alarmlichten
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: alarmlichten
Ik heb er daarvan net één benaderd en die meldde "er zijn nog 47638 wachtenden voor u"...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: alarmlichten
En de dealer zou ze inmiddels ook niet meer kunnen leveren. Dan maar als een Mercedes-rijder het leven door, dan hoef je geen richting aan te geven tenslotte.
Regards/groeten, Jeroen
Re: alarmlichten
Je kunt een kapotte makkelijk zo doorverbinden dat je wel richting kunt geven maar even geen alarmlichten hebt.
Re: alarmlichten
De tip van BertjeConti heeft tot een aankoop geleid. Bedankt voor deze tip. Ben in afwachting van de levering maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook online@herbruik.be reageerde op mijn uitgezette vraag, maar die is kennelijk van goud, er wordt € 130 voor gevraagd.
Ook online@herbruik.be reageerde op mijn uitgezette vraag, maar die is kennelijk van goud, er wordt € 130 voor gevraagd.
1980 BMW E21 320/6
1990 BMW K100RS
2012 BMW E88 118 cabriolet
1990 BMW K100RS
2012 BMW E88 118 cabriolet
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: alarmlichten
Ik had graag de kapotte schakelaar van Walter gehad, maar die is terug naar de verkoper geloof ik. Dus als iemand anders een complete maar inherstelbare heeft, dan hou ik.me aanbevolen. Gaan we eens kijken wat mogelijk is, qua vervanging.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: alarmlichten
Nee die ligt nog bij mij ergens volgens mij, leek mij beyond repair, ik zou 'm iig niet meer in m'n auto zetten, maar kan wellicht wel gebruikt worden om van twee stuks één te maken.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: alarmlichten
Meer om een alternatief te bouwen of te vinden, Jeroen. Maar ik heb een voorbeeld nodig om te kijken wat ik moet vinden en aanpassen. Ik heb zelf een type 1 schakelaar in mijn type 1, die gaan nagenoeg nooit stuk en is dus anders. Vandaar dat ik een voorbeeldje zou willen hebben.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: alarmlichten
Die zou ik nog een keer hebben opgehaald, maar da's nog niet gebeurd. Verzoek van Koos om die te gebruiken als "verbeter-voorbeeld-model-exemplaar" is bekend...
Greetz,
Walter.
Re: alarmlichten
Ik denk dat het een gat in de markt kan zijn... vele vergelijkbare schakelaars hebben hetzelfde probleem:uwbuurman wrote: ↑Fri Nov 06, 2020 9:46 am Meer om een alternatief te bouwen of te vinden, Jeroen. Maar ik heb een voorbeeld nodig om te kijken wat ik moet vinden en aanpassen. Ik heb zelf een type 1 schakelaar in mijn type 1, die gaan nagenoeg nooit stuk en is dus anders. Vandaar dat ik een voorbeeldje zou willen hebben.
Ferrari 328
Fiat Spider
Ik weet niet of een moderne schakelaar Koos op weg kan helpen?
https://www.arc-components.com/0-484-50 ... -8148.html
Hier staat ook een schema bij:
groeten, Roel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: alarmlichten
Da's idd dezelfde constructie. De hele plasticwinkel maakt de constructie kwetsbaar, maar ook wel heel goed reparabel, gewoon even het stalen pennetje bijbuigen en de boel met beleid weer in elkaar zetten.
Dat laatste gaat nog het meeste mis. Gewoon in elkaar rammen geeft meerdere risico's:
- verbuigen van de stalen strips binnenin
- dat de veer niet recht zit en tussen twee pennetjes komt, met als mogelijk gevolg kortsluiting
- dat de transparante kunststof bus binnenin (die de veer moet isoleren) niet goed gecentreerd wordt waarmee deze beschadigd raakt, waardoor de schakelaar gaat haken
Dus ik denk dat vooral de reparatieacties deze schakelaars onherstelbaar beschadigen, met beleid is het goed te doen.
Dat laatste gaat nog het meeste mis. Gewoon in elkaar rammen geeft meerdere risico's:
- verbuigen van de stalen strips binnenin
- dat de veer niet recht zit en tussen twee pennetjes komt, met als mogelijk gevolg kortsluiting
- dat de transparante kunststof bus binnenin (die de veer moet isoleren) niet goed gecentreerd wordt waarmee deze beschadigd raakt, waardoor de schakelaar gaat haken
Dus ik denk dat vooral de reparatieacties deze schakelaars onherstelbaar beschadigen, met beleid is het goed te doen.
Regards/groeten, Jeroen