Leonidas' 323i Baur - Sold!

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Leonidas' 323i Baur - Sold!

Post by Peter V. »

Hoi,

Hier ga ik straks mijn topic over de BAUR plaatsen. Nog heel even wachten, ben toch wel benieuwd morgen. :wink: :wink:

Vandaag nog even gebeld, Motorblok en extra linker spatbord ligt klaar en rond 12.00 uur ga ik hem halen.

Gr Peter


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 493
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Post by 325ixbaur »

En, en, en? Zijn er al foto's!?!

:lol:

Gr Jeroen
Nils
E21 Fanatic
Posts: 345
Joined: Tue Dec 21, 2004 12:11 pm

Post by Nils »

Stik van nieuwsgierigheid :wink:
Nils.
BMW E36 320iA coupé (1992)
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

zal die rijdend zijn thuis gekomen of toch via de ANWB :mrgreen:
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Daar zijn we dan. Even de dagindeling.

*9.30 uur: Bij men collega om hem en de aanhanger op te halen.
*Na een bakkie zijn we om 12.00 uur ter plekke.
*na aardig wat gehannis de auto aan de gang gekregen maar 1 platte band. Het reserveblok en spatbord ( nieuw) in de aanhanger en de BAUR vullen met olie en benzine.
*Na ongeveer 250 mtr viel hij uit. Straten en weer lopen. Toen bij een tankstation de band trachten te vullen maar helaas. Dus mijn zelf meegenomen alpina eronder.
* Weer verder gaan rijden, Nog steeds in Barnelveld, hij stopt weer tweemaal. Na eindelijk weer aan de praat de snelweg op. Na ongeveer 500 mtr helemaal dood met knallende uitlaat.

En inderdaad de ANWB gebeld. Deze komt en sleept mij naar de plaatselijke Mcdonalds om daar te sleutelen. Wel heel veel belangstelling van de ANWB ( zie foto). Om ongeveer 17.00 uur oorzaak gevonden, slechte massa op de ontstekingsmodule vandaar geen vonk of een zwakke.

*Ten hoogte van Vianen op de A27 is het weer raak, schakelpookverbinding met de bak is weg. Maar mijn collega was net iets verder gereden dus samen met de politie onder aan de afslag gezet en met eigen meegebracht gereedschap gemaakt. Verder naar huis gaan rijden en ongeveer om 20.00 uur thuis.

Er is in ieder geval aardig gekloot (sorry) met deze auto qua bedrading etc etc. Motorblok heeft inderdaad weinig vermogen en een flinke tik. Dit zoek ik later wel.

De Foto:
Image

Image

Image

Image

De rest van het verhaal volgt nog .

Gr Peter

@Mike, ik heb jouw het BAURnummer gemaild.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

nou....en dan zit je 323i plaatje vóór ook nog 1 grille-streepje te hoog.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Nils
E21 Fanatic
Posts: 345
Joined: Tue Dec 21, 2004 12:11 pm

Post by Nils »

Phoei.... het was met het daggie wel, zo te lezen (understatement van de eeuw :shock: ). Ik hoop wél dat je er nog zin in hebt?
Nils.
BMW E36 320iA coupé (1992)
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Troost je met de gedachte dat ik ook stil heb gestaan met mijn Baur de dag dat ik hem op haalde. Vanuit Uden naar Oudendijk en niet harder willen dan 90 km per uur. :oops:

Laat de moed niet zakken!! Het komt wel goed met je Polaris Baur :P
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Ik ben eindelijk een beetje bijgekomen. Bedankt voor de opbeurende gedachten. Ik heb er ook nog wel zin in hoor. Morgen ga ik eerst die velgen eraf halen en de alpina's eronder zetten. Verder ga ik eerst de rijbok afmaken met mijn 320/6 chassis zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten.

Verder ben ik aardig wat gekke dingen tegengekomen.

