Restauratie 323i 1978 (Polaris)
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Bedankt, ik ben zelf ook blij met al die kleine friemel dingen die allemaal klaar zijn.gaat toch meer tijd en geld in zitten dan ik dacht. Nu begint het ergste het strak maken daar gaat ook nog heel wat tijd in zitten.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
En in het spuiten veel geld. Maar dan is het straks weer een plaat van een 323i. Polaris 060, zoals het hoort.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Polaris 060
Beetje uniekere kleur mag toch wel?
Brasil of Fjord keer wat anders (-;
Goed op weg zo
Beetje uniekere kleur mag toch wel?
Brasil of Fjord keer wat anders (-;
Goed op weg zo
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Deze wordt 060 is lang genoeg 050 geweest.
Anders had er nu ook meteen een tesla of hyper 9 in gelegd. Maar misschien de Baur we zien nog wel.
Anders had er nu ook meteen een tesla of hyper 9 in gelegd. Maar misschien de Baur we zien nog wel.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Is 1 van de twee van de tweeling, zeg maar!
Nou snap ik je Koos, wordt wel lachen op meetings als je bij de verkeerde staat...
Nou snap ik je Koos, wordt wel lachen op meetings als je bij de verkeerde staat...
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Ik ben altijd herkenbaar met mistlampen.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Deze week weer aan de carrosserie gewerkt eerst alles weer geschuurd en het dak weer in de Brunox gespoten.
Er was toch weer wat roest opgetreden die paar jaar opslaan zonder verf. Na en paar dagen weer alles blank geschuurd en in de Epoxy gespoten.
Vandaag heb ik de bodem en wielkasten in de steenslag bescherming gespoten. en de bodem doppen gemonteerd met strijkkit.
En nog effe bezig geweest met de dreunplaat op de bodem plakken. Maar deze paar meter lagen al zo lang
op de zolder dat dit vrij lastig was het is ook nog 3mm. dus dit gebruik ik alleen nog voor de bodem, en vrijdag haal ik wel nieuw van 2mm voor de voor achter en de kofferbak.
Er was toch weer wat roest opgetreden die paar jaar opslaan zonder verf. Na en paar dagen weer alles blank geschuurd en in de Epoxy gespoten.
Vandaag heb ik de bodem en wielkasten in de steenslag bescherming gespoten. en de bodem doppen gemonteerd met strijkkit.
En nog effe bezig geweest met de dreunplaat op de bodem plakken. Maar deze paar meter lagen al zo lang
op de zolder dat dit vrij lastig was het is ook nog 3mm. dus dit gebruik ik alleen nog voor de bodem, en vrijdag haal ik wel nieuw van 2mm voor de voor achter en de kofferbak.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
4mm is een behoorlijk werk om dat er mooi strak in te plakken
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Subtiel met de hetelucht pistool wil dat best.
Maar eeh mooie vorderingen weer Jan!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Eerst 't blik goed warm maken met de verfbrander. Soms liet ik gewoon een föhn een tijdje blazen, 10 minuten ofzo. Dat het blik echt gewoon warm was. En dan de matten erin, vanuit 1 hoek naar t midden en van daaruit naarbuiten werken. Matten niet te warm, maar wel warmer dan de omgeving, dan komt alles op zn plaats.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
En een behangrollertje gebruiken, druk je de matten mooi mee aan
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Ook hier weer mooie actie, en goede tips. Die dreunmatten hebben meestal zelf een kleeflaag, op de bodem lijkt mij dat ook meer dan zat, maar bijv in een deur of zijpaneel, met betere lijm plakken? Heb nl ook weleens gezien dat dat spul los was gekomen en dan tegen het raammechanisme aan gekruld weer hard was geworden.
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 300
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Restauratie 323i 1978 (Polaris)
Dit weekend de eerste Polaris basislak en blanke lak aangebracht op de bodem, kofferbak en motorruimte.
En als je dan staat te kijken als het droog begint het toch weer te kriemellen om wat op te bouwen.
de bedoeling is dat ze op haar wielen naar de spuiter gaat. Dus maar begonnen met de remleiding en brandstofleidingen te monteren
Nu alleen de remkracht regelaar voor achter neem ik de zwarte met vier aansluitingen of de blauwe met twee aansluitingen
De zwarte past op de de gaten van het beugeltje voor de leidingverbinder te monteren.
en voor de blauwe moet ik een beugeltje maken alla Koos.
En als je dan staat te kijken als het droog begint het toch weer te kriemellen om wat op te bouwen.
de bedoeling is dat ze op haar wielen naar de spuiter gaat. Dus maar begonnen met de remleiding en brandstofleidingen te monteren
Nu alleen de remkracht regelaar voor achter neem ik de zwarte met vier aansluitingen of de blauwe met twee aansluitingen
De zwarte past op de de gaten van het beugeltje voor de leidingverbinder te monteren.
en voor de blauwe moet ik een beugeltje maken alla Koos.