Voorstellen 320/6
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Voorstellen 320/6
Mooi hoor!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: Voorstellen 320/6
Genieten met dit weer. Zelfs met 2 kleintjes
Demper grijs gespoten. Me net te zilver eigenlijk. Kijken of het nog een beetje gaat verkleuren.
Demper grijs gespoten. Me net te zilver eigenlijk. Kijken of het nog een beetje gaat verkleuren.
Re: Voorstellen 320/6
Ziet er fantastisch uit zo in het zonnetje!
Re: Voorstellen 320/6
heel erg netjes!
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Voorstellen 320/6
Mooi!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: Voorstellen 320/6
Na een tijdje met groot plezier rond gereden te hebben begon pas geleden wat motorische ontwikkelingen op te spelen.
De temperatuur blijft niet meer netjes in het midden staan bij bedrijfstemperatuur maar iets richting het rode gedeelte
Helaas kwam daar ook wat olielekkage bij. Zag dat de gehele linkerzijde onder de olie zitten. Kon niet goed zien waar het vandaan komt. Of het Vd koppakking is of langs de kleppendeksel lekt. Het luchtfilterdeksel eraf geschroefd en het filter zit dik onder de olie en loopt langs de carb naar beneden.
Lijkt mij overdruk? Koppakking lek?
De temperatuur blijft niet meer netjes in het midden staan bij bedrijfstemperatuur maar iets richting het rode gedeelte
Helaas kwam daar ook wat olielekkage bij. Zag dat de gehele linkerzijde onder de olie zitten. Kon niet goed zien waar het vandaan komt. Of het Vd koppakking is of langs de kleppendeksel lekt. Het luchtfilterdeksel eraf geschroefd en het filter zit dik onder de olie en loopt langs de carb naar beneden.
Lijkt mij overdruk? Koppakking lek?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Voorstellen 320/6
Lijkt dus vanaf de carterventilatie te komen als ik het zo hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: Voorstellen 320/6
Van het weekend maar even verder op onderzoek
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Voorstellen 320/6
Beginnen met een compressie test, als je veel olie via de carterventilatie verliest, duid dat op versleten zuigerveren, en dus compressie verlies. Verbrandingsgassen ontsnappen langs de zuigers in het carter, via de carterventilatie moeten deze gassen eruit, en nemen dan onvermijdelijk olienevel mee.
Dit kan ook door defecte koppakking, of erger, gescheurde kop komen, ook dan verbrandingsgassen in je carter. (Mayo op de olievuldop)
Met draaiende motor olievuldop losnemen, wat er dan ontsnapt door de vulopening kan al veelzeggend zijn.
Dit kan ook door defecte koppakking, of erger, gescheurde kop komen, ook dan verbrandingsgassen in je carter. (Mayo op de olievuldop)
Met draaiende motor olievuldop losnemen, wat er dan ontsnapt door de vulopening kan al veelzeggend zijn.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: Voorstellen 320/6
Er zit geen Mayo aan de dop. Rookt ook niet tijdens het lopen. Wel heb ik pas koelvloeistof bij moeten vullen.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: Voorstellen 320/6
De kogel is door de kerk. Waar ik voor vreesde is werkelijkheid. Compressie lekken langs de zuigerveren. Het blok krijgt een revisie. De e21 staat bij bmw Admiraal in oude tonge voor zijn operatie. Zodra ik wat foto’s heb zal ik ze posten
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Voorstellen 320/6
duidelijke analyse dus. hoeveel km had deze erop staan?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i