*De gaskabel blijft af en toe hangen. Kan ook niet anders als je die maakt van een te lang handremkabeltje van een fiets :evil:
*De accu is naar achter verhuist maar op zo'n knullige manier. De las van de elektrakabel naar achter zit met ducktape bij de linkerkoplamp.
*Bedrading onder de stuurkolom ligt open en is gewoon een zooi die erop wacht om sluiting te maken.
*In de waterbak was een gat van 40 mm geboord naar binnen voor de extra stroomkabels die voor de versterker van de muziekinstallatie zou worden (dom,dom)
*De velgen die eronder zitten zonder centreerring dus een vibratiebak.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Thuis kwam ik er nog achter dat het ondersteuningslager van de cardanas eigenlijk alleen het frame nog heeft en geen lager ( zit er gewoon niet meer :evil:

Ik hoop gewoon dat ik hem betrouwbaar genoeg kan krijgen voor de meeting in April.

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Niki
Upcoming E21 fanatic
Posts: 75
Joined: Thu May 10, 2007 2:24 pm
Location: Delft, Netherlands

Post by Niki »

Zo zo, een goed voorbeeld van houtje touwtje! Maar de kap is wel waterdicht, begrijp ik? Zo op het eerste gezicht zit het met de carrosserie wel redelijk goed.

The best of luck!
Post (and pre) e21 323i owner
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

Peter,

moet helemaal goed komen toch, we vertrouwen op je!

Trouwens ik heb al zo'n zestig auto's naar huis gereden, waaronder de grootste barrels en nog nooit stil gestaan :lol:

We zullen maar zeggen dat geluk met de dommen is!


Groeten loentje
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Peter,

Zo meelezend zou ik in iedergeval zeggen:
Houd je kabelboom van de 320, volgens mij is die exact het zelfde als die van 323. Ik zou niet gaan lopen klooien en zoeken; de hele reut eruit (je weet nu hoe het moet nietwaar?) en daarna een niet verknipte kabelboom erin.

Wat/ waar ga je trouwens beginnen; toch ook weer bijna uitelkaar halen of stapje voor stapje?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Ik was inderdaad van plan om de kabelboom van mijn 320/6 te gebruiken. Ik dacht namelijk ook dat hij hetzelfde was maar ik denk wel dat er naar achter een toevoeging gaat voor de brandstofpomp. De motorkabelboom is natuurlijk wel anders. De bougiekabelset van de 320/6 is toch hetzelfde als die van een 323i???

De grootste zooi is in de motorruimte waar ze die las gemaakt hebben voor de accukabel naar achter. Ik ga dit pas opengooien als de BAUR binnen staat.

Mijn bedoeling is echter stap voor stap.

*Eerst motorisch en bedrading betrouwbaar maken zodat ik hopelijk de BAUR mee kan nemen in April.
*Verder is hij gekeurd tot Augustus dus ik wilde toch eigenlijk ook een beetje genieten van open rijden.
*De bedoeling is verder om in het herfst/winterseizoen zaken aan te pakken. En dan de rest van het jaar te rijden. Dit in ieder geval tot hij 30 jaar oud is. Misschien heb ik dan genoeg gespaard om hem te strippen, en opnieuw te spuiten, ik heb dan 2 jaar voor de volgende APK. De grootste roestproblemen hoop ik dan ik de winterseizoenen ervoor te hebben gehad.

Ik zie wel wat er komen gaat. Ik probeer nu zo snel mogelijk de grootste roestproblemen vast te stellen en eventueel te kijken of ik plaatmateriaal kan gebruiken van de 320/6. Dan zo snel mogelijk die carosserie weg te doen zodat de BAUR naar binnen kan.

Gr Peter

@323baur, ik zal binnenkort even mailen voor wat detailfoto's te komen maken van jouw BAUR als je dat goed vindt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Dit zijn pas de leuke projecten, fouten en gebreken opsporen en dan oplossen. Als het dan een beetje wil vlotten, ben je heel erg blij.
Komt wel goed, als je maar niet denkt, zo van ''kan zo wel''.

suc6 Peter.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Dat is ook zo.

Zorgen dat je een auto storingsvrij krijgt door er echt helemaal in te duiken is aan het einde genieten.
Ik heb voor mijzelf het probleem dat ik precies andersom ben als "het kan zo wel".

Ik heb meer zoiets van het werkt goed maar toch nog niet tevreden. :wink:

Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply