Project BMW 320/6
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Dit gaat echt helemaal goedkomen! Binnenkort komt ze een paar dagen bij mij logeren om de puntjes op de niet aanwezige "i" te zetten!
Ik kan er vast wel een paar dingen afschroeven zonder dat het opvalt
Ik kan er vast wel een paar dingen afschroeven zonder dat het opvalt
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Project BMW 320/6
Dat schiet goed op! Mooie vooruitgang.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11987
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Dat ziet er inderdaad netjes uit. Goed gewerkt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Ziet er weer super uit hoor! Aanwezig op 11 april is wellicht krap, 30 mei dan?!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Project BMW 320/6
kijk goed bezig!!
groeten loentje
groeten loentje
Re: Project BMW 320/6
Bedankt voor de leuke reacties! Langzaam wordt het weer wat . 30 mei kom ik langs alleen of ik met de BMW ben is nog even de vraag. Het lijkt mij erg leuk om jullie te kunnen ontmoeten!
@Uwbuurman ik had nog een vraagje. Een tijdje geleden gaf je aan dat de sierlijsten van een E21 geanodiseerd zijn en dat je jouw sierlijsten opnieuw heb laten anodiseren. Echter was je niet blij met het eindresultaat. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel je hiervoor kwijt was en waar je dit hebt laten doen. En natuurlijk wat was er niet goed aan het eindproduct?
Ik ben mij aan het oriënteren. Aanstaande winter wordt de BMW in zijn geheel overgespoten. Ik wil dan graag weer nette sierlijsten, deurgrepen, spiegels etc. monteren. ik twijfel heel erg om alles te laten de-anodiseren en vervolgens te verchromen of alles gewoon te laten te anodiseren. Bij verchromen is de kans denk ik wel aanwezig dat het kleine spul kan gaan buigen of scherpe randjes ontstaan i.v.m. het slijpen.
Met vriendelijke groet,
320/6
@Uwbuurman ik had nog een vraagje. Een tijdje geleden gaf je aan dat de sierlijsten van een E21 geanodiseerd zijn en dat je jouw sierlijsten opnieuw heb laten anodiseren. Echter was je niet blij met het eindresultaat. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel je hiervoor kwijt was en waar je dit hebt laten doen. En natuurlijk wat was er niet goed aan het eindproduct?
Ik ben mij aan het oriënteren. Aanstaande winter wordt de BMW in zijn geheel overgespoten. Ik wil dan graag weer nette sierlijsten, deurgrepen, spiegels etc. monteren. ik twijfel heel erg om alles te laten de-anodiseren en vervolgens te verchromen of alles gewoon te laten te anodiseren. Bij verchromen is de kans denk ik wel aanwezig dat het kleine spul kan gaan buigen of scherpe randjes ontstaan i.v.m. het slijpen.
Met vriendelijke groet,
320/6
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Project BMW 320/6
precies dat is wat er is misgegaan, het slijpen. Het materiaal komt veel slechter onder de geanodiseerde laag vandaan dan je denkt. Allemaal putjes in het metaal. Het slijpen is eigenlijk te veel voor het dunne aluminium. Bij mijn lijsten is er nogal wat vervormd of uit model geslepen. Daarna toch maar laten anodiseren, maar dat hielp niet meer. Na het anodiseren moet je de laag nog eens polijsten voor het mooie. Het hele proces voor de klapraamlijstjes kostte me iets van 200 euro.
Vele malen sneller en goedkoper het het zoeken van echt nette maar gebruikte lijstjes.
Vele malen sneller en goedkoper het het zoeken van echt nette maar gebruikte lijstjes.
Re: Project BMW 320/6
Goedemorgen heren,
Hierbij een kleine update over de remklauwen.
Een aantal weken geleden heb ik de vooras verwijderd en weggebracht naar de poedercoater. Helaas heeft de poedercoater het erg druk dus laten de onderdelen nog even op zich wachten. Eeen mooie gelegenheid om de remklauwen aan te pakken. Daarom had ik de remklauwen weggebracht bij van Leeuwenkamp en Langen: http://www.remmenservice.nl voor een volledige revisie.
Hierbij hebben ze de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Stralen
- Honen
- Plaatsen nieuwe remzuigers
- Plaatsen nieuwe rubbers en ringen
- Plaatsen nieuwe aanbouwdelen
- Aflakken
Ervaring van Leeuwenkamp en Langen:
Pluspunten:
- Nette winkel met veel knowhow;
- Komen de gemaakte afspraken netjes na;
- Werken uitsluitend met originele of OEM-producten;
- Materiaal dat verwijderd is krijg je terug bij afhaal;
- Uitgebreide bon zodat je kan teuglezen wat er daadwerkelijk in rekening is gebracht.
Verbeterpunten:
Reviseren kunnen ze ongeveer vanaf €65-75 exclusief BTW per klauw. Hierbij moet je wel rekeninghouden dat je bij specifieke wensen of het vervangen van de remzuigers al snel meer kwijt bent. Bij afhaal was ik meer kwijt dan in eerst instantie besproken. Dit had te maken omdat drie van de vier remzuigers vervangen moesten worden. Een melding tussentijds was fijn geweest.
Daarnaast zijn ze vertegenwoordiger van Ferodo. Daarom had ik meteen een setje blokken besteld. Echter bij de afhaal bleken er TRW blokken geleverd te zijn omdat ze de blokken van Ferodo (tijdelijk) niet konden krijgen. In dit geval wijken ze uit naar Brembo of TRW. Ook dit hadden ze tussentijds even kunnen aangeven.
