323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Verder met zoeken naar het onrustige lopen van de Baur en zojuist de kleppen gesteld en dat was wel nodig ook. Een aantal uitlaatkleppen stonden behoorlijk strak en bij 1 kreeg ik er geen eens 0,15 onder.
Van de inlaatkleppen mochten er een paar wat strakker. Hierna gestart en direct liep de auto weer mooi rond. Geen onrustig schokken meer!!
Proefrit gemaakt en hij rijdt weer als vanouds. Dacht dat kleppen alleen bij gas auto's strakker kwamen te staan?
Nieuwe brandstofpomp kwam vandaag binnen en die mag in de reisbox die achterin staat want die hebben we nog niet nodig.
Van de inlaatkleppen mochten er een paar wat strakker. Hierna gestart en direct liep de auto weer mooi rond. Geen onrustig schokken meer!!
Proefrit gemaakt en hij rijdt weer als vanouds. Dacht dat kleppen alleen bij gas auto's strakker kwamen te staan?
Nieuwe brandstofpomp kwam vandaag binnen en die mag in de reisbox die achterin staat want die hebben we nog niet nodig.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ook weer opgelost! Zat al te denken aan injectoren oid maar dit is beter. En die reserve brandstofpomp komt altijd een keer van pas.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Kwam mijn eigen auto tegen op internet, jammer dat hij meer een liefhebber van de 02's blijkt te zijn en de e21 in zijn verhaal negeert
Linkje naar de foto's : klik
Linkje naar de foto's : klik
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ach, daar zijn er wel meer van, die een e21 negeren en in de 02's stappen
Wel een mooi rijtje zo!
Wel een mooi rijtje zo!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Lol!uwbuurman wrote:Ach, daar zijn er wel meer van, die een e21 negeren en in de 02's stappen
1 Tipje, laat niet je auto een hele dag open op de boulevard staan, het stof zit echt overal
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Vandaag kwamen er twee nieuwe Billie B8s binnen en die heb ik gelijk gemonteerd.
Was even zoeken naar de hoogte, had hem eerst op de bovenste stand gezet, dan was hij 3 cm hoger dan de witte. Dus er weer onderuit en ring verzet naar de 1 na laagste stand. Staat nu nog een fractie hoger maar dat zakt nog wel in. Ze heeft nu weer een lekkere stevige kont.
De oude dempers gelijk onder de witte gezet hierna want daar zat de reden van de aanschaf, een incontinente Billie. Bedacht me dat ik nu voor het eerst een keer nieuwe schokdempers heb gekocht, het waren allemaal al tweede of derde handsjes van slopers.
Eigenlijk alleen nog de voorste draagarmen vervangen, die liggen al heeeeel lang klaar maar is niet zo leuk werk. Daarna is de Baur klaar voor de Alpen
Was even zoeken naar de hoogte, had hem eerst op de bovenste stand gezet, dan was hij 3 cm hoger dan de witte. Dus er weer onderuit en ring verzet naar de 1 na laagste stand. Staat nu nog een fractie hoger maar dat zakt nog wel in. Ze heeft nu weer een lekkere stevige kont.
De oude dempers gelijk onder de witte gezet hierna want daar zat de reden van de aanschaf, een incontinente Billie. Bedacht me dat ik nu voor het eerst een keer nieuwe schokdempers heb gekocht, het waren allemaal al tweede of derde handsjes van slopers.
Eigenlijk alleen nog de voorste draagarmen vervangen, die liggen al heeeeel lang klaar maar is niet zo leuk werk. Daarna is de Baur klaar voor de Alpen
Last edited by Wondermike on Tue May 16, 2017 8:58 pm, edited 1 time in total.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Het Oude topic hr Bilstein herleeft
Those where the days.
Those where the days.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ja dat waren leuke tijden, in september heb ik deze Baur al 10 jaar en het sleutelen is wat minder geworden dan in de begin jaren maar het rijden is nog steeds met een smile van oor tot oor.
So many cars, so little time
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nice man!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Vandaar dat je me in een zwarte 320/6 baur wilde stoppen..... Helaas iets te prijzig maar absoluut een hele nette E21Wondermike wrote:Ja dat waren leuke tijden, in september heb ik deze Baur al 10 jaar en het sleutelen is wat minder geworden dan in de begin jaren maar het rijden is nog steeds met een smile van oor tot oor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mooi .. een stevige kont wil toch iedereen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Oef ook hier al (bijna) 2 jaar geen updates. Deze Baur heeft ook weer een verse APK en moet over een maand flink aan de bak.
Het is weer bijna juni en dan gaan we 2 weken toeren door Oostenrijk, Zwitserland en het grootste deel in Italie. Het wordt niet alleen rijden maar hierbij zitten een aantal rustdagen in Livigno, Limone Sul Garda en Sirmione. Opgeteld kwam ik op 3827km en ruim 30 bergpassen die we gaan rijden.
Aansluitend zijn we ingeschreven voor de BCE Meeting 2019 (http://www.bcemeeting2019.com/) die toevallig dit jaar ook in Italie wordt gehouden in Verona. Naast een aantal ritten en activiteiten zit hier ook een bezoek aan de opera "La Traviata" in de Arena van Verona bij. Nooit verwacht daar ooit terecht te komen, we worden echt oud. Verder veel wijn drinken en lekker italiaans eten. La dolce vita
Dus komende weken de Baur nog voorzien van verse olie en filtertjes en de remmerij nog eens nalopen. Ook de paklijst van Jeroen er inmiddels bij gelegd om te kijken welke reserve spullen er mee moeten en andere zaken die we niet moeten vergeten.
Dikke zin in!
Het is weer bijna juni en dan gaan we 2 weken toeren door Oostenrijk, Zwitserland en het grootste deel in Italie. Het wordt niet alleen rijden maar hierbij zitten een aantal rustdagen in Livigno, Limone Sul Garda en Sirmione. Opgeteld kwam ik op 3827km en ruim 30 bergpassen die we gaan rijden.
Aansluitend zijn we ingeschreven voor de BCE Meeting 2019 (http://www.bcemeeting2019.com/) die toevallig dit jaar ook in Italie wordt gehouden in Verona. Naast een aantal ritten en activiteiten zit hier ook een bezoek aan de opera "La Traviata" in de Arena van Verona bij. Nooit verwacht daar ooit terecht te komen, we worden echt oud. Verder veel wijn drinken en lekker italiaans eten. La dolce vita
Dus komende weken de Baur nog voorzien van verse olie en filtertjes en de remmerij nog eens nalopen. Ook de paklijst van Jeroen er inmiddels bij gelegd om te kijken welke reserve spullen er mee moeten en andere zaken die we niet moeten vergeten.
Dikke zin in!
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mooi vooruitzicht. Wij zitten in Italië een paar weken erna. Vakantie aan lago di Levico. Eem opera in Verona ga je van genieten hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.