Witte ex 320 aut. 1980
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Daar lag toen een sebring einddemper onder. Wel een mooi zwaar geluid moet ik zeggen.
gekocht in Tilburg en door de vorige eigenaar helemaal gestript van lijsten en emblemen.
Nadat ik er klaar mee was werd ze zo:
Geëindigd in Staphorst bij Roelof Slager:
Sorry voor het offtopic trouwens.
gekocht in Tilburg en door de vorige eigenaar helemaal gestript van lijsten en emblemen.
Nadat ik er klaar mee was werd ze zo:
Geëindigd in Staphorst bij Roelof Slager:
Sorry voor het offtopic trouwens.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Volgens mij was die zo slecht nog niet Peter.
So many cars, so little time
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Witte ex 320 aut. 1980
En hij is daarna richting de belgische grens gegaan, diegene heeft hem inmiddels helemaal gelast en hij is gespoten, wordt nu opgebouwd volgens mij.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Achteraf was deze niet zo slecht inderdaad maar ze had wel degelijk haar plekjes hoor. Vooral scheuren boven bij de waterbak in het brandschot.Wondermike wrote:Volgens mij was die zo slecht nog niet Peter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Weet je toevalling nog waar je ze vandaan hebt of weet iemand anders waar je ze kan krijgen???Peter V. wrote:Ik heb die op mijn eerste E21 320/6 ook gehad en deze waren zo als aftermarket uit duitsland gekocht.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Ik heb de factuur niet meer. Ze zaten er net op bij de vorige eigenaar en ik heb samen me de auto on al het papierwerk weggedaan.
Anders zul je zelf aan de gang moeten met de spuitbus.
Anders zul je zelf aan de gang moeten met de spuitbus.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Met achterlichtspray had ik de mijne ook gedaan, als je netjes laagje voor laagje te werk gaat wordt het super mooi en strak. Nadeel is wel dat ze na een jaartje weer valer worden...Peter V. wrote:Ik heb de factuur niet meer. Ze zaten er net op bij de vorige eigenaar en ik heb samen me de auto on al het papierwerk weggedaan.
Anders zul je zelf aan de gang moeten met de spuitbus.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
-
- Newbee
- Posts: 17
- Joined: Sun Dec 08, 2013 8:08 pm
- My E21(s): 1980 320 automatic
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Zojuist heb ik de donor aangeschaft, het is een E46 328 geworden.
Eerst maar eens het blok zo erin leggen icm het 325 inlaatspruitstuk en kijken hoe dat rijdt en daarna evt nog een turbo erbij hangen.
Nu nog een keer tijd zien te vinden om er aan te beginnen....
Eerst maar eens het blok zo erin leggen icm het 325 inlaatspruitstuk en kijken hoe dat rijdt en daarna evt nog een turbo erbij hangen.
Nu nog een keer tijd zien te vinden om er aan te beginnen....
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Oooh dat gaat best wel een leuke combi worden dan in de E21! FF lekker opfrissen en ook gelijk wat pakkingen en Vanos o-ringen en dan wordt dat wel genieten. Je gaat wel de telleraandrijving missen, schijnt dat er een E21 M20 bak achter kan maar je kunt ook omschakelen naar een elektrische snelheidsmeter uit een later model, evt met een GPS simulator. Tenzij je gelijk de aandrijflijn ook gaat vervangen en naar een later diff met opnemer gaat natuurlijk, dan heb je daar je tellersignaal.
In elk geval gaat het een mooi project worden en met name onze engelse leden hebben al diverse van deze conversies gedaan dus alle info moet ruimschoots beschikbaar zijn lijkt me. Hou ons op de hoogte met een mooi ombouwverslag. Vwb turbo: je hebt hele mooie supercharger kits voor deze blokken...
In elk geval gaat het een mooi project worden en met name onze engelse leden hebben al diverse van deze conversies gedaan dus alle info moet ruimschoots beschikbaar zijn lijkt me. Hou ons op de hoogte met een mooi ombouwverslag. Vwb turbo: je hebt hele mooie supercharger kits voor deze blokken...
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 17
- Joined: Sun Dec 08, 2013 8:08 pm
- My E21(s): 1980 320 automatic
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Qua tellersignaal moet ik ff kijken wat ik ga doen.
Denk dat ik zoveel mogelijk van de complete aandrijflijn ga gebruiken van de E46.
Ik weet dat er supercharger kits zijn, maar ik ben meer te spreken over turbo's.
Als er iets van drukvulling op komt, dan is het de bedoeling dat er meteen een paar honderd pk bijkomt en niet een 80-100 die je met een supercharger krijgt.
De duw in je rug die je van een turbo krijgt is ook een stuk leuker
Denk dat ik zoveel mogelijk van de complete aandrijflijn ga gebruiken van de E46.
Ik weet dat er supercharger kits zijn, maar ik ben meer te spreken over turbo's.
Als er iets van drukvulling op komt, dan is het de bedoeling dat er meteen een paar honderd pk bijkomt en niet een 80-100 die je met een supercharger krijgt.
De duw in je rug die je van een turbo krijgt is ook een stuk leuker
-
- Newbee
- Posts: 17
- Joined: Sun Dec 08, 2013 8:08 pm
- My E21(s): 1980 320 automatic
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Yep,
de rest van de E46 gaat in de openbare verkoop, dus als jenog wat nodig hebt...
de rest van de E46 gaat in de openbare verkoop, dus als jenog wat nodig hebt...
-
- Newbee
- Posts: 17
- Joined: Sun Dec 08, 2013 8:08 pm
- My E21(s): 1980 320 automatic
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Ondertussen zijn we weer wat verder met de E21.
De motor loopt, cardanas is op lengte gemaakt.
Een E36 tds diff hangt er ook onder om de overbrenging in de buurt van origineel te krijgen.
Moet toegeven dat dit aardig goed gelukt is, bij 120 in zijn 5 draait ie nu 3100rpm.
De originele versleten en compleet levensgevaarlijk aangepaste (zuigerstang was afgezaagd, ingekort en weer aan elkaar gelast met een m10 moer om de boel bij elkaar te houden) schokbrekers zijn ook rondom vervangen door een set Bilstein met 4cm verlagingsveren.
De mechanische km teller is vervangen door een electrische uit een E28.
Op dit moment ben ik bezig om de remmen voor te vervangen door een maatje groter.
Ik had de originele versleten remmen al vervangen door nieuw maar dat remt ook voor geen meter.
Nu komen er 4pots Brembo klauwen op met 296mm schijven.
Dit past net achter de 16 inch velgen en zal toch wat beter gaan remmen neem ik aan.
Morgen weer verder schroeven
De motor loopt, cardanas is op lengte gemaakt.
Een E36 tds diff hangt er ook onder om de overbrenging in de buurt van origineel te krijgen.
Moet toegeven dat dit aardig goed gelukt is, bij 120 in zijn 5 draait ie nu 3100rpm.
De originele versleten en compleet levensgevaarlijk aangepaste (zuigerstang was afgezaagd, ingekort en weer aan elkaar gelast met een m10 moer om de boel bij elkaar te houden) schokbrekers zijn ook rondom vervangen door een set Bilstein met 4cm verlagingsveren.
De mechanische km teller is vervangen door een electrische uit een E28.
Op dit moment ben ik bezig om de remmen voor te vervangen door een maatje groter.
Ik had de originele versleten remmen al vervangen door nieuw maar dat remt ook voor geen meter.
Nu komen er 4pots Brembo klauwen op met 296mm schijven.
Dit past net achter de 16 inch velgen en zal toch wat beter gaan remmen neem ik aan.
Morgen weer verder schroeven
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Witte ex 320 aut. 1980
Kijk, dat is vooruitgang, zag volgens mij ook al wat over die teller voorbij komen op D-F. Lekker hoor! Welke schijven heb je gebruikt trouwens? D'r rijden hier redelijk wat mensen met 4 pots klauwen maar met de originele schijven. We zoeken nog wat groters, maar wat ook nog bruikbaar is met originele E21 wielen, met bijv Mini schijven kom je met de ET in de knel.
Enne, wanneer klaar voor de weg denk je?
Enne, wanneer klaar voor de weg denk je?
Regards/groeten, Jeroen