318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Oh, en mooi werk, Jan! Juist in de prutsklusjes zit veel tijd. Een spatbordje schoonmaken is zo een uur of meer.
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Ik weet wel dat die van mijn Pa niet in 2016 klaar is... Dus 4 jaar behoort zeker tot de mogelijkheden :p
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
D'r is hier ook weer een fraai project aan de gang zeg, m'n complimenten Jan!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Zeer knap werk Jan
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Heren,
Allereerst bedankt voor de reacties!
Bij deze maar weer een klein update. Afgelopen week erg druk geweest, vooral met andere auto’s. Tja, als je veel zelf kan zijn er soms ook andere auto’s aan de beurt. Afgelopen week remblokken van de auto van Sandra vervangen en nog een lamdasensor van de auto van m’n broertje. Ook moest de e46 even op de brug omdat deze een beetje olie lekt, hele plasticwerk van de motor gedemonteerd, carterventilatie blijkt verstopt te zitten en moet vervangen worden. Dus hier maar even onderdelen voor bestellen deze week.
Dan nu over de Baur. Zaterdag de hele dag druk geweest met laswerk.
Verder gegaan met de beugels onder de auto, de ene voor de uitlaat, de andere voor de brandstofpomp.
Binnenkant:
Buitenkant:
Netjes maken:
En de smalle strip van de beugel voor de brandstofpomp ook weer aan de bodem:
Beetje primer erop (andere spuitbus is leeg):
Plaatje achter het gat voor de vulpijp ook weer vast:
Nog wat tectielgaatjes dichtgelast:
Tot zover de update, aankomende week erg druk op het werk, dus het zal hier even rustig zijn.
Groeten Jan, tot de volgende!
Allereerst bedankt voor de reacties!
Bij deze maar weer een klein update. Afgelopen week erg druk geweest, vooral met andere auto’s. Tja, als je veel zelf kan zijn er soms ook andere auto’s aan de beurt. Afgelopen week remblokken van de auto van Sandra vervangen en nog een lamdasensor van de auto van m’n broertje. Ook moest de e46 even op de brug omdat deze een beetje olie lekt, hele plasticwerk van de motor gedemonteerd, carterventilatie blijkt verstopt te zitten en moet vervangen worden. Dus hier maar even onderdelen voor bestellen deze week.
Dan nu over de Baur. Zaterdag de hele dag druk geweest met laswerk.
Verder gegaan met de beugels onder de auto, de ene voor de uitlaat, de andere voor de brandstofpomp.
Binnenkant:
Buitenkant:
Netjes maken:
En de smalle strip van de beugel voor de brandstofpomp ook weer aan de bodem:
Beetje primer erop (andere spuitbus is leeg):
Plaatje achter het gat voor de vulpijp ook weer vast:
Nog wat tectielgaatjes dichtgelast:
Tot zover de update, aankomende week erg druk op het werk, dus het zal hier even rustig zijn.
Groeten Jan, tot de volgende!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Van deze kant weer een kleine update. Langzaam maar zeker komt het einde in zicht. Ik denk nog ongeveer 2 weken en dan zal het laswerk klaar zijn.
Eerst de balk die ik weer rechtgetrokken heb netjes gemaakt en in de primer gezet:
De las van de buis waar de slang van de tankbeluchting doorheen zat was me niet netjes genoeg, dus deze uitgslepen en opnieuw gelast:
In de primer:
De volgende uitdaging zijn de stukken die ik uit de achterbank heb geslepen. Deze stukken moeten uiteraard weer netjes terug op hun plek gelast worden. Ik ben begonnen met de rechterkant.
Het gat:
Voorbereiden gat:
Het stukje plaat gestraald:
En de plaat in het gat gehecht:
En helemaal gelast:
Vanavond ben ik begonnen met het afwerken van de kant in de kofferbak, zit nog behoorlijk wat tijd in en nog niet helemaal naar mijn zin, dus dit moet nog beter:
De rest van deze week heb ik geen tijd meer om aan de Baur te werken helaas. Druk met werken en cursus. Volgende week meer!
Groeten Jan
Eerst de balk die ik weer rechtgetrokken heb netjes gemaakt en in de primer gezet:
De las van de buis waar de slang van de tankbeluchting doorheen zat was me niet netjes genoeg, dus deze uitgslepen en opnieuw gelast:
In de primer:
De volgende uitdaging zijn de stukken die ik uit de achterbank heb geslepen. Deze stukken moeten uiteraard weer netjes terug op hun plek gelast worden. Ik ben begonnen met de rechterkant.
