E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Zeker als je die met een ouderwetse brilkever ophaald
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Hallo allen, na een tijdje afwezig te zijn geweest (omstandigheden op `t werk), hierbij weer een topic uit het oosten des lands.
De baur is weer uit de winterstalling gehaald en voorzien van nieuw rubber en lichtmetaal. Het zijn geen Alpina`s geworden, maar de King velgen staan hem ook goed.
Mocht er iemand belang hebben bij het E30 lichtmetaal, kan hij zich bij me melden.
Groet,
Erik.
De baur is weer uit de winterstalling gehaald en voorzien van nieuw rubber en lichtmetaal. Het zijn geen Alpina`s geworden, maar de King velgen staan hem ook goed.
Mocht er iemand belang hebben bij het E30 lichtmetaal, kan hij zich bij me melden.
Groet,
Erik.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Leuk broertje uit de zelfde tijd ervoor!
Altijd ook een zwak gehad voor een audi 100/ 200 uit die tijd.
Nooit bezeten, 't zal vast vreselijk sturen, maar ik vind ze mooi!
Of vergis ik me nou en is het een nog mooiere Gamma coupe?
Altijd ook een zwak gehad voor een audi 100/ 200 uit die tijd.
Nooit bezeten, 't zal vast vreselijk sturen, maar ik vind ze mooi!
Of vergis ik me nou en is het een nog mooiere Gamma coupe?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Audi 200 volgens mij!
De Baur ziet er nog immer fraai uit, wielen ook netjes! Die honingraatjes raak je vast wel kwijt, waren nog nette ook volgens mij, alleen 14"?
De Baur ziet er nog immer fraai uit, wielen ook netjes! Die honingraatjes raak je vast wel kwijt, waren nog nette ook volgens mij, alleen 14"?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11993
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
AUDI 200 rijdt best goed hoor. Ik heb het plezier gehad er in eentje te mogen rijden. Het grootste probleem is het turbogat en het gebrek aan tractie op de voorwielen.323baur wrote:Leuk broertje uit de zelfde tijd ervoor!
Altijd ook een zwak gehad voor een audi 100/ 200 uit die tijd.
Nooit bezeten, 't zal vast vreselijk sturen, maar ik vind ze mooi!
Of vergis ik me nou en is het een nog mooiere Gamma coupe?
Deze hebben het probleem net zulke voorbandvreters te zijn dan de Volvo 850 T5R.
Wel wat slap geveerd altijd die Audi's en de gewichtsverdeling toendertijd was niet zo best, Teveel gewicht voor de voorwielen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Understatement van het jaar haha! Ik heb wat km's mogen maken met een 200 C2 turbo back in the days en het was een vlotte boot in het kader van insturen, wachten, wachten, wachten en dan komt er op een onderstuurde manier zijdelingse beweging in. Maar daar is vast wel wat aan te doen met dempers, veren en stabi's. Een E21 op standaard onderstel en 13" is tenslotte ook een boot.Peter V. wrote:Wel wat slap geveerd ...
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
De Audi is inderdaad een 200 5T van mijn kameraad Ruud.
Hij kwam deze 200 een jaar of 4 geleden, per toeval tegen in het zuiden van Frankrijk vlak bij de Spaanse grens.
De motor was defect, had wat kleine deukjes en krassen en de blanke lak was door de inwerking van de felle zon losgebladerd.
Net als mijn Baur had ook Ruud`s Audi dus zo goed als geen pekel gezien, waardoor roest dan ook niet aan de orde is.
Inmiddels heeft hij de auto weer aan de praat, defecte delen waar nodig vervangen, is de wagen volledig over gespoten en ik moet zeggen dat hij er weer als nieuw bijstaat.
Plan is om nog eens met de Baur en de Audi de plaatsen op te zoeken waar ze in de beginjaren de meeste kilometers hebben afgelegd.
Hij kwam deze 200 een jaar of 4 geleden, per toeval tegen in het zuiden van Frankrijk vlak bij de Spaanse grens.
De motor was defect, had wat kleine deukjes en krassen en de blanke lak was door de inwerking van de felle zon losgebladerd.
Net als mijn Baur had ook Ruud`s Audi dus zo goed als geen pekel gezien, waardoor roest dan ook niet aan de orde is.
Inmiddels heeft hij de auto weer aan de praat, defecte delen waar nodig vervangen, is de wagen volledig over gespoten en ik moet zeggen dat hij er weer als nieuw bijstaat.
Plan is om nog eens met de Baur en de Audi de plaatsen op te zoeken waar ze in de beginjaren de meeste kilometers hebben afgelegd.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Dat zijn leuke plannen voor een tripje dan!
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Hallo allen,
Bij deze een update van de afgelopen maanden.
Na in maart de King velgen onder de baur te hebben geschroefd, heb ik de achteras aangepakt.
De lak was op enkele plaatsen van de draagarmen verdwenen en oppervlakkige roest was het logische gevolg. Ik vond het dus tijd om dit als eerste aan te pakken.
Bij het Zuid- Europese klimaat, (waar de baur vandaan komt) was dit waarscijnlijk nog niet nodig geweest, ons hollandse natte weer maakt het zeer zeker noodzakelijk.
Bij onze vrienden in het Saurland heb ik een paar nieuwe setjes rubbers besteld, resultaat: een in nieuwstaat verkerende achteras en een verbetering van het weggedrag.
Volgend project is het behandelen van de holle ruimte`s met Mike Sanders vet.
Hierbij een paar foto`s.
Groeten,Erik
Bij deze een update van de afgelopen maanden.
Na in maart de King velgen onder de baur te hebben geschroefd, heb ik de achteras aangepakt.
De lak was op enkele plaatsen van de draagarmen verdwenen en oppervlakkige roest was het logische gevolg. Ik vond het dus tijd om dit als eerste aan te pakken.
Bij het Zuid- Europese klimaat, (waar de baur vandaan komt) was dit waarscijnlijk nog niet nodig geweest, ons hollandse natte weer maakt het zeer zeker noodzakelijk.
Bij onze vrienden in het Saurland heb ik een paar nieuwe setjes rubbers besteld, resultaat: een in nieuwstaat verkerende achteras en een verbetering van het weggedrag.
Volgend project is het behandelen van de holle ruimte`s met Mike Sanders vet.
Hierbij een paar foto`s.
Groeten,Erik
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Netjes! Na montage en een paar honderd km wel de bouten van de aandrijfassen natrekken, zowel aan naafzijde als diffzijde. Die lopen steevast weer een keer los.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11993
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Lekker bezig geweest. Mooi resultaat hoor.
PS: wat heb je daar onder het zeiltje staan??? Lijkt mij een 6 serie???
PS: wat heb je daar onder het zeiltje staan??? Lijkt mij een 6 serie???
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Just my thoughts, sterker het is er een op trxen zo te zien.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Thanks voor de tip Jeroen, ik zal de bouten in de gaten houden.
Onder het zeil staat een even oud broertje, inderdaad een 6-serie, een 628 CSI.
Deze is momenteel geschorst en staat er al enkele jaren te wachten een paar nijvere handjes.
Motorisch en technisch in redelijk goede staat, linkerachterscherm is slecht en aan vervanging toe.
Als de tijd het toelaat, wordt dit een volgend project.....
Onder het zeil staat een even oud broertje, inderdaad een 6-serie, een 628 CSI.
Deze is momenteel geschorst en staat er al enkele jaren te wachten een paar nijvere handjes.
Motorisch en technisch in redelijk goede staat, linkerachterscherm is slecht en aan vervanging toe.
Als de tijd het toelaat, wordt dit een volgend project.....