Maar over het algemeen dus een nette service.
Voor revisie:
Na revisie:
Tot de volgende update!
Hierbij een kleine update over de remklauwen.
Een aantal weken geleden heb ik de vooras verwijderd en weggebracht naar de poedercoater. Helaas heeft de poedercoater het erg druk dus laten de onderdelen nog even op zich wachten. Eeen mooie gelegenheid om de remklauwen aan te pakken. Daarom had ik de remklauwen weggebracht bij van Leeuwenkamp en Langen: http://www.remmenservice.nl voor een volledige revisie.
Hierbij hebben ze de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Stralen
- Honen
- Plaatsen nieuwe remzuigers
- Plaatsen nieuwe rubbers en ringen
- Plaatsen nieuwe aanbouwdelen
- Aflakken
Ervaring van Leeuwenkamp en Langen:
Pluspunten:
- Nette winkel met veel knowhow;
- Komen de gemaakte afspraken netjes na;
- Werken uitsluitend met originele of OEM-producten;
- Materiaal dat verwijderd is krijg je terug bij afhaal;
- Uitgebreide bon zodat je kan teuglezen wat er daadwerkelijk in rekening is gebracht.
Verbeterpunten:
Reviseren kunnen ze ongeveer vanaf €65-75 exclusief BTW per klauw. Hierbij moet je wel rekeninghouden dat je bij specifieke wensen of het vervangen van de remzuigers al snel meer kwijt bent. Bij afhaal was ik meer kwijt dan in eerst instantie besproken. Dit had te maken omdat drie van de vier remzuigers vervangen moesten worden. Een melding tussentijds was fijn geweest.
Daarnaast zijn ze vertegenwoordiger van Ferodo. Daarom had ik meteen een setje blokken besteld. Echter bij de afhaal bleken er TRW blokken geleverd te zijn omdat ze de blokken van Ferodo (tijdelijk) niet konden krijgen. In dit geval wijken ze uit naar Brembo of TRW. Ook dit hadden ze tussentijds even kunnen aangeven.
Maar over het algemeen dus een nette service.
Voor revisie:
Na revisie:
Tot de volgende update!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Geen koopje voor iets wat je heel goed zelf kunt doen wellicht, maar uiteindelijk is het ook weer geen vermogen en wel net werk! Die kunnen er voorlopig weer tegenaan!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Project BMW 320/6
Mooi.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Project BMW 320/6
Hallo heren,
Helaas kon ik gisteren niet aanwezig zijn op de meeting omdat ik nog zo vreselijk veel werk te doen heb aan de auto
In de tussentijd de vooras en nog wat ander spul opgehaald bij de poedercoater. Oogt weer lekker fris
Om de dorpels in de hoek goed te kunnen lassen moet de achterophanging eraf. Daarom besloten om meteen alles in een keer goed te doen door de hele onderkant te strippen en te reviseren. De achterophanging, benzinetanken en leidingwerk etc zullen aankomende week worden verwijderd.
Gisteren meteen een start gemaakt en de auto onder een flinke laag stof gehaald om alvast de benzinetanken en alle leidingen te verwijderen. Wat een rot klus was het nog om de leidingen los te krijgen. Alles zat muurvast.
De auto staat er nu zo bij:
Tot de volgende update!
Helaas kon ik gisteren niet aanwezig zijn op de meeting omdat ik nog zo vreselijk veel werk te doen heb aan de auto
In de tussentijd de vooras en nog wat ander spul opgehaald bij de poedercoater. Oogt weer lekker fris
Om de dorpels in de hoek goed te kunnen lassen moet de achterophanging eraf. Daarom besloten om meteen alles in een keer goed te doen door de hele onderkant te strippen en te reviseren. De achterophanging, benzinetanken en leidingwerk etc zullen aankomende week worden verwijderd.
Gisteren meteen een start gemaakt en de auto onder een flinke laag stof gehaald om alvast de benzinetanken en alle leidingen te verwijderen. Wat een rot klus was het nog om de leidingen los te krijgen. Alles zat muurvast.
De auto staat er nu zo bij:
Tot de volgende update!
Re: Project BMW 320/6
Goedemiddag heren,
Afgelopen week de achteras gedemonteerd. De homokineten zagen er niet al te fris meer uit. Dus meteen het hele riedeltje in een bad gelegd met een sterke reiniger en vervolgens de hele boel gedemonteerd:
Toevallig was ik gisteren bij Ite en die zag dat er streepjes op de assen zitten. We hadden niet echt een idee waarvoor deze dienen? Hebben jullie misschien een idee wat dit zou kunnen betekenen? Twee koppen hebben wel een blauwe stip...... heeft dit iets te maken met de strepen? Op het internet kan ik hier niks over vinden.
As 1:
As 2:
Koppen:
Afgelopen week de achteras gedemonteerd. De homokineten zagen er niet al te fris meer uit. Dus meteen het hele riedeltje in een bad gelegd met een sterke reiniger en vervolgens de hele boel gedemonteerd:
Toevallig was ik gisteren bij Ite en die zag dat er streepjes op de assen zitten. We hadden niet echt een idee waarvoor deze dienen? Hebben jullie misschien een idee wat dit zou kunnen betekenen? Twee koppen hebben wel een blauwe stip...... heeft dit iets te maken met de strepen? Op het internet kan ik hier niks over vinden.
As 1:
As 2:
Koppen:
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Spannend! Nooit uit elkaar gehaald dus geen idee, maar hier valt vast iets te leren. Moet je hiermee nog rekening houden met demonteren en monteren idd?
Regards/groeten, Jeroen