. Zet 'm op een CO van 2% en ga dan eens testen, mogelijk mag 'ie zelfs nog wat hoger.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Heerlijk, Ruud! Fijn dat het zo ook kan, gewoon verse motor en geen problemen! Schitterende auto blijft het toch!!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Top hoor, goed dat je snel je vierkante banden hebt vervangen, dat kwam echt nooit goed, en 1000km verder en je remschijven waren ook naar de kl?!@#? geweest.
Schitterende wagen !!
Schitterende wagen !!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Ruuds 323i terug naar Hennared
Bij 1.000km heeft Kona een paar weken terug alles gecheckt en nog wat puntjes op de i gezet. Nieuwe olie en filter erin en co bijgesteld. Loopt stationair een stuk lekkerder en hij trekt heerlijk door naar 5.000rpm. Wat is zo'n m20b23 toch een heerlijk motortje!
De verwarming bleef warm binnen. Klepje was van binnen aardig vergaan dus een nieuwe erop. Wel lekker dat de ventilatie dan ook koele lucht kan blazen.
Van de remmen waren de schijven en blokken vervangen maar de slangen nog niet. Dat hebben we nu ook aangepakt.
Bij het banden wisselen draaide 1 van de wielmoeren door. In het verleden had ik daar al eens ellende mee gehad maar met een originele wielbout bout (in plaats van de mooie verchroomde versie) kon ik hem nog netjes op moment vast zetten. Dat ging nu niet meer dus een nieuwe naaf erop.
De tankvlotter lekte benzine bij helemaal vol tanken dus ook daar nog even een nieuwe afdichting geplaatst. Na voltanken vorige week toch weer benzinelucht en lekkage dus tanks eronder vandaan en alle slangen vervangen.
Een van de toplagers is de afgelopen tijd begonnen met angstaanjagende geluiden bij het afremmen. Dat was me nog een doorn in het oor dus dat wordt nu ook aangepakt. Ik had nog een set Bilsteins liggen dus die gaan er dan ook meteen onder. Volgens mij is dat wel zo'n beetje het laatste wat op m'n wensenlijstje stond. Af is ie natuurlijk nooit, maar voor zover ik kan overzien, zijn het nu vooral nog optische dingetjes die verbeterd zouden kunnen worden.
En dan............ga ik als het een beetje mee wil zitten komend weekend naar de Eifel om daar lekker te toeren. We hebben 2 nachtjes een hotelletje geboekt in Monschau. Het laatste reisje met Hennared was in het voorjaar van 2012 als ik het goed heb. Dat zou dan toch mooi het tweede tripje in 10 jaar zijn. Nog even duimen dat W&N de toplagers op tijd levert....
De verwarming bleef warm binnen. Klepje was van binnen aardig vergaan dus een nieuwe erop. Wel lekker dat de ventilatie dan ook koele lucht kan blazen.
Van de remmen waren de schijven en blokken vervangen maar de slangen nog niet. Dat hebben we nu ook aangepakt.
Bij het banden wisselen draaide 1 van de wielmoeren door. In het verleden had ik daar al eens ellende mee gehad maar met een originele wielbout bout (in plaats van de mooie verchroomde versie) kon ik hem nog netjes op moment vast zetten. Dat ging nu niet meer dus een nieuwe naaf erop.
De tankvlotter lekte benzine bij helemaal vol tanken dus ook daar nog even een nieuwe afdichting geplaatst. Na voltanken vorige week toch weer benzinelucht en lekkage dus tanks eronder vandaan en alle slangen vervangen.
Een van de toplagers is de afgelopen tijd begonnen met angstaanjagende geluiden bij het afremmen. Dat was me nog een doorn in het oor dus dat wordt nu ook aangepakt. Ik had nog een set Bilsteins liggen dus die gaan er dan ook meteen onder. Volgens mij is dat wel zo'n beetje het laatste wat op m'n wensenlijstje stond. Af is ie natuurlijk nooit, maar voor zover ik kan overzien, zijn het nu vooral nog optische dingetjes die verbeterd zouden kunnen worden.
En dan............ga ik als het een beetje mee wil zitten komend weekend naar de Eifel om daar lekker te toeren. We hebben 2 nachtjes een hotelletje geboekt in Monschau. Het laatste reisje met Hennared was in het voorjaar van 2012 als ik het goed heb. Dat zou dan toch mooi het tweede tripje in 10 jaar zijn. Nog even duimen dat W&N de toplagers op tijd levert....