Het gat:
Voorbereiden gat:
Het stukje plaat gestraald:
En de plaat in het gat gehecht:
En helemaal gelast:
Vanavond ben ik begonnen met het afwerken van de kant in de kofferbak, zit nog behoorlijk wat tijd in en nog niet helemaal naar mijn zin, dus dit moet nog beter:
De rest van deze week heb ik geen tijd meer om aan de Baur te werken helaas. Druk met werken en cursus. Volgende week meer!
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 459
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Alweer een stukje verder Jan
E21 323i. Baur Alpine White '80
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Mooi werk Jan! Het hebben van de mogelijkheid om zelf stukken even te stralen lijkt me een hele aanwinst
Succes!
Succes!
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Hey Rick,
Dat is het zeker, ik heb pa voor z'n verjaardag een straalkast gegeven. Werkt perfect!
Groeten Jan
Dat is het zeker, ik heb pa voor z'n verjaardag een straalkast gegeven. Werkt perfect!
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Hierbij nog een kleine update wat betreft de Baur. Na de vorige update ben ik verder gegaan met het netjes afwerken van het stuk wat ik aan de rechterkant in de achterbank heb gelast.
Primer op de gelaste plekken:
De plek waar het sleepoog vast zit vond ik nog niet mooi genoeg, dus hier ook nog wat aandacht aan besteed en opnieuw in de primer gezet:
Vervolgens de linkerkant op dezelfde wijze weer terug in de achterbank gelast:
Afwerken:
En in de primer:
Nu dit klaar is blijven er nog een paar kleine dingetjes over die netjes gemaakt moeten worden. Hier en daar zaten nog een paar gaatjes die ik dichtgelast heb. Helaas niet overal foto’s van gemaakt.
Hier zaten 4 kleine gaatjes waar ooit een cd-wisselaar heeft gezeten:
Op de foto hierboven is ook te zien dat er 2 kleine roest plekjes verstopt zitten in het randje van het ‘schotje’. Hier heb ik ook een stukje uitgeslepen en een nieuw stukje ingelast:
Voor nu is dit het, er zijn nog een paar dingen die moeten gebeuren. Er moet nog een gaatje geboord worden waar het spatbord vast komt te zitten aan de rand van de dorpel. Er heeft ook een trekhaak onder de Baur gezeten, echter één met een vaste kogel. Nu heb ik een complete Peka trekhaak liggen die mijn vader graag onder de Baur wil zetten, het enige nadeel is dat de gaten van de Peka trekhaak net op een andere plek zitten dan de oude trekhaak, deze gaten zal ik dus ook nog aan moeten passen. Ik denk dat ik nu het meeste laswerk wel heb gehad. Binnenkort komt opperrestaurateur Koos even langs om de hele auto even na te lopen om te zien of ik geen zaken vergeten ben.
Tot de volgende!
Primer op de gelaste plekken:
De plek waar het sleepoog vast zit vond ik nog niet mooi genoeg, dus hier ook nog wat aandacht aan besteed en opnieuw in de primer gezet:
Vervolgens de linkerkant op dezelfde wijze weer terug in de achterbank gelast:
Afwerken:
En in de primer:
Nu dit klaar is blijven er nog een paar kleine dingetjes over die netjes gemaakt moeten worden. Hier en daar zaten nog een paar gaatjes die ik dichtgelast heb. Helaas niet overal foto’s van gemaakt.
Hier zaten 4 kleine gaatjes waar ooit een cd-wisselaar heeft gezeten:
Op de foto hierboven is ook te zien dat er 2 kleine roest plekjes verstopt zitten in het randje van het ‘schotje’. Hier heb ik ook een stukje uitgeslepen en een nieuw stukje ingelast:
Voor nu is dit het, er zijn nog een paar dingen die moeten gebeuren. Er moet nog een gaatje geboord worden waar het spatbord vast komt te zitten aan de rand van de dorpel. Er heeft ook een trekhaak onder de Baur gezeten, echter één met een vaste kogel. Nu heb ik een complete Peka trekhaak liggen die mijn vader graag onder de Baur wil zetten, het enige nadeel is dat de gaten van de Peka trekhaak net op een andere plek zitten dan de oude trekhaak, deze gaten zal ik dus ook nog aan moeten passen. Ik denk dat ik nu het meeste laswerk wel heb gehad. Binnenkort komt opperrestaurateur Koos even langs om de hele auto even na te lopen om te zien of ik geen zaken vergeten ben.
Tot de volgende!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 318i Baur 1982 NL Jan Groen (Opalgrün)
Heel netjes weer!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.