De Baur is inmiddels gesloopt en afgevoerd. Man wat was die rot
Vandaag nog wel het motorblok demonteren om de clinderkop te bewaren en nu kwam ik erachter waarom het blok vast zat.
De afgebroken klepdelen stonden rechtop in de zuiger en zaten vast in de kop.
Kop is naar zijn grootje en dat is zonde want het lijkt alsof hij er later nieuw opgezet is. Tuimelaars e.d zijn nog bijzonder gezond en zien er als nieuw uit.
Zal de nokkenstok nog maar wel demonteren.
E21 320/6 Baur Kashmir 1980
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980
Dan maar opruimen! Had 'ie een gare distributieriem ofzo?
Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980
Wat een rotte bak...
Wel benieuwd inderdaad naar de riem ?
Wel benieuwd inderdaad naar de riem ?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980
De riem zag eruit alsof hij wat tanden is versprongen maar dan over de hele lengte . Ook in de andere zuigers zie je dat de kleppen de zuigers hebben geraakt.
Op de stapel oud ijzer ermee.
Als de temperatuur weer oploopt ontwaak ik vast wel weer en heb ik nog wel wat klusjes te doen aan beide Baurs.
Op de stapel oud ijzer ermee.
Ik kijk nog steeds en lees mee maar hoef niet op alles te reageren toch. (daar hebben we de buurman voor )Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Als de temperatuur weer oploopt ontwaak ik vast wel weer en heb ik nog wel wat klusjes te doen aan beide Baurs.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980
toch staat Koos met het aantal posts nog twee plaatsen achter jou maar de inhaalslag is duidelijk gaande. Ik kijk het nog even aan of het tijd wordt voor een Ban de Buurman topic...
Anyway back on topic, dat is idd wat je ziet bij een oude riem. De riem breekt doorgaans niet door de versterkingen die daarin zitten, maar de tandjes breken ahw af. Heb het zelf nog nooit gezien bij een M20 maar al diverse keren bij een M40. Als je op dat moment weinig toeren draait is de boel op een paar kromme kleppen na meestal nog wel okee, maar op toeren is 't doorgaans wel klaar.
Anyway back on topic, dat is idd wat je ziet bij een oude riem. De riem breekt doorgaans niet door de versterkingen die daarin zitten, maar de tandjes breken ahw af. Heb het zelf nog nooit gezien bij een M20 maar al diverse keren bij een M40. Als je op dat moment weinig toeren draait is de boel op een paar kromme kleppen na meestal nog wel okee, maar op toeren is 't doorgaans wel klaar.
Regards/groeten, Jeroen